Glykemisk indeks?
Fra : Lars

Dato : 19-06-03 09:27

Jeg har hørt noget omkring Glykemisk indeks, men ved ikke helt hvad det
er?

Det skulle være noget som rubricere fødevarer ud fra, hvor lang tid de
er om at blive optaget i kroppen og deres effekt på
insulinproduktionen - som igen har indflydelse, hvor gode de er i
forhold til vægttab. Det skulle være noget med, at øget
insulinproduktion nedsætter forbrændingen, så vidt jeg forstod...

Er der nogen som ved noget eller kan henvise til materiale?

*/Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-06-03 16:44

"Lars" <svend@bent.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt noget omkring Glykemisk indeks, men ved ikke helt hvad det
> er?

> Er der nogen som ved noget eller kan henvise til materiale?

Du kan finde masser om det på nettet hist og pist. (søg på Google efter
"glykæmisk" eller "blodsukker")

Jeg har lige købt en bog om emnet: Blodsukkerblues - skrevet af Fredrik
Paulún. PP Forlag
Bogen er meget grundig og detaljeret. Nogle gange måske endda lidt for
detaljeret og omstændelig. Men vil du have den helt grundige gennemgang, så
er det bogen.

Du kan læse mere om bogen her:
http://www.ppforlag.dk/dk/bog-blodsukkerblues.html

Mvh. Lisbeth