Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Update om Canon 10D etc. fra staterne....
Fra : Morten

Dato : 18-06-03 22:29

Har ikke så "meget" tid til at skrive den helt store tekst...

Men lovede for et stykke tid siden at holde folk opdateret...

Sagen er/var den at jeg valgte at købe nyt kamera over nettet i USA.... og
jeg har nu (for et stykke tid siden) modtaget mit kamera.

Jeg bestilte et Canon 10D, Canon 28-138 IS USM og Canon 50mm F1.8 plus to UV
filtre til hver af de bestilte objektiver. (og så sådan en rens
objektiv-pakke-ting)
Jeg kom ialt af med knap 16.500 kr for det hele inkl. shipping/moms og det
hele.

Og det kan vist ikke gøre billigere, heller ikke i Tyskland. (eller kan
det?)

Det eneste der er lidt skidt ved det er at garantien på kameraet kunne
dækker i USA så hvis det imod forventning går istykker skal det sendes til
USA for at blive lavet.

Garantien på objektiverne er derimod verdensomspændende, så går du i stykker
kan/skal Canon DK fixe dem.

Når alt kommer til alt, mener jeg at det godt kan betale sig at købe
udstyret i USA eller andre land for den sags skyld. Kræver selvfølgelig en
smule gode nerver at bestille for så mange penge så langt væk - men intet
vover intet vinder (eller noget i den stil).

Afsluttende kommentar...

Syntes det er trist at de danske fotohandler bliver nød til at tage så meget
iforhold til udlandske. Specielt objektiver koster stort set dobbelt så
meget i DK som USA, Tyskland , whereever...
Håber da íkke de er så dyre bare for at forretningen vil tjene mere...???

PS. Denne post er skrevet røv hurtigt og ikke læst igennem for underlige
formuleringer eller stavebøffer. Håber det går.

Fra : max

Dato : 18-06-03 22:36

> [...]
> objektiv-pakke-ting)
> Jeg kom ialt af med knap 16.500 kr for det hele inkl. shipping/moms og det
snip
> PS. Denne post er skrevet røv hurtigt og ikke læst igennem for underlige
> formuleringer eller stavebøffer. Håber det går.

Tak for det morten, det lyder som om du har gjort
en hammer go' handel.. Så vil vi se hvad det kan..
Tillykke med det..-max-

Fra : JM

Dato : 19-06-03 08:55

Hej Morten
Det lyder som du har gjort en god handel, men som du skriver, skal en smule
is i maven for at sende så mange penge til USA.
Har selv købt i Tyskland og synes selv at have sparet temmelig mange penge
specielt på objektiver og Speedlite 550EX.
Tillykke med det.JM.