/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Neeej! Nemesis!
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 19-06-03 08:47

Åh gud.

Jeg er her til morgen blevet ringet op af Hr. Aagesen "himself". I går da
han skulle rulle min kommende Fazer 1000 ud til værkstedet til klargøring
tabte han den!!!

Han var _meget_ ydmyg i telefonen - fik helt ondt af ham. Det var første
gang i 40 år det var sket for ham og han havde allerede bestilt de ødelagte
dele hjem fra Yamaha i Holland. Heldigvis er det tilsyneladende kun
kosmetiske dele, der er ødelagt. De kunne dog ikke nå at have dem hjemme før
mandag og da jeg gerne vil ud og køre i weekenden så må I overleve at den
nok ser lidt brugt ud

Men - bør man forsøge at få lidt kompensation for dette - eller skal jeg
bære over med Aagesen (det er jo menneskeligt at fejle). Uanset hvad vil jeg
bede om at få et stykke papir, hvorpå der står at jeg kan komme ned til dem
hvis jeg opdager fejl og mangler ved maskinen efterfølgende som jeg først
opdager under kørsel. Han sagde at han havde sagt til sine mekanikere at de
skulle gå den efter minutiøst - men vi ved allesammen godt at de i forvejen
har travlt i denne tid.

Hvad ville I gøre i denne situation?

Hilsner,

Tony



 
 
MKS - 74 (19-06-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-06-03 08:57

On Thu, 19 Jun 2003 09:46:30 +0200, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Hvad ville I gøre i denne situation?

Tage ned at kigge på skaderne personligt,hvis det vitterlig kun er en
mindre ting som en dum lille ridse eller tilsvarende så ville jeg være
ligeglad,da cyklen så efterflg kan bringes 100% i orden igen - Er det
derimod en større ting,med bøjede elementer,ridser på stel eller
sådan,hvor man _kan_ komme i tvivl om alt er fundet,så ville jeg nok
enten tage en anden eller bede om mindre afslag.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-05-2003)

Tony Lorentzen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 19-06-03 09:06

MKS - 74 wrote:

> Tage ned at kigge på skaderne personligt,hvis det vitterlig kun er en
> mindre ting som en dum lille ridse eller tilsvarende så ville jeg være
> ligeglad,da cyklen så efterflg kan bringes 100% i orden igen - Er det
> derimod en større ting,med bøjede elementer,ridser på stel eller
> sådan,hvor man _kan_ komme i tvivl om alt er fundet,så ville jeg nok
> enten tage en anden eller bede om mindre afslag.

Jeg kigger på den i morgen og vurderer hvor omfattende det er.

Så må jeg vurdere om jeg kan kræve et par gratis tjek og/eller nedslag i
prisen.

--
Tony



Mikkel Christensen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 19-06-03 09:09

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Åh gud.
>
> Jeg er her til morgen blevet ringet op af Hr. Aagesen "himself". I går da
> han skulle rulle min kommende Fazer 1000 ud til værkstedet til klargøring
> tabte han den!!!
<snip>
>
> Hvad ville I gøre i denne situation?

Ah Nemesis opererer også på Sjælland kan jeg se. Jeg troede kun hun
arbejdede i Nordjylland

Men det er da for surt. Personligt ville jeg jo nok lade ham reparere
den og så lade det være det. Men jeg ville også, som dig, få et card...
cart... frikort til værkstedet de næste måneder.

Og måske et gratis service eller 2

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de
| fajvhooondred.... Faaaaack!
| <Doctor Rossi - Faster>

Tony Lorentzen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 19-06-03 09:08

Mikkel Christensen wrote:

> Ah Nemesis opererer også på Sjælland kan jeg se. Jeg troede kun hun
> arbejdede i Nordjylland

Hehe... Nemesis kender ingen grænser tager gerne en tur over storebælt for
at husere her også

> Men det er da for surt. Personligt ville jeg jo nok lade ham reparere
> den og så lade det være det. Men jeg ville også, som dig, få et
> card... cart... frikort til værkstedet de næste måneder.
>
> Og måske et gratis service eller 2

Det overvejede jeg også. Jeg inspicerer fejlene i morgen og vurdere om man
kan kræve lidt nedslag eller gratis tjek. Uanset hvad så får jeg noget mere
bøvl da jeg så skal ned med den i starten af næste uge og have skiftet nogle
ting, så et gratis 1000 km. tjek ville måske være på sin plads.

Hilsner,

Tony



Jens Jacob Bager Jen~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-06-03 09:09

> Jeg er her til morgen blevet ringet op af Hr. Aagesen "himself". I går da
> han skulle rulle min kommende Fazer 1000 ud til værkstedet til klargøring
> tabte han den!!!

> Hvad ville I gøre i denne situation?


Hej Tony

Arh nitten!

Nu spørger du om hvad vi ville gøre, og ikke hvad vi synes du skulle gøre,
så jeg svarer herefter.

Jeg ville sige til Aagesen, at jeg tager cyklen som den ser ud, og så kan de
få love til at give mig de ridsede kåbedele løse, så skal jeg nok selv
montere dem. Så har jeg "gratis" et sæt kåbedele til at montere hvis jeg
skal på bane eller længere rejser.

Hvis jeg købte en ny MC ville jeg starte med at rulle den ned i klubben og
skille den ad. Jeg ville smøre bagsvinger lejer og links, smøre
kronrørslejerne, smøre hjulaksler og skifte bremsevæsken, hvis jeg var den
mindste i tvivl om alderen. Jeg ville smøre motorboltene med kobberfedt og
montere framesliders.

Desværre er din mc ikke i optimal stand selv om den har kostet 170.000kr.
Jeg har med selvsyn set bagakslen blive pillet af på en ny CBR 954 Fireblade
til 225.000kr. Den var HELT tør. Jeg har også set bagsvingeren på en 4
måneder gammel Thunderace til 160.000kr blive adskilt. Den var også helt
tør. Kronrørslejer og bagsvingerlejer er så sparsomt smurt fra fabrikken, at
man bliver helt flov. Undersiden af tanken på en MC er så ringe lakeret, at
den første rust viser sig her efter få år i ren tørvejrskørsel. Den skal
have voks, klarlak, tekstyl, eller hvad du nu kan finde på. Hjulaksler,
motorbolte o.s.v. er overhovedet ikke smurt fra fabrikken. Alle stik er helt
tørre, og dem med stor strømgennemgang irrer efter få år hvis du ikke fylder
dem op med vaseline eller silikonefedt. Jeg har set en to år gammel TL 1000
R med meget irret stik. Kåbeholdere o.l. er rigtigt dårligt lakeret. Du kan
lige så godt være over det fra starten. Den holder sig "som ny" i meget
længere tid.

Desuden vil jeg anbefale dig, at den første smarte dims du køber til din MC
bliver et sæt framesliders. De kan spare dig for mange uheldige ridser på en
helt ny MC. E.v.t. dem af mærket Moko. Dem har jeg stor tiltro til.
http://www.kjmotorcykler.dk/ sælger dem.

Under denne operation ville jeg pille alle kåbedele af og dobbelt cheke at
der ingen fejl er.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Tony Lorentzen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 19-06-03 11:06

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg ville sige til Aagesen, at jeg tager cyklen som den ser ud, og så
> kan de få love til at give mig de ridsede kåbedele løse, så skal jeg
> nok selv montere dem. Så har jeg "gratis" et sæt kåbedele til at
> montere hvis jeg skal på bane eller længere rejser.

Der skulle vist ikke være sket noget med selve kåben foran. Der er tale om
grebet den ene side, et motorskjold, en fodhviler og så noget af plastic'en
bagtil. Men jeg ser det jo i morgen når jeg henter cyklen.

> Hvis jeg købte en ny MC ville jeg starte med at rulle den ned i
> klubben og skille den ad. Jeg ville smøre bagsvinger lejer og links,
> smøre kronrørslejerne, smøre hjulaksler og skifte bremsevæsken, hvis
> jeg var den mindste i tvivl om alderen. Jeg ville smøre motorboltene
> med kobberfedt og montere framesliders.

Jeg har lige mailet til KJ Motorcykler for at høre om de har dem til Fazer
1000 (der står kun Fazer 600) på deres hjemmeside. Er de mons tro til at få
billigere i udlandet? De koster jo immervæk 1200,- bobs.

> Desværre er din mc ikke i optimal stand selv om den har kostet
> 170.000kr. Jeg har med selvsyn set bagakslen blive pillet af på en ny
> CBR 954 Fireblade til 225.000kr. Den var HELT tør. Jeg har også set
> bagsvingeren på en 4 måneder gammel Thunderace til 160.000kr blive
> adskilt. Den var også helt tør. Kronrørslejer og bagsvingerlejer er
> så sparsomt smurt fra fabrikken, at man bliver helt flov. Undersiden
> af tanken på en MC er så ringe lakeret, at den første rust viser sig
> her efter få år i ren tørvejrskørsel. Den skal have voks, klarlak,
> tekstyl, eller hvad du nu kan finde på. Hjulaksler, motorbolte o.s.v.
> er overhovedet ikke smurt fra fabrikken. Alle stik er helt tørre, og
> dem med stor strømgennemgang irrer efter få år hvis du ikke fylder
> dem op med vaseline eller silikonefedt. Jeg har set en to år gammel
> TL 1000 R med meget irret stik. Kåbeholdere o.l. er rigtigt dårligt
> lakeret. Du kan lige så godt være over det fra starten. Den holder
> sig "som ny" i meget længere tid.

Jeg tror jeg vil vente med at skille for meget ad til den skal opstaldes til
efteråret. Så vil jeg tilgengæld gennemgå den fra top til bund og sørge for
at de ovenstående ting er i orden. Tak for beskrivelsen!

> Under denne operation ville jeg pille alle kåbedele af og dobbelt
> cheke at der ingen fejl er.

Noteret!

Sagen er jo den at jeg ikke har et sted jeg kan skrue, så hvis det skal
gøres så skal det gøres når den alligevel er blevet rullet ned i vores
kælder her hvor jeg bor. Og da det desværre ikke er ligetil så er det ikke
noget jeg bare lige gør...

Hilsner,

Tony



Hekto (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-06-03 09:24

In article <bcrpoo$1goi$1@news.cybercity.dk>,
spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
> Åh gud.
>
> Jeg er her til morgen blevet ringet op af Hr. Aagesen "himself". I går da
> han skulle rulle min kommende Fazer 1000 ud til værkstedet til klargøring
> tabte han den!!!
>

SUK!!!!!

En bemærkning det altid er godt at få med i en slutseddel på et
indregistreret køretøj:

"Køber ønsker at godkende køretøjet inden indregistrering. Fundne fejl
og mangler kan efter købers ønske, ophæve denne handel"

Så undgår man den dér: " Nå, ja! - vi fandt en lille skade; men den
skal vi hurtigt få lavet, og så er den som ny!" ... og så kan man
blive fast gæst, på et elendigt værksted/autolakereri, gang på gang på
gang på ...

Nu går det sikkert ikke så galt i dette tilfælde, for det er nok nogle
simple skader, der slet og ret medfører udskiftning.
Surt er det bare!


--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Henrik Nielsen - Rap~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 19-06-03 10:31

Træls. Jeg ville straks tage ned og kigge. Man har ført hørt om forhandlere
der låner MC'er ud til kunder, for en prøvetur, efter de er solgt. Nu kender
jeg ikke omtalte forhandler, og han er sikkert ok, men aliwl. Bare lige for
at være sikker på at der ikke er tale om bøjede dele....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Tony Lorentzen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 19-06-03 10:41

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Træls. Jeg ville straks tage ned og kigge. Man har ført hørt om
> forhandlere der låner MC'er ud til kunder, for en prøvetur, efter de
> er solgt. Nu kender jeg ikke omtalte forhandler, og han er sikkert
> ok, men aliwl. Bare lige for at være sikker på at der ikke er tale om
> bøjede dele....

Hvis den er helt gal og jeg kan se at der har været kørt mere end 1 km. på
den så får han lov til at tage den tilbage. Så er der nemlig ikke længere
tale om en ny motorcykel.

Men jeg rapporterer lige tilbage til jer i morgen

Hilsner,

Tony



Anneli (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Anneli


Dato : 21-06-03 00:41


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bcrpoo$1goi$1@news.cybercity.dk...

> Åh gud.
> Hvad ville I gøre i denne situation?

Græde?
Det er godt nok surt, men du ønskes alligevel tillykke med den nye. Jeg
håber den bliver fin igen!

Stor hilsen Anneli og Savage :0)



Tony Lorentzen (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 21-06-03 01:00

Anneli wrote:

> Det er godt nok surt, men du ønskes alligevel tillykke med den nye.

Tak!

> Jeg håber den bliver fin igen!

Nu var jeg jo ude og hente den i dag og må indrømme at det ikke er så slemt
som jeg havde forventet. Jeg tager nogle billeder af skaderne i morgen og
lægger dem så I kan se det...

Hilsner,

Tony



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 12:23


Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:bd075j$2gje$1@news.cybercity.dk...
>
> Nu var jeg jo ude og hente den i dag og må indrømme at det ikke er så
slemt
> som jeg havde forventet. Jeg tager nogle billeder af skaderne i morgen og
> lægger dem så I kan se det...

Ja, man tør jo næsten ikke starte med et tillykke med kiloFazeren (fedt
navn!!)
Samtidig skal der lyder en kondolance herfra. Og jo, hende Nemesis ér en
bitch:-|

Når man har lagt et beløb af dén størrelse, vil man let kunne gå helt i
chock ved sådan en hændelse; men jeg kan høre at du allerede er ved at
restituere dig

Fredericia har mange år været indskibningshavn for mange bilmærker, og jeg
kan se at som motorcyklister er vi væsentlig bedre stillet omkring
produktets originalitet, end en bilkøber:
Holddakæft hvor pedalen er i bund på de kolde og spritnye biler når
havnesjakkene kører den fra borde på akkord = Samtidig har bilerne været
stuvet i en grad så enhver bilimportør har flere autolakerere fastansat til
at udbedre lakskader efter modtagelsen - Dét hører køberne aldrig en skid
om!

Uden at man som ejer nogensinde erfarer noget, sker der givetvis også et og
andet med folks motorcykler imens værkstederne har dem i deres varetægt :-/
En Klubkammerat løb engang ind en forsinkelse ved et service: "tidspress"
beklagede forhandleren situationen med, men da der løb endnu en dag på blev
det forklaret med "leveringsvanskeligheder" (á: oliefilter??). Efter endnu
en dags forsinkelse besluttede han sig for at tage chancen og hente den uden
forudgående forespørgsel, og dér stod den i en krog uden bremsegreb! I
situationen kunne forhandleren ikke længere undgå at bekende at lærlingen(?)
havde tabt modellen under rangering men at alle skader med undtagelse af
grebet vár blevet skiftet. Ejeren fandt heldigvis det belejligt at gennemgå
motorcyklen minutiøst for andre skader hvorunder han fandt en måske nok
ubetydelig bule i udstødningen, men som han ikke mente at han skulle leve
med når han ligefrem havde "betalt for at få den"!!
Havde han ikke mødt op på værkstedet og erfaret sagens sammenhæng, havde han
senere aldrig vidst hvorfra pågældende bule, endsige en hvilken som helst
anden given skade kom fra!!!!
Du har således været heldig at blive inddraget i begivenheden p.g.a. en
presserende deadline, hvilket du bør (burde have gjort!) udnytte til at
gennemgå kiloFazeren fra ende til anden allerede inden den passerer
kantstenen - Da den er 100% ny er der ingen diskution om hvorvidt hvad man
finder af selv småting er gamle skader :-|

Men sådan set helt og holdent fra sidelinien, og af en der ikke regner sig
for at gå op i gejl og putzeri:
- Så vil nye reservedele monteret af Ågersen være akkurat ligeså kurrante og
velmonterede som dem håndteret af robotten i Hammatsu!
- Der er nok ganske tidlige grænser for hvor meget Ågesen regner med at
skulle give dig som ekstra plaster på såret (i (hans) bedste fald, havde du
aldrig hørt om noget, hvorved plaster-udgiften havde været 0(nul)!)
- Et rangerings-styrt vil ikke afstedkomme svære skader, så bukkede greb,
ridset kosmetik og smadrede spejle/blinklys vil nok være toppen :-/
Værst tænkelige skade jeg kan forestille mig er slag på en given udstikkende
køler(?) - Deromkring var f.eks de tidlige GSXR temmeligt ømfindtlige!
Der er også risikoen for skjulte skader der først opdages efter længere tid,
hvor det vil være for umuligt at genåbne sagen: På min GPZ900 måte jeg leve
med et efterhånden opstående mønster af krakeleret lak omkring monteringen
af det ene blinklys på kåben - 900'eren havde været nede "i al uskyldighed"
i flere tilfælde det første års tid jeg havde den og derved havde der været
behov for skift af blinklys flere gange - Men først senere begyndte
lakeringen at vise den stress at overfladen havde været udsat for da
blinklyset tilsyneladende alene havde taget skraldet
For mit vedkommende var det mine egne fejl, hvorfor jeg ikke kunne ærgre mig
over at stå med de skjulte følger af en andens skadesansvar; men lige netop
denne følgeskade kan man forestille sig at kiloFazeren også kan have
pådraget sig, så vurdér lige en ekstra gang med den infaldsvinkel!

--
Armand.







Morten Juel (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 29-06-03 13:07

> - Et rangerings-styrt vil ikke afstedkomme svære skader, så bukkede greb,
> ridset kosmetik og smadrede spejle/blinklys vil nok være toppen :-/

Kan det ske at udstødningen tager af for faldet og ødeligger toppakningen
fordi den giver et ryk i cylindrene ?
Min Gpz begyndte nemlig at bløde efter jeg styrtede på den, og det var netop
af den grund, men kan det ske ved stilstands fald ? eller er krafterne ikke
store nok ?

Mvh
Morten



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 20:56


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
news:3efed679$0$13004$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > - Et rangerings-styrt vil ikke afstedkomme svære skader, så bukkede
greb,
> > ridset kosmetik og smadrede spejle/blinklys vil nok være toppen :-/
>
> Kan det ske at udstødningen tager af for faldet og ødeligger toppakningen
> fordi den giver et ryk i cylindrene ?
> Min Gpz begyndte nemlig at bløde efter jeg styrtede på den, og det var
netop
> af den grund, men kan det ske ved stilstands fald ? eller er krafterne
ikke
> store nok ?

Mnjaeh :-/
Pakningerne er i modsætning helt friske (på kiloFazeren) og står jo tillige
for en efterspænding ved det første service, så i dét tilfælde tror jeg at
risikoen er behersket, såvel som at den i givet fald vil blive tætnet ved
efterspændingen :-/

--
Armand.



Hans Joergensen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-06-03 09:31

Armand wrote:
> Mnjaeh :-/
> Pakningerne er i modsætning helt friske (på kiloFazeren) og står jo tillige
> for en efterspænding ved det første service, så i dét tilfælde tror jeg at
> risikoen er behersket, såvel som at den i givet fald vil blive tætnet ved
> efterspændingen :-/

... og så var den ikke væltet på udstødningssiden ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Morten Juel (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-06-03 09:45

> .. og så var den ikke væltet på udstødningssiden ..

Nej det var nu også mere et teoretisk ? om nogle havde prøvet det !

Mvh
Morten



Tony Lorentzen (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 29-06-03 20:52

Armand wrote:

> Ja, man tør jo næsten ikke starte med et tillykke med kiloFazeren
> (fedt navn!!)

Mange tak!

> Samtidig skal der lyder en kondolance herfra. Og jo, hende Nemesis ér
> en bitch:-|

Ja sgu!

> Når man har lagt et beløb af dén størrelse, vil man let kunne gå helt
> i chock ved sådan en hændelse; men jeg kan høre at du allerede er ved
> at restituere dig

Ja - da jeg så skaderne faldt jeg nogenlunde til ro igen. Jeg havde frygtet
at hele bagenden var flækket, men det var heldigvis ikke tilfældet. Skaderne
kan ses på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=203

> Fredericia har mange år været indskibningshavn for mange bilmærker,
> og jeg kan se at som motorcyklister er vi væsentlig bedre stillet
> omkring produktets originalitet, end en bilkøber:
> Holddakæft hvor pedalen er i bund på de kolde og spritnye biler når
> havnesjakkene kører den fra borde på akkord = Samtidig har bilerne
> været stuvet i en grad så enhver bilimportør har flere autolakerere
> fastansat til at udbedre lakskader efter modtagelsen - Dét hører
> køberne aldrig en skid om!

Det er langt ude!

> Uden at man som ejer nogensinde erfarer noget, sker der givetvis også
> et og andet med folks motorcykler imens værkstederne har dem i deres
> varetægt :-/ En Klubkammerat løb engang ind en forsinkelse ved et
> service: "tidspress" beklagede forhandleren situationen med, men da
> der løb endnu en dag på blev det forklaret med
> "leveringsvanskeligheder" (á: oliefilter??). Efter endnu en dags
> forsinkelse besluttede han sig for at tage chancen og hente den uden
> forudgående forespørgsel, og dér stod den i en krog uden bremsegreb!
> I situationen kunne forhandleren ikke længere undgå at bekende at
> lærlingen(?) havde tabt modellen under rangering men at alle skader
> med undtagelse af grebet vár blevet skiftet. Ejeren fandt heldigvis
> det belejligt at gennemgå motorcyklen minutiøst for andre skader
> hvorunder han fandt en måske nok ubetydelig bule i udstødningen, men
> som han ikke mente at han skulle leve med når han ligefrem havde
> "betalt for at få den"!!
> Havde han ikke mødt op på værkstedet og erfaret sagens sammenhæng,
> havde han senere aldrig vidst hvorfra pågældende bule, endsige en
> hvilken som helst anden given skade kom fra!!!!

I et sådan tilfælde ville jeg helt sikkert afholde mig fra at benytte
omtalte værksted igen. Det er ikke et godt tegn når de prøver at redde deres
fejltagelser under falsk påskud. Man kommer sgu længere med sandheden.

> Du har således været heldig at blive inddraget i begivenheden p.g.a.
> en presserende deadline, hvilket du bør (burde have gjort!) udnytte
> til at gennemgå kiloFazeren fra ende til anden allerede inden den
> passerer kantstenen - Da den er 100% ny er der ingen diskution om
> hvorvidt hvad man finder af selv småting er gamle skader :-|

Absolut. Jeg gennemgik den også med Jørgen Aagesen (der var skyldig i
skaderne) inden jeg skrev under på papirerne og overleverede checken

> Men sådan set helt og holdent fra sidelinien, og af en der ikke
> regner sig for at gå op i gejl og putzeri:
> - Så vil nye reservedele monteret af Ågersen være akkurat ligeså
> kurrante og velmonterede som dem håndteret af robotten i Hammatsu!
> - Der er nok ganske tidlige grænser for hvor meget Ågesen regner med
> at skulle give dig som ekstra plaster på såret (i (hans) bedste fald,
> havde du aldrig hørt om noget, hvorved plaster-udgiften havde været
> 0(nul)!) - Et rangerings-styrt vil ikke afstedkomme svære skader, så
> bukkede greb, ridset kosmetik og smadrede spejle/blinklys vil nok
> være toppen :-/
> Værst tænkelige skade jeg kan forestille mig er slag på en given
> udstikkende køler(?) - Deromkring var f.eks de tidlige GSXR temmeligt
> ømfindtlige!

Den har jeg faktisk også inspiceret detaljeret idet den stikker lidt ud fra
motoren - og det ser ikke ud til at den har fået noget slag overhovedet. Jeg
har brugt en lommelygte for at se om der skulle være ujævnheder el. lign. i
overfladen - og den ser ikke ud til at have været impliceret.

> Der er også risikoen for skjulte skader der først opdages efter
> længere tid, hvor det vil være for umuligt at genåbne sagen: På min
> GPZ900 måte jeg leve med et efterhånden opstående mønster af
> krakeleret lak omkring monteringen af det ene blinklys på kåben -
> 900'eren havde været nede "i al uskyldighed" i flere tilfælde det
> første års tid jeg havde den og derved havde der været behov for
> skift af blinklys flere gange - Men først senere begyndte lakeringen
> at vise den stress at overfladen havde været udsat for da blinklyset
> tilsyneladende alene havde taget skraldet
> For mit vedkommende var det mine egne fejl, hvorfor jeg ikke kunne
> ærgre mig over at stå med de skjulte følger af en andens
> skadesansvar; men lige netop denne følgeskade kan man forestille sig
> at kiloFazeren også kan have pådraget sig, så vurdér lige en ekstra
> gang med den infaldsvinkel!

Taget ad notam! Jeg har kigget lidt på beslag omkring de ramte steder og
lign. men fremtiden må jo vise om der skulle vise sig at være opstået
svagheder på maskinen som følge af at den har været væltet.

Vi ses vel i forbindelse med DFM-turen til træf på toppen, hvor vi lægger
vejen forbi jer?

--
Tony
Kilofazer



Armand (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-03 23:30


Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:bdng08$11lq$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Vi ses vel i forbindelse med DFM-turen til træf på toppen, hvor vi lægger
> vejen forbi jer?

JOW - JOW!

Og bare rolig: Jeg hár prøvet en kiloFazer nu, så du bliver sparet for
plageriet fra min side

--
Armand.



Tony Lorentzen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 30-06-03 16:32

Armand wrote:

> JOW - JOW!

Stærkt!

> Og bare rolig: Jeg hár prøvet en kiloFazer nu, så du bliver sparet for
> plageriet fra min side

Haha... Så kan jeg nøjes med at skulle høre på Jes!?

--
Tony
1 kg. Fazer



Jes Vestervang (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-06-03 23:36

Tony Lorentzen wrote:

> Armand wrote:
>
>> Og bare rolig: Jeg hár prøvet en kiloFazer nu, så du bliver sparet for
>> plageriet fra min side
>
> Haha... Så kan jeg nøjes med at skulle høre på Jes!?

Please, please, please!

Ej, uanset hvad bliver jeg nødt til at takke nej. Skulle der ske noget
ridsefremkaldende bliver jeg jo ruineret. Så hellere prøve hos en
forhandler, der jo (svjv.) er forsikret mod klodsede/uheldige kunder.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Armand (01-07-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-03 21:45


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:9jq6t-4m.ln1@vissen.vandhane...
> Tony Lorentzen wrote:
>
> > Armand wrote:
> >
> > > ...........så du bliver sparet for plageriet fra min side
> > Haha... Så kan jeg nøjes med at skulle høre på Jes!?
> Please, please, please!
> Ej, uanset hvad bliver jeg nødt til at takke nej. Skulle der ske noget
> ridsefremkaldende bliver jeg jo ruineret.

For ikke at tale om Tony's flossede nerveender!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste