Problemer med MS query og Word XP (tilgang~
Fra : Jan Simonsen

Dato : 19-06-03 13:44

Hej

Efter skiftet fra Corel Office til Microsoft Office XP har vi fået et
problem.

Brugere har dokumenter og regneark, som prompter dem for f.eks. et
kundenummer. Når nummeret er indtastet returneres data til brugernes
dokument (eller regneark.)

Dette virkede upåklageligt i WordPerfekt med PerfektScript.

Med MS query startet fra Word virker det kun hvis jeg ikke specificerer en
parameter (brugerens kundenummer.). Hvis jeg specificere en parameter får
jeg en dialogboks der siger "Der kan ikke bruges parametre i denne
forespørgelse". Og uden en parameter er det rimeligt ubrugelig...

Hvis MS query startes fra Excel returnere det fint resultat, bede med
specificeret parameter og uden.

Det samme gør sig gældende hvis MS query startes fra en dos prompt...

(Office XP køres både på Windows 98 og Windows 2000. Både Microsofts og
Oracles ODBC drivere er prøvet. Testede Oracle databaser 7.3.4 og 9i)

Med venlig hilsen,

Jan Simonsen

Fra : pre

Dato : 19-06-03 16:36

Her kunne det være interessant at afprøve Word´s Hjælp til WP brugere. Den
aktiveres i Funktioner/Indstillinger - Generelt.

"Ved at vælge den kommando du kender fra WP, kan du få vist og forklaret,
hvordan den tilsvarende kommando udføres i Word". Det er i alt fald gratis
at prøve.

pre