Ejendomsinvestering
Fra : Michael Olsen

Dato : 19-06-03 10:13

Hejsa,

Kan man oprette et anpartsselskab sammen med venner og famile og købe en
anpart i en ejendom. I dag kører der jo
en masse reklamer omkring ejendomsinvestering til folk med høje indkomster.
Hvis man nu var flere til at købe en anpart
og gjorde det gennem et selskab. Er det usmart ? Hvordan ville det fungere

Tak

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-06-03 17:56

Michael Olsen wrote:

> [...]
> Hvis man nu var flere til at købe en anpart
> og gjorde det gennem et selskab. Er det usmart ? Hvordan ville det fungere

Jow, når du så gerne vil sætte penge til på ejendomme,
for ejendomme er jo ikke alle sikre værdistigningsobjekter,
og dem der bliver udbudt, er de risikable, eller knap så sikre,
hvorfor skulle de ellers blive til salg ?

Og det med selskab og andel koster simpelthen for meget, generelt set.

Glem det, få fornøjelser til jer selv for pengene, ellers får andre det

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Spinner

Dato : 22-06-03 23:03

Nu du svarer sådan, vil jeg da gerne give dig en chance for at kunne svare
sagligt

Jeg har udsigt til et hus, med 3 udlejningsejendomme, fra en gammel dame der
desværre er gået bort. Hvert lejemål betaler ca. 3000 pr måned. Den
offentlige vurdering er ca. 570.000. Ejemdomsmæglerne har ringet og fortalt
at huset bliver vurderet til 895.000...

Nu tænkte jeg....det er da et stort spring, ik. Når huset købes på denne
måde, kan jeg så "forsikre" mig mod at jeg køber noget "skidt"? En arving
til den gamle dame, har kontaktet hendes advokat, og denne siger at man ikke
kan få nogen form for "sikring" fordi at der er tale om en
erhvervsejendom...

Men.....hvad siger I?

Venligst,
Andy

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-03 07:14

"Spinner" <Spinner@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> kan få nogen form for "sikring" fordi at der er tale om en

Selv om man kunne kan man heller ikke ved dødsboer. Der er skal ikke laves
tilstandsrapport, og der er ikke noget ansvar fra sælger. Og det er jo
faktisk et dødsbo I køber.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Spinner

Dato : 23-06-03 09:19

> Selv om man kunne kan man heller ikke ved dødsboer. Der er skal ikke laves
> tilstandsrapport, og der er ikke noget ansvar fra sælger. Og det er jo
> faktisk et dødsbo I køber.

Vil du så ikke mene at prisen er for høj....?

Spinner

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-03 09:58

> Vil du så ikke mene at prisen er for høj....?

Hvor i DK er det (postnummer helst)

Udlejningsejendomme er meget dyre.

Fra : Spinner

Dato : 23-06-03 10:14

> Hvor i DK er det (postnummer helst)

Det er i Rødekro, 6230....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-03 10:28

> Det er i Rødekro, 6230....

Nu er Rødekro nok ikke det dyreste sted.

Disse fandt jeg på www.edc.dk under Erhverv:

Karpedam, Aabenraa Investeringsejd. bolig 0 m² 1907 1.600.000
Lavgade, Aabenraa Investeringsejd. bolig 0 m² 1925 2.850.000
Wollesgyde, Aabenraa Investeringsejd. bolig 0 m² 0 3.200.000

Så det virker ikke vildt dyrt.