/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skift af skiver
Fra : HHR


Dato : 19-06-03 13:08

Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive foran
og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?

MVH HHR



 
 
lange (19-06-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 19-06-03 13:30

> Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive
foran
> og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
> tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?

Kun den der er slidt.

Når der er så stor forskel på sliddet har den ene kaliber hængt. Det skal
selvfølgelig rettes inden ny skive monteres.

Lange



TheHobbit (19-06-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 19-06-03 13:46

Også et spørgsmål til skivebremser:

Min bagbremse på GS500'eren piber når jeg bremser, hvad er der trænger til
at blive skiftet/justeret. Lyden kommer ikke når jeg bremser ganske lidt.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -


"HHR" <hevy@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3ef1a773$0$12999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive
foran
> og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
> tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?
>
> MVH HHR
>
>



Hekto (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-06-03 14:04

In article <3ef1afeb$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
hobbit@protek.dk says...
> Også et spørgsmål til skivebremser:
>
> Min bagbremse på GS500'eren piber når jeg bremser, hvad er der trænger til
> at blive skiftet/justeret. Lyden kommer ikke når jeg bremser ganske lidt.
>
Er bagsiden af klodserne smurt med kobberfedt?
Er der evt. fra start monteret 'anti-pive-shims', som nu mangler?
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jesper Hedegaard (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 19-06-03 19:49


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
news:3ef1afeb$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Også et spørgsmål til skivebremser:
>
> Min bagbremse på GS500'eren piber når jeg bremser, hvad er der trænger til
> at blive skiftet/justeret. Lyden kommer ikke når jeg bremser ganske lidt.
>
> Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99

Havde samme problem med min til i fredags - pillede klodserne op af åget,
rensede dem og gav dem et nyt lag kobberfedt på bagside før montering.
Ikke en lyd mere - og husk lige at rense den fræsede tværrille i klodserne.
Jeg tror næsten at den har større betydning en frisk kobberfedt - der var
stadig masser af kobberfedt på, da klodserne (bremse- altså) kom ud.
MEN SE DIG LIGE FOR medens du piller klodserne ud; især de to fjedre, der
sidder øverst og låser pindene fast kan drille. Løsningen er: vent til
allersidst med at montere dem. Med - f.ekd. - en bøjet spidstang er det
meget lettere at sætte dem på plads når pindene ER på plads. Prøver du at få
dem til at sidde på medens du monterer pindene kan du få meget fornøjelse ud
af det
Men husk at se godt efter hvordan de fjedre samt de "halve skiver" bag
klodserne er monteret. Hvis du ikke lige har en tegning ved hånden kan det
tage noget tid at gætte på delenes oprindelige placering. Og jeg har over 40
års erfaring med at gætte bagefter.....

-----------------------------
Mvh
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....



Finn Andersen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 19-06-03 15:14


"HHR" <hevy@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef1a773$0$12999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive
foran
> og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
> tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?


Jeg ville absolut skifte dem begge!.

Finn
XV750

Vi ses lige pludselig, be carefull out there.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276
>
> MVH HHR
>
>



Claus Rittig (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-06-03 16:06

"Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef1c527$0$32500$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "HHR" <hevy@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ef1a773$0$12999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive
> foran
> > og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
> > tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?
>
>
> Jeg ville absolut skifte dem begge!.

Hvorfor?

Rittig



Finn Andersen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Finn Andersen


Dato : 19-06-03 17:22


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3ef1cfd8$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ef1c527$0$32500$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "HHR" <hevy@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3ef1a773$0$12999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > > Jeg skal have skiftet en skive på min mc,den er født med dobbelt skive
> > foran
> > > og det er kun den ene som er under min... den anden har 1.2mm
> > > tilbage,skifter man dem begge eller kun den der er slidt?
> >
> >
> > Jeg ville absolut skifte dem begge!.
>
> Hvorfor?

På en bil skifter man også begge skiver, de er jo slidt sammen, det samme
er tilfælde på en MC.

Finn XV750

>
> Rittig
>
>



Ib Jakobsen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 19-06-03 17:35

Finn Andersen wrote:

>
> > >
> > > Jeg ville absolut skifte dem begge!.
> >
> > Hvorfor?
>
> På en bil skifter man også begge skiver, de er jo slidt sammen, det samme
> er tilfælde på en MC.

Det er nu mere fordi man frygter problemer med skævbremsning. Den ene var jo
ikke slidt i nævnte tilfælde. Jeg ville heller ikke skifte dem begge.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Anders Majland \(Rep~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 19-06-03 17:51

> På en bil skifter man også begge skiver, de er jo slidt sammen, det
> samme er tilfælde på en MC.

Ja men på en bil kan forskellige skiver føre til en skævbremning - det
kan det ikke på en mc. Eneste ulempe er at trykket på den ny/tykke skive
måske vil være højere end på den slidte så skiverne ikke belastes helt
ens. Men jeg ville nok skifte begge sæt bremsklodser....



Claus Rittig (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-06-03 22:06

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bcspnn$d3e$1@sunsite.dk...
> > På en bil skifter man også begge skiver, de er jo slidt sammen, det
> > samme er tilfælde på en MC.
>
> Ja men på en bil kan forskellige skiver føre til en skævbremning - det
> kan det ikke på en mc. Eneste ulempe er at trykket på den ny/tykke skive
> måske vil være højere end på den slidte så skiverne ikke belastes helt
> ens. Men jeg ville nok skifte begge sæt bremsklodser....

Nej, der vil ikke være trykforskel på skiverne, ikke med den simple
konstruktion motorcykel bremser består af. Trykket vil altid være ens, og
sliddet af bremseklodserne påvirkes heller ikke. Men iøvrigt er jeg da enig,
jeg ville også altid skifte begge sæt bremseklodser samtidig, dels for at
sikre at de er ens (samme type/fabrikat), dels fordi jeg ikke gider holde
øje med sliddet på det sæt der evt. ikke blev skiftet.

Rittig



Soren Lindholt (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 20-06-03 09:46

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3ef22433$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Nej, der vil ikke være trykforskel på skiverne, ikke med den simple
> konstruktion motorcykel bremser består af. Trykket vil altid være ens, og
> sliddet af bremseklodserne påvirkes heller ikke. Men iøvrigt er jeg da
enig,
> jeg ville også altid skifte begge sæt bremseklodser samtidig, dels for at
> sikre at de er ens (samme type/fabrikat), dels fordi jeg ikke gider holde
> øje med sliddet på det sæt der evt. ikke blev skiftet.
>
Ku også være at hvis det ene sæt klodser blev slidt meget hurtigere en det
andet, at man skulle lede efter en fejl i bremsesystemet, da der ku være
forskel i trykket af en eller anden grund. Som jeg ikke kan finde på...
--
Soren
http://motortosse.dk

HHR (20-06-2003)
Kommentar
Fra : HHR


Dato : 20-06-03 14:10

Jeg siger tak for svarene,jeg har købt en brugt skive med samme mål som den
gode af min.

HHR
"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> wrote in message
news:01c33708$4ccf35a0$f20b12ac@pc4148...
> Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
> <3ef22433$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> > Nej, der vil ikke være trykforskel på skiverne, ikke med den simple
> > konstruktion motorcykel bremser består af. Trykket vil altid være ens,
og
> > sliddet af bremseklodserne påvirkes heller ikke. Men iøvrigt er jeg da
> enig,
> > jeg ville også altid skifte begge sæt bremseklodser samtidig, dels for
at
> > sikre at de er ens (samme type/fabrikat), dels fordi jeg ikke gider
holde
> > øje med sliddet på det sæt der evt. ikke blev skiftet.
> >
> Ku også være at hvis det ene sæt klodser blev slidt meget hurtigere en det
> andet, at man skulle lede efter en fejl i bremsesystemet, da der ku være
> forskel i trykket af en eller anden grund. Som jeg ikke kan finde på...
> --
> Soren
> http://motortosse.dk



Jes Vestervang (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-06-03 17:43

Soren Lindholt wrote:

> Ku også være at hvis det ene sæt klodser blev slidt meget hurtigere en det
> andet, at man skulle lede efter en fejl i bremsesystemet, da der ku være
> forskel i trykket af en eller anden grund. Som jeg ikke kan finde på...

Forskel i trykket lyder ikke videre sandsynligt, det skulle nærmere være et
stempel der sad fast pga. ir.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Søren Lindholt (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 22-06-03 18:25

Jes Vestervang wrote:
> Soren Lindholt wrote:
>
>> Ku også være at hvis det ene sæt klodser blev slidt meget hurtigere
>> en det andet, at man skulle lede efter en fejl i bremsesystemet, da
>> der ku være forskel i trykket af en eller anden grund. Som jeg ikke
>> kan finde på...
>
> Forskel i trykket lyder ikke videre sandsynligt, det skulle nærmere
> være et stempel der sad fast pga. ir.

Giver det da ikke mindre tryk på klodsen ? Og dermed underbygger mit simple
udsagn "forskel i trykket". Jeg har ikke nævnt noget om hvilket tryk der
specifikt var tale om, Min Herre

--
Søren
motortosse.dk



Jes Vestervang (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-06-03 20:33

Søren Lindholt wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>> Soren Lindholt wrote:
>>
>>> Ku også være at hvis det ene sæt klodser blev slidt meget hurtigere
>>> en det andet, at man skulle lede efter en fejl i bremsesystemet, da
>>> der ku være forskel i trykket af en eller anden grund.
>>
>> Forskel i trykket lyder ikke videre sandsynligt, det skulle nærmere
>> være et stempel der sad fast pga. ir.
>
> Giver det da ikke mindre tryk på klodsen ? Og dermed underbygger mit
> simple udsagn "forskel i trykket". Jeg har ikke nævnt noget om hvilket
> tryk der specifikt var tale om, Min Herre

Argh, snyd!

Nydelige knæbeskyttere forresten, jeg har sprunget lidt rundt i huset og
landet på knæerne, og det gør jo slet ikke ondt - Perfekt!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 00:55


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:bcspnn$d3e$1@sunsite.dk...
> > På en bil skifter man også begge skiver, de er jo slidt sammen, det
> > samme er tilfælde på en MC.
>
> Ja men på en bil kan forskellige skiver føre til en skævbremning - det
> kan det ikke på en mc. Eneste ulempe er at trykket på den ny/tykke skive
> måske vil være højere end på den slidte så skiverne ikke belastes helt
> ens. Men jeg ville nok skifte begge sæt bremsklodser....

Har den bremset godt nok med den nuværende 1,2mm's forskel, vil den også
bremse godt nok med den kommende x mm's forskel !

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste