PGO Comet Tun
Fra : Per Pedersen

Dato : 18-06-03 13:53

Hejsa
Da jeg er en fattig studerende ville jeg lige høre om der er en måde at få
min pgo comet til at køre hurtigerer eller bare få noget mere bundtræk uden
at jeg behøver at skife cyllinder og stempel jeg har kun pillet begrænsingen
af og så er der puttet et nyt udstøndning på (uden blændstykke)
Hilsen Per
Overdrivelse Gør mester
A. Einstein

Fra : martinussen

Dato : 18-06-03 19:00

Har du taget begræsningen i luftfilteret?

Man skulle kunne skifte topstykket ud med Big Max's det skulle give
lidt..!

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Pedersen

Dato : 18-06-03 20:48

nej for jeg aner intet om scooter

Fra : Per Pedersen

Dato : 18-06-03 20:49

hvordan gør man det

Fra : martinussen

Dato : 18-06-03 21:07

"Per Pedersen" skrev d. 18-06-03 20:49 dette indlæg :
> hvordan gør man det
øhh.. Jeg ved ikke helt hvordan man gør det på en comet. Men du skal jo
bare have fjernet sådan at du kan komme ind til cylinderen, og så skrue
skruerne ud, og sætte topstykket på.

Luftfilter = Der sidder en sjov dims i "enden" af luftfilteret, der hvor
luften kommer ud, den skal fjernes, og så skal man skifte dyse i
karburatoren..! Men jeg tror lige du/vi skal have noget hjælpe fra en
"comet-ekspert"...

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Pedersen

Dato : 18-06-03 22:12

ja til luftfilter men hvor fanden sidder luftfilter er det den sorte kasse
på venstre side af scooteren
Hilsen Per

Fra : kion

Dato : 19-06-03 06:21

> ja til luftfilter men hvor fanden sidder luftfilter er det den sorte kasse
> på venstre side af scooteren

nemlig..

Fra : kion

Dato : 18-06-03 19:34

du kunne også købe et nyt tune fra topracing på http://www.west-import.dk/

/kion

Fra : kion

Dato : 18-06-03 19:56

undskylder fejlen der skulle stå

du kunne også købe et nyt tune vario fra topracing på
http://www.west-import.dk/

Fra : Freeman^

Dato : 18-06-03 23:09

"Per Pedersen" <Perronaldpedersen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
begrænsingen
> af og så er der puttet et nyt udstøndning på (uden blændstykke)

En comet er generalt meget sløv... Den bruger en helt speciel motor, som
faktisk ikke bruges af andre end PGO Star2, som ikke findes i DK..

For at gøre den "kvikkere" kan du tage den lille begrænsning i variatoren.
Den ligner lidt en fingerring, men den tager et par km/t, og lidt træk, væk
med den, så er den en smule kvikkere ihvertfald!

Fra : Per Pedersen

Dato : 19-06-03 00:58

Jeg har pillet den begrænsning ud der sidder ved vario men hvad er det for
en begrænsning der blver omtalt i en af de andre svar i luftfilteret
Hilsen Per

Fra : martinussen

Dato : 19-06-03 11:26

"Per Pedersen" skrev d. 19-06-03 00:58 dette indlæg :
> Jeg har pillet den begrænsning ud der sidder ved vario men hvad er det
for
> en begrænsning der blver omtalt i en af de andre svar i luftfilteret
Det er et "mundstykke" agtig tingest der stikker ud fra luftfilteret,
den kan fjernes med en skruer trækker..

http://www.kandu.dk/

Fra : Freeman^

Dato : 20-06-03 14:28

"Begrænsningen" der sidder i luftfilteret ( tragten ) er kun en begrænsning,
hvis scooteren skal bruge mere luft, og som standard er det vist ikke
problemet, den vil kun køre dårligere uden