Hvilken børne-western?
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-06-03 22:17

Hej i gruppen.

Jeg er på det seneste kommet i tanker om en film, jeg så som en bette
knøs tilbage midt i 1980'erne.

Det drejer sig om en art børne-western, hvor hovedpersonerne er en
flok børn, der driver en salon med alt, hvad dertil hører - klaverer,
slåskampe, sang og dans - altså nærmest som deres klubhus.

På et tidspunkt kommer et par voksne skurke til byen, og de skal jo
ind og slukke tørsten på den nærmeste salon. Selvfølgelig vælger de
børnenes "salon", og det kan jo kun gå galt.

Så vidt jeg husker, serverer børnene i første omgang mælk for
skurkene, der selvfølgelig forlanger øl! Men øl har ungerne jo ikke
noget af, så een af dem giver sig jo til at pisse i ølkrusene omme
bagved... reaktionen kan I nok gætte jer til.

Resten af filmen husker jeg ikke meget af. Dog er der dog nok noget
om en knægt, som af en eller anden grund skal smugles med en kuffert.
Da knægten er lidt af en grovæder, er de nødt til at pakke en del
brød med i kufferten, så han knapt nok kan være der.

Tja, det var ikke videre sammenhængende, men nu er det også mange år
siden, jeg så den.

Det skal nok have være en tysk/italiensk western, og dermed er det
nok sandsynligt, at Bud Spencer eller en lignende type har været med
i den. Endvidere er filmen nok fra 1970'erne eller de tidlige
1980'ere, og har formentlig været udgivet af Filmlab her i Danmark.

Kender I filmen?!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-06-03 10:14

Anders Thorsen Holm wrote:

> [...]
> ind og slukke tørsten på den nærmeste salon. Selvfølgelig vælger de
> børnenes "salon", og det kan jo kun gå galt.

Bortset fra det med de voksne, så kunne det godt lyde som Bugsy Malone, men
den er udelukkende med børneskuespillere og foregår i et mafiamiljø i
20'erne/30'erne.

Filmen er fra 1976 og har Jodie Foster i en af hovedrollerne.

http://us.imdb.com/Title?0074256

De herligste hilsner

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-06-03 09:24

Claus Sørensen wrote:

> Bortset fra det med de voksne, så kunne det godt lyde som Bugsy
> Malone, men den er udelukkende med børneskuespillere og foregår i
> et mafiamiljø i 20'erne/30'erne.

Nej, det er slet ikke den.

Der er tale om en *western*, eller en film, der foregår i
westernmiljøet, så meget er jeg sikker på.

Bugsy Malone er ellers en ganske fornøjelig film. "We're the very best
at being bad..."