Piaggio/Garanti-spørgsmål
Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 15:46

Langt om længe fandt jeg en kyndig mekaniker, der kunne fortælle mig, at
grunden til min manglende acceleration, skyldtes tilstoppelse af
udstødningsrøret ( første bud fra én her i gruppen, rimelig godt ramt). Nu
er det stedet, hvor jeg i sin tid købte knallerten, som har fjernet skiverne
på.. Er der mon nogen chance for at garantien vil dække, hvis jeg indleverer
den hos dem? Jeg mindes noget om at garanti ikke dækker udstødningsrøret..?
1600kr. for at få et nyt på, alt i alt, synes jeg godt nok er lidt pebret..

Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-03 17:22

"Thomas" <Thomas@justasking.com> skrev i en meddelelse
> [...]
udstødningsrøret..?
> 1600kr. for at få et nyt på, alt i alt, synes jeg godt nok er lidt

Du kan ikke få din udstødning dækket af nogen garanti, fordi den hører til
de dele der betegnes som slid-dele. Dele der slides dækkes ikke af nogen
garanti.
Hvis du syntes 1600.- er dyrt for en ny udstødning, så skal du være glad for
du ikke har valgt Aprilia, til min Rally, der koster en ny udstødning mere
end 4000.-, hvis den skal være original.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 18:52

> [...]
> du ikke har valgt Aprilia, til min Rally, der koster en ny udstødning mere
> end 4000.-, hvis den skal være original.

Hmmm, ham mekanikeren jeg talte med idag, foreslog også et uoriginalt
udstødningsrør til ca.1000kr. + 600kr. i arbejdsløn... Nå, men jeg skal vel
bare lige sunde mig oven på beløbet. Egentlig er det vel også til at overse,
når man nu har så få udgifter til knallerten generelt. Jeg havde bare håbet
den fejlede noget billigere, men jeg er da glad for endelig at vide hvad der
er galt med den..

Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-03 20:11

> [...]
håbet
> den fejlede noget billigere, men jeg er da glad for endelig at vide hvad

Æhhhh, skal han have 600.- for at pille 3 - 4 bolte af og sætte dem på igen,
så kan jeg godt forstå du brokker dig. Kender du ikke en der kunne skifte
den for dig, så sparer du da 600.-. Det er ikke så svært igen at skifte
udstødning, men at skulle give 600.- for det, det er dyrt. Han kan med
garanti god gøre det på 15 min. det vil så sige at han har en timeløn på
2400.- kr., jeg tror også jeg skal til at rode med knallerter.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 22:02

> [...]
> garanti god gøre det på 15 min. det vil så sige at han har en timeløn på
> 2400.- kr., jeg tror også jeg skal til at rode med knallerter.

Jeg overvejer faktisk om jeg kan gøre det selv, men kom lige i tanke om, at
hvis jeg sætter et uoriginalt på, så ryger garantien jo. På trods af at
garantien ikke dækker udstødningsrøret... eller ta'r jeg fejl?

Thomas

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-06-03 22:20

> [...]
> hvis jeg sætter et uoriginalt på, så ryger garantien jo. På trods af at
> garantien ikke dækker udstødningsrøret... eller ta'r jeg fejl?

Jeg tror ikke det gælder udstødning og andre slid-dele, men hør med ham, så
kan han sikkert svare på det, men de kan da ikke forlange at du ikke må
skifte udstødning, eller at du skal købe en original.
Men det undre mig nu at den skulle være itu allerede, for hvis der stadig er
garanti på, så kan du da ikke have kørt det helt store antal km. Jeg har
kørt 30.000 på 5 år, og jeg fik ny udstødning på efter ca. 20.000 km.

Kim Larsen

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 22:50

> [...]

> garanti på, så kan du da ikke have kørt det helt store antal km. Jeg har
> kørt 30.000 på 5 år, og jeg fik ny udstødning på efter ca. 20.000 km.

Jeg har kørt ca. 6400km på den, havde også regnet med at den kunne holde til
mere. Men i flg. mekanikeren, så kan man ikke rense røret, fordi der er
katalysator i det & derfor skal man ha' et nyt.. Overvejer lidt om det evt.
bare er en lille "prop" der sidder derinde, ved udgangen fra motoren & om
man kan fjerne den istedet for at købe helt ny udstødning. Godt nok er den
rusten efterhånden, men alligevel..

Thomas

Fra : Freeman^

Dato : 18-06-03 23:04

"Thomas" <Thomas@justasking.com> skrev i en meddelelse

Hey Thomas..

Hos www.thansen.dk kan du købe en udstødning der hedder "Basic". Den ligner
den orginale rigtig meget! Dog har den et større forrør, men det er ikke
svært, da det orginale stalker forrør ligner et sugerør! Køb sådan en og
nogle 6-7 gram ruller hos din forhandler, det bliver ca. 600,- alt efter
hvad din forhandler tager for rullerne..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=149297516&n=282580770&pn=324281694

Når monteringen er færdig, vil din stalker rende ca. 70-75km/t på
speedometeret, men dog kun 60-65 i virkeligheden, da de speedo´er viser som
vinden blæser!

Hvis du bor i Svendborg laver jeg det gerne for en sodavand, intet problem
der!
Freeman^
Stalker powered by Dopller, Pinasco, Top Racing og Italkit

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 23:44

"Freeman^" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der!
> Freeman^
> Stalker powered by Dopller, Pinasco, Top Racing og Italkit

Øhm, tak for tilbudet, nu bor jeg desværre i København. Bortset fra det....
så er det en Piaggio Nrg jeg har, ikke en stalker, så jeg kan jo nok ikke
bruge den udstødning under alle omstændigheder.

Thomas

Fra : Freeman^

Dato : 19-06-03 01:06

> [...]
> så er det en Piaggio Nrg jeg har, ikke en stalker, så jeg kan jo nok ikke
> bruge den udstødning under alle omstændigheder.

Du kan faktisk godt bruge den udstødning om ikke andet..
Du kan også bestille den til din egen model, intet forskel da Stalker og NRG
bruger samme motor, piaggio motoren.. Dog er Nrg´ens nyere, og har anden
gearing, anden krumtap og udstødning..

Alle motordele fra NRG passer på stalker og omvendt... Du kan meget hurtigt
finde en hjælpende hånd ( for 50,- =) )

Så er dit problem klaret.. =)

Forum.mopedgallery.com ( der kan du finde en hjælper )