hvilken blomst?
Fra : jan h

Dato : 19-06-03 08:13

hej havefolk

jeg har en blomst som jeg ikke ved hvad hedder

det er et løg som har blomstret 4-5 gange i løbet

af 1½-2 mdr først med en blomst ,så med flere en af

gangene med fem. nu er der så kommet ligesom nogle

frøkapsler i nogen knopper der hvor blomsterne pljer at

komme. først troede jeg at det de fire verdenhjørner.

men hvorfor så de fem blomster, og senere fik jeg at vide

at de fire verdenshjørner kun blomster en gang.

jeg har lagt et par billeder i dk.binaer.

på forhånd tak og god sommer.

mvh jan

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-06-03 10:39

jan h wrote:

> [...]
> at de fire verdenshjørner kun blomster en gang.
>
> jeg har lagt et par billeder i dk.binaer.

Mon ikke det er de verdenhjørner (med fem blomster)
og at du har to løg.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-06-03 10:42

jan h wrote:
> hej havefolk
>
> jeg har en blomst som jeg ikke ved hvad hedder

De fire verdenshjørner er nok god nok...

http://www.e-haven.dk/artikler/defireverdens/defire.htm

Carsten

Fra : Marlene

Dato : 19-06-03 13:27

jan h <hermann.dk@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef16279$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
>
> gangene med fem. nu er der så kommet ligesom nogle
>
> frøkapsler i nogen knopper der hvor blomsterne pljer at

Snip

Jo, det er en Amaryllis (som godt kan have fem blomster engang imellem).

Mvh. Marlene.

Fra : Poul larsen

Dato : 19-06-03 17:45

Jo, det er en Amaryllis (som godt kan have fem blomster engang imellem). vi
har haft en med seks blomster på en gang

Mvh. Marlene.