Jeg leder efter en Kanon God Marinade
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-06-03 12:16

hejsa

ja jeg har købt mig en Kuglegril *S*

og nu skal da laves grillmad.
har tænke på at købe noget godt kød og ligge det i noget Marinade.
men kender ikke noget til sådan noget.
og da hørte ikke nogle grillbog med med opskrifter.
så kender i sådan en bog ????
men leder nu efter en god Marinade til måske Kalkun kød eller Svinekød.
Eller hvis i kender noget andet kød da smager vildt godt så må i godt skrive
det.

hilsen Thomas

Fra : Queenie

Dato : 19-06-03 12:35

"Thomas Pedersen" skrev d. 19-06-03 12:16 dette indlæg :
> hejsa
>
> ja jeg har købt mig en Kuglegril *S*

God fornøjelse med den

Der er et hav af opskrifter på denne side, og mange af dem er meget
meget lækre http://www.dk-kogebogen.dk/grill.php

Ud over det .. en marinade med olie, koriander, ingefær, chili og lime
er aldrig en dårlig ide

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-06-03 13:21

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> writes:
>og da hørte ikke nogle grillbog med med opskrifter.
>så kender i sådan en bog ????
Musikeren Jan Glæsel har såvidt jeg husker skrevet en eller to bøger om
netop grillmad i kuglegrill.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : PiaR

Dato : 19-06-03 14:48

En god allround marinade især til lyst kød

1 del olie
1 del Kikkoman
1 del farin/honning/rørsukker (alt efter smag)

Kødet marineres et par timer - gerne et døgn.

PiaR

Fra : Mureren

Dato : 19-06-03 14:50

> [...]
> men leder nu efter en god Marinade til måske Kalkun kød eller Svinekød.
> Eller hvis i kender noget andet kød da smager vildt godt så må i godt

Ku' du ikke bruge Svend Sved's marinade
Han har stor succes med den i "De Grønne Slagtere" *S*

Mvh
Mureren
(der godt ved forslaget ikke er ret konstruktivt !)