Historien om en Mand og hans MZ
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 09:36

Hej Alle

Dette er historien om hvorfor man skal lade være og ikke mindst Gudernes
Hævn(tm) når man gør det alligevel. Den blev lidt lang, men det er god
terapi

De sidste 9 måneder har min bovlamme MZ 251 været under mere eller mindre
konstant ombygning. Det hele startede med at jeg var temmelig utilfreds
med de dæk man kan få til de originale cykelhjul der sidder på sådan en
MZ. Derfor blev der indkøbt et sæt ZXR400 hjul og de skulle så på i stedet
for standard hjulene. Men mere om dem senere.

Det meste af vinteren gik med at gå og grine af projektet - der var jo tid
nok. Engang i... Februar tror jeg, skulle der males DT stel i P-Huset
så der blev MZ stellet også malet i en fin, sort farve. Alt var jubel - det
bliver godt det her. Nå, lang historie kort, så blev bagsvingeren bygget
færdig af Mestersvejseren PerMP (også mere om det senere...) og jeg gik
i gang med at samle skidtet igen. Nu skinner solen efterhånden udenfor
og man forbander at man har spildt hele vinteren på bare at gå og grine
af tingene.

Efterhånden skal mine nye Dragon Corsa dæk på. Forhjulet kommer på uden
større drama, så jeg går videre til baghjulet. Efter en del masen og
helt gasblå i hovedet vil PerMP overbærende sætte dækket på. Han når
dog kun at blive rød i hovedet inden han konkluderer at bagfælgen er en
18" og ikke en 17" som først antaget. Det betyder så også at der bliver
temmeligt knapt med plads i bagsvingeren, da den også er bygget til et
17". Nå, (S)Tumpemarked kommer og Mads L. finder et bagdæk til en 50'er.
Så har jeg da noget at sætte på.

En masse problemer senere er den som sådan klar til at køre. Der mangler
blot en udstødning. Jeg har købt en 30mm lyddæmper, men der skal laves
et rør mellem den og cylinderen. PerMP varmer svejseren op, en KX500
effektpotte bliver savet i samlesæt og svejset sammen igen så den passer.
Det er jo så rent teknisk ikke en effektpotte mere, men hovedformålet
er p.t at få en udstødning der er tæt.
Potten bliver rigtig fin, men ved sidste kontrol inden hjemturen viser
det sig at blinklysene er holdt op med at virke. Igen. Heldigvis er
det blot en (glas) sikring der er brændt. Hvem andre en MZ bruger
glassikringer på en MC? Eller skruer kåbedele fast med selvskærende skruer?
F.... t....! Dette skete i søndags.
I går skulle jeg så igen ned i P-Huset for at få kigget på det f...
blinkenlichten. Jeg render ind i Søren Lindholt og han vil også med på
hans XT350. En festlig konvoj bevæger sig så sydpå gennem Aalborg. Efter
at have tanket (Shell station cirka 1 km fra garagen) og kørt yderligere
500 meter opdager jeg at glasset i det højre blinklys er faldet af.
Nå, det var nok ikke skruet ordentligt på...

Efter cirka 3 km synes jeg da den larmer noget, men jeg kan ikke helt
finde ud af om den er MZen eller XTen foran. Efter 4 km ser jeg at
udstødningsflangen har skruet sig selv ud af cylinderen.
Nå, det var nok ikke skruet ordentligt på...

Jeg holder ind i Svenstrup (lige ved Motorgården hvis der var nogen der så
os) og vil skrue flangen fast igen. Den er varm. Meget varm. Så efter jeg
har brændt fingrene og Søren har brændt fingrene bliver den skruet på med
et par bilnøgler.
Herefter kører jeg vel cirka 5 meter, hvorefter den holder op med at trække.
Den tager fint omdrejninger, den kan også skifte gear, men den kører
ligesom ingen steder. Der er jeg efterhånden ved at være for stresset til at
tænke klart, så PerMP bliver tilkaldt med bil og trailer. I samme øjeblik
dukker Mathias (der også bor i værkstedet og kører drag på hans FZR1000)
op i sin tømrerbil. Han holder ind og udskænker katastrofeøl og fortæller
historier. Det bliver en hel lille skovtur der midt i Svenstrup.
PerP Dukker op og konkluderer efter cirka 15 sekunder at det er det forreste
tandhjul der er hoppet af.
Nå, det var nok ikke skruet ordentligt på...

Heldigvis har Mathias bilen fuld af værktøj, så både udstødning og tandhjul
bliver spændt fast igen.

Vi kører til Støvring uden dramatik, laver stoppies på den og hjem igen
senere på aftenen. PerMP når endda at udtale at nu kan der ikke gå mere
galt. Jeg lufter min tvivl om hans udsagn...

Vi kommer endda til Aalborg uden nævneværdige optrin og jeg er så småt
begyndt at glæde mig til at kunne give bybussen fingere og blive
selvtransporterende igen. Efter at have afleveret min brors bilnøgle hos
ham synes jeg igen at den begynder at larme... Flangen sidder fint på sin
plads, så noget andet må være galt. Efter 30 sekunder larmer den MEGET.
Pokkers. Da jeg kommer hjem ser jeg at det fine ophæng cirka midt på
"effekt"potten PerMP havde svejst var revet af. Sammen med svejsningen
og ikke mindst en god del af væggen i potten. Fsck.

Nu holder den igen stille.

Jeg har udeladt en del små katastrofer fra denne historie. Ellers blev den
alt for lang. Jeg kan heller ikke huske dem alligevel.
Men bare fordi en ide virker god en vinteraften hvor man halv eller helfuld
dingler rundt og er "kreativ", så må pointen være: La' vær'.
Hvis du kan huske ideen dagen efter, så tænk lige over det igen. Og igen.

Så nu køber jeg en GS[450|500]. Standard.

--
Mikkel
motortosse.dk | For de føøørst time you traai de

Fra : SLP/JM

Dato : 18-06-03 10:24

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
> [...]
> dingler rundt og er "kreativ", så må pointen være: La' vær'.
> Hvis du kan huske ideen dagen efter, så tænk lige over det igen. Og igen.

Træls med alle de frustrationer, men på den anden side skal tiden jo gå med
noget

Vores ombygning af SV'eren er til gengæld rimelig vellykket, men det er også
"kun" en komplet forgaffel, der er skiftet til en USD. Der er godt nok lidt
problemer med at få afstemt dæmpningen for og bag nu, så en ny bagdæmper er
på ønskesedlen. Stellet, fælge m.m. er desuden blevet lakeret sort, så
cyklen vækker generelt en del opmærksomhed.

--
Mvh Susanne
SV 650 med RGV 250 forgaffel

Fra : RacerNiels

Dato : 18-06-03 10:34

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message
> [...]
> på ønskesedlen. Stellet, fælge m.m. er desuden blevet lakeret sort, så
> cyklen vækker generelt en del opmærksomhed.

Oij.... Har I også skiftet skiver/kalibre eller passer det gamle på den nye
gaffel?
Hav måtsj måni?

Niels
SV650 med YZF750R SP Öhlins bagdæmper

Fra : SLP/JM

Dato : 18-06-03 12:17

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev > Oij.... Har I
også skiftet skiver/kalibre eller passer det gamle på den nye
> gaffel?

Hele forenden fra en RGV 250 er sat over - den passede på uden alt for store
modifikationer.

> Hav måtsj måni?

Tja, forgaflen stammer fra min RGV baneracer, som jeg ødelagde til et DM. Vi
havde hugget RGV'en op og solgt dele fra, da Jesper fandt på at sætte
forgaflen på SV'eren, så det er svært at gøre op, hvad det har kostet for
os.

--
Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 10:54

"SLP/JM" <madcat@c.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
>
> Træls med alle de frustrationer, men på den anden side skal tiden jo gå
> med noget

Hæh, ja tiden går ihvertfald.

> Vores ombygning af SV'eren er til gengæld rimelig vellykket, men det er
> også "kun" en komplet forgaffel, der er skiftet til en USD.

Ja, jeg/vi skulle nok ha' holdt det på et lidt simplere plan fra starten.
Men med den let modificerede GS500 bagsvinger fuldt der jo også
monodæmpning, i stedet for de to originale dæmpere/fjedre. Men det er nu
næsten det eneste der ikke har givet problemer endnu (7-9-13)

Skulle der nye broer til for at få RGV gaflen til at passe?

> Der er godt nok lidt problemer med at få afstemt dæmpningen for og bag nu,
> så en ny bagdæmper er på ønskesedlen.

Hvof' det? Er forgaflen nu for hård i forhold til bagdæmperen?

Fra : SLP/JM

Dato : 18-06-03 12:23

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev > Skulle der nye broer til for at
få RGV gaflen til at passe?

Nej - der var godt nok lidt problemer med at få den øverste bro til at
passe, så Jesper ville forsøge med en fra en Aprilia. Han havde prøvet med
broen fra min baneracer, og den passede på, så vi tog ned til LC Racing for
at hente en, de havde på lager. Da vi kom hjem igen, viste det sig bare, at
det var en bro fra den gamle model, som havde nogle andre mål, så den duede
ikke. Så blev Jesper stædig og fik den fra RGV'en passet på - jeg tror nok,
problemet var tændingslåsen, men jeg husker det ikke helt.

> Hvof' det? Er forgaflen nu for hård i forhold til bagdæmperen?

Ja. SV'erens bagdæmper er som sådan for blød fra starten af, men nu er det
helt galt. Vi har fundet nogle brugte GSX-R 750 bagdæmpere ovre i UK, så nu
skal vi bare finde pengene.

--
Susanne

Fra : -V-

Dato : 18-06-03 11:47

SLP/JM wrote:
> [...]
> så en ny bagdæmper er på ønskesedlen. Stellet, fælge m.m. er desuden
> blevet lakeret sort, så cyklen vækker generelt en del opmærksomhed.

Det lyder lækkert!

Pics, pleeeeze.

-V-

Fra : SLP/JM

Dato : 18-06-03 12:28

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev
> Pics, pleeeeze.

Vi har desværre ikke fået taget nogle billeder af SV'eren endnu, men de
kommer nok en af de nærmeste dage.

--
Susanne

Fra : SLP/JM

Dato : 19-06-03 09:32

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev > Vi har desværre ikke fået taget nogle
billeder af SV'eren endnu, men de
> kommer nok en af de nærmeste dage.

Der ligger et enkelt billede på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=202

--
Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-06-03 09:53

"SLP/JM" <madcat@c.dk> writes:
> Der ligger et enkelt billede på
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=202

Nice!

Den sorte farve klæder den faktisk rigtig godt.
Og den er altså 100% federe end S modellen med den tåbelige frontkåbe.

Fra : SLP/JM

Dato : 19-06-03 09:57

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
> Nice!

Tak

> Den sorte farve klæder den faktisk rigtig godt.

Ja, det synes vi også. Der er dog andre, der ikke kan forstå, at vi har
malet den, eller at den bliver alt for sort at se på.

> Og den er altså 100% federe end S modellen med den tåbelige frontkåbe.

Jep. Da SV'eren kom frem, var jeg mest til S-modellen, men ikke efter at vi
fik vores bygget om. Desuden ligger det en meget naturlig dæmper på ens
hastighed især på motorvejen, når der ikke er kåbe på

Eneste problem nu er, at SV'eren er så meget anderledes at køre på i forhold
til min baneracer, så lige efter en banedag kan jeg slet ikke finde ud af at
køre den.

--
Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-06-03 11:07

"SLP/JM" <madcat@c.dk> writes:

> [...]
> vi fik vores bygget om. Desuden ligger det en meget naturlig dæmper på ens
> hastighed især på motorvejen, når der ikke er kåbe på

Oh, så det er oprindeligt en S'er? Jeg synes SV-uden-S lægger noget mere
op til sjov og ballade end Seren. Af en eller anden bizar årsag *ligner*
den bare noget der er bedre til at lave stoppies og rullende burnouts på

> Eneste problem nu er, at SV'eren er så meget anderledes at køre på i forhold
> til min baneracer, så lige efter en banedag kan jeg slet ikke finde ud af at
> køre den.

Hæh, næh der er væsentlig forskel på en lille, let og ikke mindst rasende
to-tagger og så et halvdovent brummende dyr som SVen

Godt jeg kun har kørt små totaktere det sidste halve år

Fra : SLP/JM

Dato : 19-06-03 11:21

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
> Oh, så det er oprindeligt en S'er?

Nej nej, det er skam en N-model. Jeg fik vist formuleret mig lidt dårlig -
det, jeg mener, er, at inden vi fik vores bygget om, syntes jeg bedre om en
standard S'er. Men nu, hvor jeg har set, hvad man kan få ud af en N'er, er
jeg godt tilfreds med, at det var sådan en, vi købte.

> Godt jeg kun har kørt små totaktere det sidste halve år

Ja, jeg har også lidt forsøgt at overtale Jesper til, at jeg skal ha' en RS
250 til gaden, men han mener, han vil blive sindssyg af at skulle
vedligeholde 3-4 stykker af den slags. På den anden side går han af og til
og keder sig, hvis der ikke er noget at skrue på, så jeg har ikke opgivet
håbet endnu

--
Susanne

Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 10:39

[snip en masse historie]

hehe spass det lyder jo lige som dengang man roede med knallert )

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 10:58

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> writes:

> [snip en masse historie]
>
> hehe spass det lyder jo lige som dengang man roede med knallert )

Det er en MZ. Det *er* en knallert.

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 12:41

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> Dette er historien om hvorfor man skal lade være og ikke mindst Gudernes
> Hævn(tm) når man gør det alligevel. Den blev lidt lang, men det er god
> terapi
[konklusion]:
> Men bare fordi en ide virker god en vinteraften hvor man halv eller
> helfuld dingler rundt og er "kreativ", så må pointen være: La' vær'.
> Hvis du kan huske ideen dagen efter, så tænk lige over det igen. Og igen.

Hæ!
Motortossernes erfarings-register er ikke sådan lige at kimse af, så bliv
endelig ved med at forsøge jer med dette og hint - Senest gik det jo ganske
fint med den Lund'ske ombygning af en GS-diffus

> [...]
> dækket på. Han får dog kun at blive rød i hovedet inden han konkluderer at
> bagfælgen er en 18" og ikke en 17" som først antaget.

= alligevel ikke ZXR400-fælge!

Historien minder lidt om hvad jeg nyligt oplevede da jeg fik et par dæk
foræret
til erstatning af på'ningsvugnens mørnede:
Tog forbi dæk-Jørgen på vej på arbejde og forklarede ham meget kortfattet
situationen og spurgte om han ville kunne nå at ombetrække fælgene inden
fyraften - Efter fyraften, og vel ankommet til gummi-værkstedet stod flokken
af ansatte på rad og række og pegede fingre af mig: De forærede dæk var 1"
for store (giver havde spurgt grundigt til min fælgstørrelse, hvorfor jeg
ikke skønnede det nødvendigt at dobbeltchecke størrelsen på det forærede!)

> Det meste af vinteren gik med at gå og grine af projektet - der var jo tid
> nok.

Forventningens glæde er ikke sådan lige at ignorere!

> .............. Heldigvis er det blot en (glas) sikring der er brændt. Hvem
> andre en MZ bruger glassikringer på en MC?

Gumse!

> Så nu køber jeg en GS[450|500]. Standard.

- - - Og holder dig til glassikringerne!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 13:03

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> bliv endelig ved med at forsøge jer med dette og hint - Senest gik det
> jo ganske fint med den Lund'ske ombygning af en GS-diffus

Tjah, det skal bare ikke være min transportcykel det går ud over næste
gang. Men forgaflen trænger gevaldigt til en upgrade og jeg har jo
stadig MKS' fine Mikuni carb fra prilleren til at ligge...
Men sådan nogle måneder senere kan man godt grine af det. Håber jeg

> = alligevel ikke ZXR400-fælge!

Nej. De er fra... en Kawa af ukendt model. Jeg har flere gange forsøgt at
få leverandøren af fælgene i tale om netop dette faktum, men Mads gider
ikke snakke om det

> Forventningens glæde er ikke sådan lige at ignorere!

Heh, næh men man kan ikke køre på forventninges glæde på arbejde

> Gumse!

Virkelig? Jeg troede kun det var i forstærkere de ellers blev brugt
De skal såmænd nok virke ordentligt nu vi har guesstimeret en korrekt
størrelse på dem. Man skal bare huske at tape holderen ordentligt ind.

> - - - Og holder dig til glassikringerne!

Hvis de sidder derpå standard gør jeg. Hvis, såfremt, ifald jeg ender med
Gumse af den ene eller anden slags bliver der ikke lavet en eneste
modifikation derpå. Basta

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-06-03 21:18

> [...]
ganske
> fint med den Lund'ske ombygning af en GS-diffus

Fint og fint...
Mads har da haft motoren renoveret så mange gange at han nu kan gøre det på
2 timer - fra han starter med at pille motor ud, til den er monteret i
cyklen igen!

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 18-06-03 12:45

In article <kkd1xxrn5or.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Så nu køber jeg en GS[450|500]. Standard.

- og så kan du starte forfra, med at lave et 'projekt' på den!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E (nu med billeder)
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 13:34

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> writes:

> In article <kkd1xxrn5or.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> >
> - og så kan du starte forfra, med at lave et 'projekt' på den!

Hell no.

Fra : Hekto

Dato : 18-06-03 13:51

In article <kkd7k7jlg3l.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...

> Hell no.

Hvorfor ikke?

Jeg har da allerede fået mokket et clip on styr på min. Fandt nogle
33mm beslag, uden 'styr', så nu er der rustfrit clip on på!

Se sæ'el! :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=200
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-03 14:15

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> writes:

> In article <kkd7k7jlg3l.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...

> Hvorfor ikke?

Læste du ikke noget af det jeg skrev?
Det vil gå galt på indtil flere måder. Og åbner man først døren på klem
for en lille modifikation vælter den kreative syndflod snart ind over
det hele og så står jeg igen med et køretøj man aldrig helt kender status
på.

Desuden har PerMP patent på Gumsemodifikationer her i foreningen.

> Jeg har da allerede fået mokket et clip on styr på min. Fandt nogle
> 33mm beslag, uden 'styr', så nu er der rustfrit clip on på!
>
> Se sæ'el! :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=200

Og det ser meget fint ud. Vi er bare nogen der ikke rigtig kan styre det
og derfor skal der siges nej fra starten

Jeg vil nemlig hellere køre.

Fra : Hekto

Dato : 18-06-03 14:27

In article <kkd3ci7le7o.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Og det ser meget fint ud. Vi er bare nogen der ikke rigtig kan styre det
> og derfor skal der siges nej fra starten
>
> Jeg vil nemlig hellere køre.

Så længe skulderen hang, og ikkekunne bruges, så var der jo lidt tid.
Ellers er det da bare at tage sig sammen fra BEGYNDELSEN af vinteren!
;0)
Når man når nytår, er det tid at begynde at samle, eller når man det
ikke!!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E

Fra : Moller

Dato : 18-06-03 15:54

> Jeg har da allerede fået mokket et clip on styr på min. Fandt nogle
> 33mm beslag, uden 'styr', så nu er der rustfrit clip on på!

uh uh :) jamen, så er du jo begyndt... så skal du bare bytte Cyll. ud
med en GS500 cyl. som du lige bore lidt ekstra, mon ik den kan klare omkring
550cc-600cc, altså med nogen helt andre stempler :) som så er lettere
osv.... Næste skridt er så topstykket, mener Mads Lund skrev et sted om der
kan komme et 8 ventilet i stedet for det 4 ventilet på, fra en anden 2 cyll.
maskine.. og så skal den lige portes, og så.....KN.... pot....
aaaaaarrrrrrgggggg, jeg holder mig til at ombygge min MZ, den koster ski en
brøkdel at ændre på :) tør slet ikke tænke på hva der skal hostes op med til
sådan et GS project :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Nogen som ligger inde med et originalt Monsa styr :) og vil sælge det
billigt...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-06-03 17:00

Moller wrote:
> [...]
> kan komme et 8 ventilet i stedet for det 4 ventilet på, fra en anden 2 cyll.
> maskine.. og så skal den lige portes, og så.....KN.... pot....

TURBO!

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-06-03 21:20

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> kan komme et 8 ventilet i stedet for det 4 ventilet på, fra en anden 2

Nej, han kører med den midterste sektion af et ZZR1100 topstykke, tror jeg
det var. Men okay, det er da 4-ventilet.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 18-06-03 22:09

In article <3ef07caa$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...

> [...]
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> Nogen som ligger inde med et originalt Monsa styr :) og vil sælge det

Ja, ja, ja! ... så knækkede blyanten og vækkeuret ringede! ;0)
Det kunne selvfølgelig være meget sjovt; men skidt med flere heste!
Bare den kan køre med bundgas igennem et sving ... uden grus og med
fuldt overblik, så ville jeg somend være meget godt tilfreds!

Det kan den sikkert også, hvis jeg får det gvide snit først! ;0)
(Til flere: NEJ! Jeg har IKKE fået det endnu!!!)

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Moller

Dato : 20-06-03 07:34

> Ja, ja, ja! ... så knækkede blyanten og vækkeuret ringede! ;0)
> Det kunne selvfølgelig være meget sjovt; men skidt med flere heste!

Uha uha :) jamen, i stedet for heste, så kan du jo skifte forgaffelen
ud, med noget upside down, eller andet blær... alu bagsvinger hvis der ikke
er i forvejen, anden affjedring :) jo jo, masser af ide'er... :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 20-06-03 09:56

In article <3ef2aa80$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
says...
> Uha uha :) jamen, i stedet for heste, så kan du jo skifte forgaffelen
> ud, med noget upside down, eller andet blær... alu bagsvinger hvis der ikke
> er i forvejen, anden affjedring :) jo jo, masser af ide'er... :)

Se dét var noget andet!!!! ;0) ... så kune man også ....
RRRRIIIIIINNNNNGGGGG! Shit!, op igen!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-06-03 16:56

Mikkel Christensen wrote:
> Dette er historien om hvorfor man skal lade være og ikke mindst Gudernes
> Hævn(tm) når man gør det alligevel. Den blev lidt lang, men det er god
> terapi

Og en god historie også

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-06-03 21:21

> Og en god historie også

Jeps, knaldgod lille historie Mikkel!
Og giv nu ikke op, det skal nok blive en heftig lille racer engang...

Rittig

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 18-06-03 22:53

Claus Rittig wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, knaldgod lille historie Mikkel!
> Og giv nu ikke op, det skal nok blive en heftig lille racer engang...
>
> Rittig

Hvis jeg læser rigtigt vil 2/3 af problemerne forsvinde hvis Mikkel husker
at
skrue samtlige skruer fast..

En huskehjælp må være på sin plads: En sløjfe om venstre ringfinger måske ??

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-06-03 07:53

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> writes:

> Hvis jeg læser rigtigt vil 2/3 af problemerne forsvinde hvis Mikkel husker
> at skrue samtlige skruer fast..

Ja... Det er nok ikke helt forkert. Mine arme er åbenbart for tynde til
at spænde alle de vigtige ting ordentligt fast.
Men designproblemerne har nu heller ikke været små.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-06-03 08:00

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, knaldgod lille historie Mikkel!
> Og giv nu ikke op, det skal nok blive en heftig lille racer engang...

Måske en dag. Når jeg finder et andet baghjul og får den gearet ned
skal den nok blive festlig. Hvem ved - måske passer sådan et par
Bandit fjedre i en MZ forgaffel

Men kan jeg ikke køre den på arbejde på mandag vil jeg se hvad 500g C4
kan gøre ved en MZ cylinder

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-06-03 16:16

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan jeg ikke køre den på arbejde på mandag vil jeg se hvad 500g C4
> kan gøre ved en MZ cylinder

Hmmm...
Det er vist lidt rigeligt. Jeg tror lige jeg kigger forbi en aften, jeg kan
godt finde på at par andre ting at bruge 100g på.

Rittig

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-06-03 22:29

Mikkel Christensen wrote:
> Hej Alle
>
> Dette er historien om hvorfor man skal lade være og ikke mindst
> Gudernes Hævn(tm) når man gør det alligevel. Den blev lidt lang, men
> det er god terapi

Dejlig læsning

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)