NF's nye billetbestilling
Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-06-03 15:21

bemærk at man nu på www.biobooking.dk selv kan vælge blandt alle de ledige pladser hvor man vil sidde! Hurra!

-Rune

Fra : Anders And

Dato : 18-06-03 16:05

Ok..... det er dog ikke nyt.... ca. 1 -2 år siden de fik lavet det.....

Fra : Rune Zedeler

Dato : 18-06-03 17:47

Anders And wrote:
> Ok..... det er dog ikke nyt.... ca. 1 -2 år siden de fik lavet det.....

Nope. Indtil i forgårs (så ikke efter i går) kunne man kun vælge pladser
nogle få udvalgte steder - nemlig langs kanten og så så tæt på midten så
muligt.
Dette havde to ulemper:
For det første var billetsystemet ikke særligt snedigt til at regne ud,
hvor midten af salen var - hvis der f.eks. kun var nedgang i den ene
side i salen, så ligger midten af salen jo ikke midt mellem de to
yderstole - og det kunne systemer ikke finde ud af.
For det andet var det meget svært at vurdere, hvor mange pladser, der
var optaget i salen.

Men jeg er enig med Peter i, at det nye system medfører risiko for
spredte ledige pladser.
Det havde været smart med en "mellemting" mellem det gamle og det nye
system.

-Rune

Fra : d e n t r o

Dato : 21-06-03 14:30

| Men jeg er enig med Peter i, at det nye system medfører risiko for
| spredte ledige pladser.

Hvad er der galt i det? Jeg ser det da som noget godt at få lov at sidde
lidt alene, så man ikke skal dele armlæn med en man ikke kender.

--
d e n t ro

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-06-03 15:53

d e n t r o wrote:

> Hvad er der galt i det? Jeg ser det da som noget godt at få lov at sidde
> lidt alene, så man ikke skal dele armlæn med en man ikke kender.

Det er måske rart nok ikke at dele armlæn med en, man ikke kender - men
til gengæld er det da træls heller ikke at kunne komme til at dele
armlæn med dem, man kender. Dette ville jo være tilfældet hvis der kun
var enkelte ledige pladser tilbage i hele salen.

Iøvrigt må jeg sige, at jeg prioriterer det højere at få gode pladser
end at få pladser langt væk fra andre.
Da jeg som regel går alene i biografen er det ikke noget problem for mig
personligt; men det ville da irritere mig ikke at kunne få en god -
ledig - plads fordi pladserne på begge sider af den var optaget.

-Rune

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-03 16:26

On Wed, 18 Jun 2003 16:20:36 +0200, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>bemærk at man nu på www.biobooking.dk selv kan vælge blandt alle de ledige pladser hvor man vil sidde! Hurra!

Det er da ikke så heldigt?

Fordelen ved det gamle system var, at der ikke opstod så stor
"fragmentering". Som jeg ser nu, er der større risko for fx "2 ledige
pladser, 1 optaget plads, 2 ledige pladser".

--
- Peter Brodersen

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-06-03 14:38

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> bemærk at man nu på www.biobooking.dk selv kan vælge blandt alle de ledige
pladser hvor man vil sidde! Hurra!

> -Rune

Så mangler vi bare at man kan betale og udskrive sine billetter
hjemmefra....ville spare en del tid.
Bare hvis man kunne betale dem med Dankort ville være en forbedring

/Rune Jensen

Fra : Kostas

Dato : 20-06-03 09:29

"Rune Jensen" <:fjern:blaze@esenet.dk> wrote in

> [...]
> hjemmefra....ville spare en del tid.
> Bare hvis man kunne betale dem med Dankort ville være en forbedring

JA TAK - vi vil gerne kunne betale. Specielt ved forudbestilling til en
film der er mere end en uge ind i fremtiden. Så skal man sq ned og hente
billetterne inden de 7 dage.

Det er lidt surt når man bor i Vejle og gerne vil se sine film i Kolding.

Bare betaling og så en afhentningsskranke for forudbetalte billetter.

mvh

Kostas

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 19-06-03 20:22

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
> bemærk at man nu på www.biobooking.dk selv kan vælge blandt alle de ledige
pladser hvor man vil sidde! Hurra!

> -Rune

Lækkert, men man kan stadig ikke bestille mere end 8 billetter af
gangen..... tsk tsk tsk

/Rasmus

Fra : CybaMerc

Dato : 19-06-03 21:38

A long time ago in a galaxy far, far away....
Rune Zedeler wrote:

>bemærk at man nu på www.biobooking.dk selv kan vælge blandt alle de ledige pladser hvor man vil sidde! Hurra!

Nu har jeg ikke brugt Biobooking.dk i et par måneder; men man har da
frit kunne vælge pladser via sådan en Flash-ting mere eller mindre
lige siden sitet blev oprettet.

Hvad er anderledes?

Fra : Kasper Bang

Dato : 20-06-03 12:25

CybaMerc wrote:
> Nu har jeg ikke brugt Biobooking.dk i et par måneder; men man har da
> frit kunne vælge pladser via sådan en Flash-ting mere eller mindre
> lige siden sitet blev oprettet.
> Hvad er anderledes?

Som du kan læse længere oppe i tråden, er det nye, at du nu kan vælge
pladser overalt i salen og ikke kun i bestemte zoner.

MVH/Kasper Bang

Fra : CybaMerc

Dato : 21-06-03 23:43

Kasper Bang wrote:

>Som du kan læse længere oppe i tråden, er det nye, at du nu kan vælge
>pladser overalt i salen og ikke kun i bestemte zoner.

Æh... det kunne man skam også før. Forskellen, som jeg kan se det, er
at man nu går direkte til Flash-tingen, hvor man før skulle klikke sig
ind på den manuelt (hvis man ikke var tilfreds med de sæder, systemet
havde valgt for én).

Det eneste nye er vist, at man kan vælge forskellige typer billetter.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 21-06-03 23:54

CybaMerc <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> writes:

> [...]
> havde valgt for én).
>
> Det eneste nye er vist, at man kan vælge forskellige typer billetter.

Jeg er ikke sikker på, at I kigger på de samme ting. Det nye system
kører slet ikke med en Flash-ting, men derimod en Java-applet til
udvælgelsen af sæder.

Hvis I vil sammenligne, så kan I f.eks. kigge på henholdsvis Palladium
(nyt system (iTicket)) og Biocity Herning (gammelt system (Icon Filmstar)
- et kort stykke tid endnu).

--
-- Torben.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 22-06-03 00:19

Torben Simonsen wrote:

> [...]
>
> Hvis I vil sammenligne, så kan I f.eks. kigge på henholdsvis Palladium
> (nyt system (iTicket)) og Biocity Herning (gammelt system (Icon Filmstar)

Ah, takker!
Jeg troede at de havde udskiftet det hele på een gang.
Folk, der ikke selv gider at klikke sig ind på biobooking, kan se de to
screenshots, jeg har taget, her:

http://www.daimi.au.dk/~rz/pics/biobooking_gammel.gif
http://www.daimi.au.dk/~rz/pics/biobooking_ny.gif

Man kan reservere de grønne sæder.
I det nye system er alle ledige sæder grønne, mens det kun - som før
nævnt - er nogle få sæder, der er grønne i det gamle system.

-Rune

Fra : Per

Dato : 23-06-03 07:52

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse