Malthe ost ?
Fra : Gerner

Dato : 19-06-03 21:22

Kan jeg have ret i at Arla lægger forskellig ostesorter i æsken med skiveskåret
ost (den grønne)?
Hver gang jeg køber en æske, så er indeholdet forskelligt. Osten skulle være
halvfast, hvilket jeg mener er sådan at den er blød at føle på og bøjelig samt
tynd.
(jeg laver en "knæktest" ved at folde en skive og den halvfaste skal ikke bare
lige "knække", og de andre typer de putter i "knækker" mere eller mindre straks)
Når det er det der er i æsken så er der flere skiver i end når osten er helt
anderledes fast i det og tykkere. Smagen er også forskellige fra gang til gang.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-03 05:18

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> anderledes fast i det og tykkere. Smagen er også forskellige fra gang til

Fra den ene dag til den anden ændrede (også?) eks. Malthe sig i en grad, der
efter min
og pigerne på arbejde-s (!) opfattelse gjorde den uspiselig. Går ud fra at
tidspunktet
falder sammen med igangtagning af fabrikken i Taulov. Da den koster ca. 93
kr/kg
som skiveskåret, er det let at finde langt bedre alternativer, også selvom
det
evt. medfører at man skulle købe udenlandsk ost -
I morgen skal jeg til landmejeriet Sinaj ( ca. 16 km ØNØ for Fåborg i
retning Odense )
efter en god Svendbo (til 55 kr/kg) til undertegnede og til nogle venner.
På mejeriet har de - uover god ost - også humor: Børneosten hedder "Milde
Moses".
Deres gode Svendbo koster i Købmagergade, Kbh. ca. 100 kr/kr, så man kan
undre sig over
at Arla overhovedet kan sælge Malthe - der er hel verden til forskel i
kvalitet. Men det kunne
de nok heller ikke hvis ikke de små producenter (uden for Arla) ikke - v.
hj. a. diverse mere
eller mindre acceptable "markedsføringsprincipper" - var udelukket fra de
store supermarkedskæder.
Tilsvarende med mælk - Arlas øko (Harmonie) er vand i sammenligning med
Grambogårds
(nær Tommerup, Fyn) ikke-øko mælk. De har den ved nogle bagere og i Magasin
og er du der
den rigtige dag og inden det er udsolgt, kan du få det malket samme morgen
kl ca. 4.
Og, og, og, og.........
Mvh
Ole

Fra : Gerner

Dato : 20-06-03 09:41

On Fri, 20 Jun 2003 06:17:51 +0200, "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote
in dk.kultur.mad+drikke:

>Og, og, og, og.........
>Mvh
>Ole

Nu er det ikke rigtigt noget med pris/kvalitet, for så kunne man fare rundt og
købe sig fattig i ost.
Det drejer sig om hvordan osten smager og konsistens. Jeg har prøvet mange oste,
også i ostebutikker og kommet frem til at når jeg får den malthe jeg helst vil
have, så er den bedst af alle.
Derfor spørgsmålet om nogen andre har lagt mærke til at de putter andre typer i
æsken fra gang til gang ?
Jeg foretrækker skorpefri skiveskået ost. Livet er for kort til andet.

Fra : Niels L.

Dato : 23-06-03 15:25

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og er du der
> den rigtige dag og inden det er udsolgt, kan du få det malket samme morgen

Ja, uha! Mafia er ikke kun et italiensk fænomen!

N.