Andet multimedie
bentjuul 3670
46 .gif filer til .bmp
Fra : Rune Thougaard

Dato : 18-06-03 13:46

Hvordan laver jeg nemest 46 .gif filer om til .bmp format...??

Så jeg selv slipper for at gøre det selv.!!

mvh. Rune Thougaard
--
http://www.vinperlen.dk
http://www.hh-indretning.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 18-06-03 13:54

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver jeg nemest 46 .gif filer om til .bmp format...??

Hvis du har Photoshop, så kan du lave en action:

1) Åben en af GIF-filerne

2) Opret en ny action og tryk REC under Action

3) Vælg Save copy as og vælg BMP fil-formatet. Husk ikke at pille ved
filnavnet - vælg en andne mappe en kilde-filen.

4) Luk GIF-billedet og sig nej til at gemme ændringer

5) Tryk Stop under Action

.... nu kan du bruge funktionen File > Automate > Batch og så finde
actionen fra før. Den jorder lige igennem en hel mappe uden du behøver
røre en finger :)

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Anders Ravn

Dato : 18-06-03 14:49

> ... nu kan du bruge funktionen File > Automate > Batch og så finde
> actionen fra før. Den jorder lige igennem en hel mappe uden du behøver
> røre en finger :)

Hold da helt k*** et fedt råd! Et råd jeg har haft brug for længe!

Det var simpelthen super, Kristian

- man tak for at du ville dele det med os :)

Med venlig hilsen,

Anders
www.thenetr.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 19-06-03 11:24

"Anders Ravn" <anders@NOthenetr.dk> skrev i en meddelelse

> Det var simpelthen super, Kristian

he he - godt du kunne bruge det. Det bedste ved disse actions er, at du
kan lave uendelige mange ændring så som rette kontrasten, ændre
farvestik og størrelse osv.

Du kan med fordel også tilføje en genvej til en action, og så køre den
på udvalgte billeder, som du bare åbner normalt. Det kunne f.eks. være
'Save for web' i en bestemt mappe i JPG 65 og så lukke billedet
bagefter. På den måde kan man spare utrolig meget tid.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Rune Thougaard

Dato : 19-06-03 12:57

> www.knl-dtp.dk

Du kunne vel ikke hjælpe mig med at lave sådan en login som du har på din
side.?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Rune Thougaard

Dato : 18-06-03 15:54

> [...]
>
> ... nu kan du bruge funktionen File > Automate > Batch og så finde
> actionen fra før. Den jorder lige igennem en hel mappe uden du behøver

Det er meget sjælden jeg bruger Adobe og min er også på Dansk så vil du ikke
prøve at oversætte det...??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Anders Ravn

Dato : 18-06-03 17:06

> Det er meget sjælden jeg bruger Adobe og min er også på Dansk så vil du
ikke
> prøve at oversætte det...??

Hej Rune!

Jeg kan desværre ikke oversætte, da min PS også er engelsk.

Men hvis du har en ADSLforbindelse, kan du hente en forklaring på hvordan
man gør.

Jeg har lavet en lille videosekvens der viser hvordan det skal gøres.

Find den på www.thenetr.dk/download/actions.avi (ca 5-6 mb)

Fra : Rune Thougaard

Dato : 18-06-03 17:14

> [...]
> man gør.
>
> Jeg har lavet en lille videosekvens der viser hvordan det skal gøres.

fornemt mange tak for det..!!

mvh. Rune Thougaard