gs500 videoklip søges
Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-06-03 23:47

Hej.

Er der nogen, der kender en url til et videoklip taget fra førerens
sysnpunkt på ryggen af en suzuki gs500 ? Jeg vil gerne sammenligne den lidt
med andre cykler, men det er slet ikke til at finde et klip på nettet. Det
er måske ikke den mest oplagte cykel at smide et kamera på, men det kan da
ikke være umuligt at finde et, når der er så mange gs500'ere derude.

mvh Jacob

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 18-06-03 10:08

> Hej.

Hejhej....

> [...]
> er måske ikke den mest oplagte cykel at smide et kamera på, men det kan da
> ikke være umuligt at finde et, når der er så mange gs500'ere derude.
-----------------------------------
Hmmmm..... Hvad er det du vil sammenligne? Alle de clips jeg har på min pc
er nogen hvor de enten kører ekstremt råddent, eller laver de vildeste
tricks...
Og jeg tror altså ikke at det er muligt nogen af delene på gs'eren. (med al
respekt)

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
2002... Eller 2003???
--==(Hvorfor siger de 2003'er når det egentligt kun er en 2002'er???)==--

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-06-03 11:03

> Alle de clips jeg har på min pc er nogen hvor de enten kører ekstremt
råddent ....
> Og jeg tror altså ikke at det er muligt nogen af delene på gs'eren.

Vildt råddent behøver ikke at have noget med effekt eller
køreegnenskaber at gøre ... Bare se
på øverterne i trafikken ....

/A

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-06-03 13:05

> [...]
> tricks...
> Og jeg tror altså ikke at det er muligt nogen af delene på gs'eren. (med

På et videoklip er det lidt nemmere at se om det er en mc, der kan følge
ordentligt med trafikken. Altså som sammenligningsgrundlag for man kan jo
ikke prøvekøre alle mc'er med udstyr til f.eks. acc.målinger. Jeg har ikke
selv tænkt mig at køre råddent, men jeg vil alligevel gerne have en mc, som
har et tilfredsstillende spark.

Jeg er selv vandt til at køre CZ og sammenlignet med den, vil en GS være en
rigtig superbike. 110km/t på CZ'eren føles som at køre 175km/t på en XJ600
og GS'eren er ikke meget langsommere end den sidstnævnte. Desuden vil jeg på
SU ikke betale for en større mc, så jeg må "nøjes" med hvad jeg kan få

mvh. Jacob

Fra : Christian Knudsen

Dato : 18-06-03 23:46

> [...]
> og GS'eren er ikke meget langsommere end den sidstnævnte. Desuden vil jeg

> SU ikke betale for en større mc, så jeg må "nøjes" med hvad jeg kan få

Hvorfor vil du se en masse videoer af en GS 500???
Det lyder da som om du allerede har bestemt dig for at købe en!?!

mvmch
christian, der også har kørt GS 500 - i bund og grund en rigtig god cykel
!!!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-03 01:07

> [...]
>
> mvmch
> christian, der også har kørt GS 500 - i bund og grund en rigtig god cykel

Mest for at kunne se udveksling af gear og generelt træk, inden jeg giver
mig til at finde en mc til den rigtige pris, arangerer prøvetur og
transport, samt finder en kammerat, der har tid til at tage med. Jeg har
også kigget på vidoer af honda nsr125 og aprilia rs125, som gjorde, at jeg
overvejede gs500'eren i stedet, da de små mc'ere er lige i underkanten, med
den kørestil de fordrer for at komme kvikt rundt i trafikken. GS'eren er den
største af de (mange) mc'er jeg har overvejet, så jeg ville gerne se hvor
meget hurtigere den egentlig er og det er altså nemmere på video.

mvh. Jacob

Fra : Hekto

Dato : 19-06-03 12:58

In article <bcquoa$q54$1@sunsite.dk>, jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk
says...
> [...]
> største af de (mange) mc'er jeg har overvejet, så jeg ville gerne se hvor
> meget hurtigere den egentlig er og det er altså nemmere på video.

Nu har jeg godt nok prøvet en NSR125; men den ligger altså laaaangt
fra en GS500!!??
GS'eren trække da rent og nydeligt fra ca. 3000 omdr. På min egen
450'er er der et glimrende brugbart område fra 4- 6000 omdr. hvor man
kan køre bykørsel, uden at 'stresse'.
(Afhængig af kørestil/ønsker, så ville jeg overveje en LS650'er, den
er eminent til bykørsel.)

Hvorfor tager du ikke bare ud og ser på en GS500??? Der er garenteret
een eller flere til salg i dit nabolag, med mindre du bor på
Christiansø!!!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-03 14:57

> Hvorfor tager du ikke bare ud og ser på en GS500??? Der er garenteret
> een eller flere til salg i dit nabolag, med mindre du bor på
> Christiansø!!!

Det gør jeg også, men først efter den 30 hvor jeg har min sidste eksamen i
år. Lige nu læser jeg og holder kun små pauser ved computeren for lige at
tjekke ting og sager. Desuden har jeg ingen bil, så det er ikke forbandet
nemt at komme rundt, når cz'eren også står stille.

Jeg vil selvf. gerne ud og kigge på een, men jeg ville bare lige se et klip
inden jeg fik tid og nu tror alle at jeg er underlig

mvh. Jacob

Fra : Hekto

Dato : 19-06-03 15:03

In article <bcsfcc$h77$1@sunsite.dk>, jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk
says...
> [...]
> tjekke ting og sager. Desuden har jeg ingen bil, så det er ikke forbandet
> nemt at komme rundt, når cz'eren også står stille.

Så gå over til naboen eller genboen, han har sikkert en pæn og
velholdt GS500 til 30-35.000!!!! I flg. DBA har næsten alle sådan een!
;0)
> Jeg vil selvf. gerne ud og kigge på een, men jeg ville bare lige se et klip
> inden jeg fik tid og nu tror alle at jeg er underlig

NjjØøøHh! Nogen går med dameundertøj, andre vil have smæk! Det er jo
forskelligt hvad der ophidser folk! ;0)
Det normale har jo vide rammer!!!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-03 23:07

> NjjØøøHh! Nogen går med dameundertøj, andre vil have smæk! Det er jo
> forskelligt hvad der ophidser folk! ;0)
> Det normale har jo vide rammer!!!

*LOL*

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-06-03 15:01

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> største af de (mange) mc'er jeg har overvejet, så jeg ville gerne se hvor
> meget hurtigere den egentlig er og det er altså nemmere på video.

Hej igen Jacob

Jeg har også siddet og set tonsvis af mc videoer. Mest for sjov, men da også
for at se, hvordan cyklerne trækker.
Alligevel er konklussionen, at det er næsten ligemeget, for når man kommer
ud at køre på modellen, er det meget anderledes.

En GS 500 er som nævnt tidligere en utrolig fornuftig, tilpas hurtig, sjov
begyndercykel. Den kan også bruges til mere øvede chauffører. Den er utrolig
letkørt, og faktisk også en sjov maskine at køre på. Jeg gik forbi en GS 500
idag, og spekulerede på om jeg skule købe en som vintercykel eller noget, så
jeg stadig havde en at køre på...
En GS 500 bliver rost hvergang i anmeldelser for sin letkørthed og
alsidighed. Den kan bruges overalt. Lige fra bykørsel, til motorvej,
sogneveje og banekørsel. Måske er der andre cykler der opfylder nogle ting
bedre, men det gør det ikke til en dårligere cykel af den grund. GS'eren er
utrolig velafstemt vil jeg mene. Den har rigeligt med kræfter til daglig
transport, og da også til lidt sjov på de små veje.
Selvom min FZRR har 100 heste, er det da sjældent jeg bruger dem allesammen.
Når jeg kører til og fra uni, bruger jeg da max 30-40 hk, hvilket præcis er
hvad en GS'er har. Det er ikke nødvendigt med mere.
Mht udveksling så er her nogle tal frit fra hukommelsen:
Ved hurtig acceleration, skiftede jeg til 2. gear ved 70 km/t, 3. ved 110, 4
ved ???
6 gear rækker fra 60 km/t og opad. Det går ikke stærkt, men det er sjældent
nødvendigt. Ved 80 ligger den ca på 4K i 6. gear. 5K ved 100 km/t etc...
(det passer meget fint normalt)
Det mest brugbare træk på en GS 500 ligger mellem 4-6K, hvor momentet er
størst, og du vil ofte finde dig selv i det område. Det er utrolig
behageligt at køre i, da motoren ikke lyder overanstrengt, og der er fint
med kræfter. Skal den accelere "hårdt" skal du have den over 6K. Jeg
skiftede ved hård acceleration normalt ved 9.5K, hvor der er flere kræfter i
næste gear.

Summa sumarum:
En GS'er har altid været en god begyndercykel.
Den er utrolig letkørt.
Hvorfor kører der så mange af dem derude, hvis folk ikke er glade for dem???
Tag ud og prøv en !!!! det giver 10000 gange mere end at sidde og se en
video.

mvmch
christian
ex-gs kører

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-03 16:11

> [...]
> utrolig velafstemt vil jeg mene. Den har rigeligt med kræfter til daglig
> transport, og da også til lidt sjov på de små veje.

+ en hel masse andet ros

Det lyder altsammen meget godt , så jeg tror ikke, at jeg har noget problem
med at vælge den cykel. Alle lader til at mene, den er ok, så jeg må hellere
se at få overstået de eksamener, så jeg kan komme på jagt efter en

mvh Jacob

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-06-03 17:41

> [...]
hellere
> se at få overstået de eksamener, så jeg kan komme på jagt efter en

Og forresten tak for din gode forklaring af gs'eren.

mvh Jacob

Fra : Christian Knudsen

Dato : 20-06-03 00:47

> problem
> hellere
>
> Og forresten tak for din gode forklaring af gs'eren.
>
> mvh Jacob

Det var så lidt :))

mvmch
christian

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 19-06-03 09:00

Oliver Bruchhaus wrote:
> [...]
> vildeste tricks...
> Og jeg tror altså ikke at det er muligt nogen af delene på gs'eren.

Heh, du var tilsyneladende ikke på travbanen i Aalborg sidste weekend. På
http://mc.nathue.dk/film/Guldbamse/ eller www.motortosse.dk er det både
billeder og video klip af en GS500 ("lettere" modificeret), samt de to
tosser der kørte på den. Men jeg tvivler kraftigt på, at det er noget man
kan bruge til at bedømme cyklens egenskaber i trafikken med.

--
Jens Rafaelsen
GSX600F

Fra : HardKaare

Dato : 19-06-03 12:38

HA HA HA. Hvad faen er det lige der foregår på travbanen.

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 19-06-03 15:01

HardKaare wrote:
> HA HA HA. Hvad faen er det lige der foregår på travbanen.

Der blev afholdt Haribo Guldbamseløb, hvor Mads Lund og Jan Sørensen deltog
og vandt i sidevognsspeedway på noget, der engang var en gs500.

--
Jens Rafaelsen
GSX600F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-06-03 18:31

> Der blev afholdt Haribo Guldbamseløb, hvor Mads Lund og Jan Sørensen
> deltog og vandt i sidevognsspeedway på noget, der engang var en gs500.

Det er den vel stadigvæk (efter stelnummeret

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-06-03 12:50

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den vel stadigvæk (efter stelnummeret

Jah, det er den vel... Og dog? Nu er den jo fx. stivstellet, kan man så
stadig påstå at den er en GS500 efter stelnummeret? Nummeret er det samme
men stellet er jo ændret radikalt? Det kan vi sikkert få en lang teologisk
diskussion ud af.

Rittig