Radeon 9800 pro med to DVI porte...findes ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-06-03 15:35

Findes dette mon ?
--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-06-03 13:33

On Wed, 18 Jun 2003 16:34:45 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Findes dette mon ?

Åbentbart ikke :(

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars Krag

Dato : 20-06-03 14:58

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse news:18e6r5gvygfvy$.u7znwgwxluem$.dlg@40tude.net...

> Åbentbart ikke :(

Jeg sad faktisk og ledte efter det i går, for jeg er sikker på at
jeg læste en pressemeddelelse med et Dual DVI R9800PRO
kort for noget tid siden. Jeg står nemlig også overfor at skulle
bruge 2 TFT skærme, og så ville jeg helt klart foretrække at
køre begge over DVI

/Lars

Fra : MA

Dato : 22-06-03 07:54

> Åbentbart ikke :(

http://www.vr-zone.com/reviews/Hercules/R9800Pro/ bemærkes, at Hercules
3DProphet Radeon 9800 Pro har "dual DVI"..., men denne oplysning er desværre
forkert. I bl.a. en svensk test ses samme Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro
http://www.nordichardware.se/recensioner/grafikkort/2003/9800_roundup/index.php?ez=4
uden dual DVI.
I samme svenske test juni 2003 af forskellige Radeon 9800 Pro kort (ATI,
HIS, Sapphire, Hercules, Connect3D og PowerColor)
http://www.nordichardware.se/recensioner/grafikkort/2003/9800_roundup/index.php?ez=13
har den testansvarlige samme frustrationer som dig:
"varför kan inte tillverkarna introducera en Dual DVI och/eller ViVo-lösning
baserad på ATis high end chips?
Det mest uppenbara problemet här är att de flesta tillverkare helt enkelt
inte producerar sina egna kort. Men vi har sett ljuset i slutet av tunneln.
PowerColor visade att de är villiga att gå det lilla extra som krävs för att
ge oss något annorlunda på CeBIT. De hade en Dual DVI version av Radeon 9700
Pro, även detta har inte nått marknaden såvitt jag vet, jag förväntar mig
att de kommer med en Dual DVI version av Radeon 9800 pro inom en snar
framtid."

Kan du ikke bare "snyde", som fx:
http://www.matrox.com/mga/products/g550_dualdvi/home.cfm og
http://www.matrox.com/mga/products/upgrades/g550dualdvi_cable.cfm? Eller ved
at bruge en adapter fra 10$ http://www.colorcase.com/vgatodviad24.html til
700$ http://www.gefen.com/kvm/news/nab2k3nabadapter.jsp?

Faldt i.ø. over en læseværdig gennemgang af DVI på
http://www.directron.com/dviguide.html .
Martin
ma_dk@nospamhotmail.com
fjern nospam