Hvidløg i olie
Fra : Torbenth

Dato : 19-06-03 23:38

Hej.

Vi har et lille problem som omhandler subj.
Når man køber hvidløg i olie er de dejlig milde i smagen, men når vi lægger
friske hvidløg i samme olie bliver smagen meget kraftig og bidende.
Hvordan skal hvidløg forbehandles for at blive som de købte hvidløg i olie?
Jeg vil blive meget glad for et råd.

Mvh.
Torben

Fra : Felix

Dato : 20-06-03 00:01

On Fri, 20 Jun 2003 00:38:08 +0200, Torbenth wrote:

>Hvordan skal hvidløg forbehandles for at blive som de købte hvidløg i olie?

De skal blanceres først. Tiden afhænger af hvidløgenes størrelse,
men omkring 3 min. er passende for de mindre fed.

Kontroller om blanceringen er god nok, ved at overskære et fed,
og se om det er blevet "blankt" indeni.

m. v. h.

Fra : Torbenth

Dato : 20-06-03 19:59

"Felix" <Felix@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> Kontroller om blanceringen er god nok, ved at overskære et fed,
> og se om det er blevet "blankt" indeni.

Tak for svaret. Det vil snarest blive afprøvet.

Mvh.
Torben