G4 og Epson Stylus 850 printer
Fra : Kell Jørgensen

Dato : 23-11-00 22:07

Jeg har lige solgt en G4 maskine til en kunde. De har en Epson Stylus 850
printer med Stylus PostScript s/w rip. Hvor de på deres gamle Mac benyttede
printerudgangen, men hvad gør jeg nu med en G4, der kun har USB og Firewire?

Med venlig hilsen
Kell Jørgensen
kell@proff-consult.dk

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-11-00 22:24

"Kell Jørgensen" <kell@proff-consult.dk> writes:

> [...]
> printerudgangen, men hvad gør jeg nu med en G4, der kun har USB og Firewire?

Køber en ny printer, eller en Keyspan 2*serielport USB enhed.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Jesper

Dato : 23-11-00 22:36

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Køber en ny printer, eller en Keyspan 2*serielport USB enhed.

Hvorfor ikke købe et USB kabel til printeren? Det findes.

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online <http://go.to/biddet>

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-00 22:57

In article <1ekkmpt.1d8683vgbxt2eN%biddet@mac.com>, biddet@mac.com
(Jesper) wrote:

> Hvorfor ikke købe et USB kabel til printeren? Det findes.

Jeps, eller et ethernetkort.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 24-11-00 07:24

Tak for alle svarene, jeg viste ikke at der fandtes et ethernetkort til
printeren.

mvh
Kell Jørgensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-11-00 16:10

Kell Jørgensen <kell@proff-consult.dk> wrote:

> Tak for alle svarene, jeg viste ikke at der fandtes et ethernetkort til
> printeren.

Vær blot opmærksom på at det er uforholdsmessigt dyrt, og ikke er
hurtigere end USB (12Mbit <-> 10Mbit). Med Apples USB printershare
software kan printeren også deles af flere printere via USB.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 24-11-00 16:21

reippuert@email.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Vær blot opmærksom på at det er uforholdsmessigt dyrt, og ikke er
> hurtigere end USB (12Mbit <-> 10Mbit). Med Apples USB printershare
> software kan printeren også deles af flere printere via USB.

Med et ethernetkort slipper man til gengæld for at have en dedikeret
printerserver til at stå. Bortset fra det, så virker USB
printersharing faktisk rigtigt godt.

Thomas

Fra : Johnny Louis

Dato : 24-11-00 21:08

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@email.dk> wrote:

> Vær blot opmærksom på at det er uforholdsmessigt dyrt, og ikke er
> hurtigere end USB (12Mbit <-> 10Mbit). Med Apples USB printershare
> software kan printeren også deles af flere printere via USB.

Det er faldet meget i pris til kr. 2.912,- incl. moms som stadig er dyrt
men samtidigt suverent i vores tilfælde med 2 bærbare, tråløst over en
Airport.
Førprisen for ethernetkort var ca. kr. 4.700,- som holdt længe.

Med venlig hilsen
Johnny Louis