GF 4 MX440 driver problem?
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-06-03 00:08

Hej!
Jeg har lige fået fat i en ældre maskine. AMD Duron 1200 (ja, den er sløv
men som sekundær spillemaskine er den god nok...)
Den er udstyret med et eller andet onboard grafikkort, men da jeg skal
spille MOH:AA på den var det kort ikke nok. Jeg købte derfor er kort med 64
MB ram og GF4 mx440 chipsæt. Kortet virker fint lige indtil jeg inst. de
nyeste drivere så kan jeg kun komme til logon skærmen derefter slukker min
skærm, jeg kan se at maskinen arbejder lystigt videre. Problemet er ikke min
skærm da den til daglig sidder på et langt mere krævende kort og med en
langt højere opløsning end den jeg forsøger at få den "nye" maskine til at
køre med. Jeg har nu re-inst 5 gange og hver gang forsøgt noget nyt i inst.
rækkefølgen. Jeg har inst ver. 41.xx, 43.xx samt de nyeste drivere, jeg har
forsøgt at inst DirectX (9) inden jeg inst driverne og efter jeg inst.
driverne. Jeg har forsøgt at enable onboard kortet. Nu er jeg ved at løbe
tør for ideer...
Er der nogen der har løsningen?
Jeg bruger WinXP prof. og der er, så vidt jeg kan se i XP, ingen hardware
konflikter.

Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-06-03 01:41

Thomas Nørgaard 's insignificant opinion was stated in:
3ef24240$0$76074$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Hej!
<klip hele pivtøjet>

Har du husket at ændre "primary adaptor" til AGP i bios?

Nok sikrest at du helt slår det onboard helt fra i bios.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-06-03 02:38

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du husket at ændre "primary adaptor" til AGP i bios?
>
> Nok sikrest at du helt slår det onboard helt fra i bios.

Jep, det har jeg gjort fra starten af, men da det nye kort ikke virkede
prøvede jeg at slå det onboard til igen for så at få maskinen til at køre
med 2 kort. Uden det gav nogen ændring...

Mvh
Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Mikael Jepsen

Dato : 13-07-03 07:20

Hejsa

Har netop fået samme mx440 kort og har de samme problemer, skærmen går i
sort 20 s efter login. angående de ændringer i bios, så finder jeg ikke
noget der heder "primary adaptor" kan det hedde noget andet i ældre BIOS.
Hvis i finder en løsning hører jeg gerne.

mvh

mikael