Manglende top-border
Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 20-06-03 00:31

På siden http://www.vibykoret.dk/test/koncerter.php har jeg defineret styles
for de tre links "Kommende koncerter", "Tidligere koncerter" og
"Repertoire".

CSS'en ser sådan ud:

a.toplink:link,a.toplink:active,a.toplink:visited {
background-color : #454545;
color: #B2C2D2;
text-decoration : none;
padding-left : 5px;
padding-right : 5px;
font-variant : small-caps;
border: 1px solid #E7E7E7;
}

a.toplink:hover, {
color : #454545;
background-color: #B2C2D2;
text-decoration : none;
padding-left : 5px;
padding-right : 5px;
font-variant : small-caps;
border: 1px solid #454545;
border-top: 1px solid #454545;
}

Men der bliver ikke tegnet noger top-border på "kasserne". Det er specielt
tydeligt ved hover-effekten.

Hvad gør jeg galt? I Mozilla 1.3 virker hover-effekten slet ikke, så er det
mig, der har misforstået noget...

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Jacob V. Pedersen

Dato : 20-06-03 05:59

Hej Mikkel

a.[class].[link,hover,active,visited] skal benyttes når du har et link.

Prøv .table.[class] {... eller .[class].table {...

Håber du finder ud af det.

Venligst;
Jacob

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-06-03 06:57

"Mikkel Z. Herold \(MZH\)" <mikkel@mzh.NOSPAMdk> writes:

> På siden http://www.vibykoret.dk/test/koncerter.php har jeg defineret styles
> for de tre links "Kommende koncerter", "Tidligere koncerter" og
> "Repertoire".

> a.toplink:hover, {

Der er et komma for meget. Det er syntatisk forkert, så både Mozilla
og Opera ignorerer selectoren helt. Altså ingen hoover-effekt.

Hvis du sætter en et-pixels border på den td hele indholdet er inde i,
så kan du se at der kommer en top-border på dine links, og den overlapper
den nye border.

Det tyder på at borderen på linksene stikker uden for td'en.

Det virker også at sætte padding-top:1px på td'en.

/L

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 20-06-03 12:34

In news:k7bhfg0c.fsf@hotpop.com,
Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> typed:

> Der er et komma for meget. Det er syntatisk forkert, så både Mozilla
> og Opera ignorerer selectoren helt. Altså ingen hoover-effekt.

Selvfølgelig... Altid godt med friske øjne!

> Det virker også at sætte padding-top:1px på td'en.

Nemlig! Mange tak for hjælpen!

mvh.

Mikkel