Stifinderfunktion til Mac
Fra : Per Madsen

Dato : 23-11-00 22:05

Kære ng
Window's har, som I uden tvivl ved, en stifinderfunktion. Den er meget
praktisk, så derfor,-findes der noget lignende til Mac? Jeg tænkte på et
eller andet shareware f.eks..
Mvh.
Per Madsen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 23-11-00 22:11

Per Madsen <permand@private.dk> writes:

> Window's har, som I uden tvivl ved, en stifinderfunktion. Den er meget
> praktisk, så derfor,-findes der noget lignende til Mac? Jeg tænkte på et
> eller andet shareware f.eks..

Nu bruger jeg ikke Windows personligt eller professionelt, hvad er den
stifinder funktion helt præcist? Så vidt jeg husker, kan du sagtens
browse rundt på din harddisk med Internet Explorer på Mac OS... Start
med at åbne URLen file:///Macintosh%20HD/ eller hvad nu end din
harddisk hedder.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-00 23:13

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> [...]
> Window's har, som I uden tvivl ved, en stifinderfunktion. Den er meget
> praktisk, så derfor,-findes der noget lignende til Mac? Jeg tænkte på et

Du kan jo prøve programmer som Gregs Browser eller Macintosh Explorer.
Der findes sikkert også andre file-managere til mac'en men de er ikke
særligt udbredte da Finderen jo er Mac'ens juvel.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 23-11-00 23:21

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> /---/
> Der findes sikkert også andre file-managere til mac'en men de er ikke
> særligt udbredte da Finderen jo er Mac'ens juvel.

… det er ikke forbudt at bruge Sherlock til SØGNING - ctrl+Museklik ved en
fil, fundet af Sherlock, giver derudover flere (ret begrænsede) muligheder

Finder er jo ellers aktiv ved åbn/gem i alle programmer - ved de fleste
programmer får man jo en hel række muligheder ved disse funktioner.

Med en Mac skal man altså arbejde lidt anderledes end med en Windoze, men man
vil hurtigt opnå rutine.

/Ulrich

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-11-00 00:08

Hvad ønsker du helt bestemt at kunne foretage dig?
Nederst i Sherlock vinduet kan du dobbeltklikke på mappen hvor du har
det søgte. Overblik kan du skaffe dig ved at åbne flere mapper/vinduer
efter en søgning fuldstændig som du kan starte flere stifindere.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-11-00 03:36

Hej Per

Der findes flere forskellige muligheder. Den jeg først havde i tankerne var
File Clerk, men den er tilsyneladende ikke at finde nogen steder.
Versiontracker finder den, men linket er dødt.

En anden mulighed er den lidt ældre 'Find It', der var en del af IomegaWare
pakken. Den er tilsyneladende også opgivet, men bør dog stadig kunne findes
på <http://www.iomega.com>.

Den bedste af typen er 'Disktracker 2.0.3'. Når først du har lavet dit
'katalog', kan du søge og finde, filer, mapper og alt andet på din HD, og
du kan åbne det direkte fra katalogvinduet. Den er væsentlig hurtigere end
Mac OS's eget filindexeringssystem, og du kan opdatere rette, - og endda
fjerne det, du ikke ønsker med i kataloget. Jeg bruger den selv til
katalogisering af CD rom og disketter. Link:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=1262/mirror?dt_2.0.3.bin>.

mvh. Erik Richard

Per Madsen wrote:

> Window's har, som I uden tvivl ved, en stifinderfunktion. Den er meget
> praktisk, så derfor,-findes der noget lignende til Mac? Jeg tænkte på et
> eller andet shareware f.eks..

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962