Andet multimedie
bentjuul 3670
Droplets. Forstår det ikke...
Fra : Madsen

Dato : 30-03-01 13:31

Hej,

Jeg sidder og roder med droplets i Photoshop 6.0 og kan bare
ikke få det til at virke. Uanset hvad jeg gør, så får jeg denne
fejl: <http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/droplets/fejl.gif >

Udfra en tidligere tråd fra Kirsten Bjorneboe, så har jeg valgt
at strikke en handling sammen der omdøber alle PSD-filer i en
given mappe til TIFF. Handlingen virker fint når jeg kører den
som en batch i Photoshop, men hvis jeg prøver at lave en
droplet med nøjagtig samme indstillinger, så får jeg fejlen.

Er der nogen der har erfaring med droplets i PS 6 og evt.
kan se hvad der er galt her:
<http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/droplets/batch.gif >
<http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/droplets/droplet.gif >
I samme øjeblik jeg trykker ok på droplet, så får jeg fejlen
med at dokumentet ikke kan findes.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-03-01 15:57

On Fri, 30 Mar 2001 14:31:14 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Hej,

Kan desværre ikke hjælp.... Vil bare lige sige det er en skam at dine
hjælpetekster til alle os "spørge-Jørgen'er" ikke er at finde på din
hjemmeside sammen med din uundværlige hjælp
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 30-03-01 18:18

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev:

> Kan desværre ikke hjælp.... Vil bare lige sige det er en skam at dine
> hjælpetekster til alle os "spørge-Jørgen'er" ikke er at finde på din
> hjemmeside sammen med din uundværlige hjælp

Tak for rosen Karsten. :)
Det glæder mig da at jeg kan hjælpe hvor jeg kan, men mht.
mine droplets, så må jeg give op. Det ville ellers være ret
genialt at have en exe-fil som man bare kunne droppe filer
ovenpå, hvorefter opgaven bliver udført, men lige nu giver
det mere frustration end glæde.

Nå, men skidt pyt.
Jeg gider ikke at forsøge mere i dag "tihvertifald"

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 30-03-01 19:33

> [...]
> <http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/droplets/droplet.gif >
> I samme øjeblik jeg trykker ok på droplet, så får jeg fejlen

Jeg sidder med en UK version og kan godt lave droplets, men det driller lidt
med at lave et ordentligt workflow i det. Jeg kan ikke få den til at gemme
automatisk. Hvis jeg siger den skal være ligeglad med "save as" gemmer den
ikke billedet, og hvis jeg siger den skal tage stilling til "save as" så
skal jeg ind og navngive den (selv med destination som "save and close").
Det er lidt mærkeligt.

Har du hentet updaten på Adobe's hjemmeside?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Madsen

Dato : 30-03-01 19:36

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Har du hentet updaten på Adobe's hjemmeside?

Jeg har den danske PS 6 på min Win98SE partition.
Mig bekendt er der ikke kommet nogen opdatering til den endnu.

På min Win2k partition ligger der så den engelske PS 6.01.
Jeg har ikke prøvet i den, men tror da lige jeg smutter derover
og prøver. Man ved jo aldrig om det er en bug i den første version.
Er det 6.01 du sidder med, eller?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 30-03-01 20:07

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Har du hentet updaten på Adobe's hjemmeside?

Hej igen :)

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige her!
Har lige været ovre i Win2k med PS6.01 UK og lavet den samme
droplet. Ingen problemer med fejlmeldinger og "dropletten" kører
fint uden at jeg skal blande mig i noget. Ren drag´n´drop.
Nu sidder man så bare og spekulerer på om det er den danske
6.0 der er fejl i, eller om det er 6.01 opdateringen til den engelske
der har rettet en fejl mht. droplets.

Den jeg lige har lavet i Win2k og PS 6.01 kan ses her:
<http://www.wol.dk/~hijklm/photoshop/droplets/droplet_601_uk.gif>

Du kan smide dropletten hvor du nu har lyst til og så bare trække
og slippe de PSD-filer man vil omdømme over på den.
Tiff kopierne bliver så gemt i C:\Temp.

Tak for hjælpen. Det er altså bare en "buggy" Photoshop der
er årsagen til fejlmeldingen så. Så er jeg mere rolig, men hvornår
kommer der mon en 6.01 opdatering til den danske PS 6.0?
Der går jo nok et par år endnu før lille Adobe Danmark får sig
snøvlet færdig med oversættelsen. ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Thomas

Dato : 01-04-01 00:51

> [...]
> kommer der mon en 6.01 opdatering til den danske PS 6.0?
> Der går jo nok et par år endnu før lille Adobe Danmark får sig

Netop derfor kunne jeg aldrig drømme om at bruge dansk version af Adobe's
programmer. Deres "oversættelser" er heller ikke af bedste kvalitet, men kan
dog være underholdende...

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Madsen

Dato : 01-04-01 01:11

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Netop derfor kunne jeg aldrig drømme om at bruge dansk version af Adobe's
> programmer. Deres "oversættelser" er heller ikke af bedste kvalitet, men kan
> dog være underholdende...

Jeg er enig med dig, men ikke desto mindre så bruger jeg en dansk
version pt. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)