Delphi 6 editboks problem
Fra : Allan Hansen

Dato : 18-06-03 15:45

Hej gruppe!
Jeg er ved at lave en søgning på en edit boks med et registringsnr fra en
bil dvs eks. MK34325
Jeg vil gerne have at programmet er lige glad med store og små bogstaver! er
der nogen som kan hjælpe mig lidt til hvilke komandoer jeg skal bruge?

Fra : Harald

Dato : 18-06-03 16:14

"Allan Hansen" <ah46271FJERN@stud.hha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der nogen som kan hjælpe mig lidt til hvilke komandoer jeg skal bruge?

På editboxen kan du sætte CharCase=ecUpperCase så bliver nummeret altid
skrevet ind med stort, på de strenge du skal sammenligne med kan du benytte
AnsiUpperCase funktionen.

Mvh
HK