Kakao...
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 19-06-03 00:56

Nu har der været så meget medio omtale om at kakao styrker ens opbygning af
muskler, men jeg har ikke kunne finde ud af hvor meget kakao mælk som man
skal drikke?

Hvor meget er den mængde, som de kloge siger at man skal drikke umiddelbart
efter endt træning?

Kakaoen skal være skummetmælksversionen....

Fra : Faithless

Dato : 19-06-03 07:34

Mener det er ½ liter, men kan ikke huske hvor jeg har læst det. Du kan
indtage ½ gr. protein pr. kilo kropsvægt, men maks 30 gr. af gangen.

Faithless (c;

Fra : Morten Boysen

Dato : 22-06-03 13:27

"Faithless" <taagaard25@hotmailDOTcom> wrote in message
> Mener det er ½ liter, men kan ikke huske hvor jeg har læst det. Du
kan
> indtage ½ gr. protein pr. kilo kropsvægt, men maks 30 gr. af gangen.

Det er en gammel skrøne, at kroppen kun kan optage en begrænset mængde
protein. Der er dog en pointe i at sprede proteinindtaget over hele
dagen, da kroppen ikke kan gemme proteiner i længere tid til senere
brug. Enten vil de indtagede proteiner omdannes til væv eller brændes
af som energi.

--
Morten Boysen

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 22-06-03 22:10

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message

> Det er en gammel skrøne, at kroppen kun kan optage en begrænset mængde
> protein. Der er dog en pointe i at sprede proteinindtaget over hele
> dagen, da kroppen ikke kan gemme

Hvorfor skulle kroppen også gemme det, hvis der ikke er begrænsning på den
optagede mængde?

> proteiner i længere tid til senere
> brug. Enten vil de indtagede proteiner omdannes til væv eller brændes
> af som energi.

At de bliver brændt af som energi, er jo også det folk mener med, at de ikke
bliver optaget og dermed brugt til vævsopbygning.

> --
> Morten Boysen

Nicolai