Outlook XP og makroer.
Fra : LinaK

Dato : 18-06-03 06:36

Nogen der har en ide om hvordan man laver makroer i Outlook XP?

Jeg kan snildt lave makroer i andre office programmer... men i Outlook
åbner den Visual Basic og vil have den af den vej.
Jeg må jo tilstå at jeg ikker aner hvordan jeg gøre det når det ikke
er på den 'normale' måde.
Spurgte i Visual Basic gruppen, men ingen har meldt sig med nogle
kloge ord.

Er jeg heldig at nogen her ved noget om dette... eller kan pege mig i
den rigtige retning?

Lina

Fra : pre

Dato : 18-06-03 10:03

Hvis spørgsmålet går på Recording af makroer så har Outlook, som heller ikke
Acess og Frontpage, ikke den funktion. Outlook har heller ikke VB men
derimod VBA som er den normale vej til makroer.
De fingersnilde kan dog optage "noget" i forbindelse med at skrive en mail.

pre

Fra : LinaK

Dato : 19-06-03 16:50

On Wed, 18 Jun 2003 11:02:35 +0200, "pre"
<skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote:

> [...]
>derimod VBA som er den normale vej til makroer.
>De fingersnilde kan dog optage "noget" i forbindelse med at skrive en mail.

Hmmmmmm saa 'fingersnild' er jeg nok ikke, da jeg gik rimelig kold da
jeg saa hvad Outlook sendte mig ud i )

Tak for svaret

Lina

Fra : pre

Dato : 19-06-03 19:17

Var der et specielt problem du ville ha´ makro-løst? Sandsynligt nok kan det
klares her i gruppen.

Fra : LinaK

Dato : 20-06-03 09:34

Problem og problem... jeg er bare lidt ked at at man ikke har tilgang
til brevpapir i Outlook paa samme enkle maade som i OE.
Jeg husker noget om at under filer (maaske) var der i dropdown menuen
de sidste brevpapirs man havde brugt, og adgang til selve brevpapir
boxen for at vaelge andre. I Outlook skal jeg in i funfioner etc...
Ville for at goere det nemmere for mig selv have lavet en makro der
aabner op i Outlooks brevpapir box.

On Thu, 19 Jun 2003 20:17:01 +0200, "pre"

Fra : pre

Dato : 20-06-03 11:13

Prøv, fra Inbox at klikke på Actions og vælg mail med brevpapir. Du får
listen over de mulige typer, det er næsten lige så nemt som i OE.
(Min Outlook er på Engelsk men Actions må vel på Dansk ligne noget med
handlinger. Ellers søg efter Brevpapir i hjælpeteksterne).

Fra : LinaK

Dato : 21-06-03 08:18

Ups det var det ogsaa... jeg har bare aldrig haft brug for den menu,
saa havede ikke kigget naermere paa den.
Mange tusinde tak

On Fri, 20 Jun 2003 12:12:53 +0200, "pre"