løse majs
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-03 18:59

Hejsa, er der for mange kulhydrater/for lidt fibere i løse-majs til man eks.
kan tage en skål med ske som frokost?

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-06-03 07:20

> Hejsa, er der for mange kulhydrater/for lidt fibere i løse-majs til man
eks.
> kan tage en skål med ske som frokost?

Hej

Ja, der er rigtig megen stivelse i majs, og dermed en masse kulhydrater. Så
hvis jeg var på kur (hvilket jeg er) ville jeg holde kraftigt igen på
majsen.

Mvh.
Mette - der ikke har spist majs i 6 måneder

Fra : Insideout

Dato : 18-06-03 09:23

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> skrev i en meddelelse
> Hejsa, er der for mange kulhydrater/for lidt fibere i løse-majs til man
eks.
> kan tage en skål med ske som frokost?

Tåbelig ensidigt kost . Jeg elsker majs og jeg spiser majs næsten hver
dag men ikke i store mængder.

Majs kerner dybfrost pr. 100 gram:
Energi 494 kJ
Protein 3,3
Fedt total 1,4
Kulhydrat 22,6
Kostfibre 2,2

Fremhævet mineraler:
Kalium 202 mg

Fremhævet fedtopløselige vitaminer:
A 35 ug

Fremhæver vandopløselige vitaminer:
B1 110 ug
B2 70 ug

Jeg spiser majs fordi jeg kan lide majs men det er også en energi kilde og
energi skal man jo have . Men majsen er også indregnet i min kost på alle
de ovennævnte ting og derfor bruger jeg majs i min kost. De dage (næsten
alle) jeg får majs er det omkring 35-50 gram om dagen og ikke en hel
skålfuld på måske 400 gram. Altså brug majs som en del af din kost ikke for
meget ikke for lidt og kan man ikke lide majs er der så mange andre
grønsager der har samme egenskaber.

Mvh
Henrik
--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge04) den 16-06-2003 Vægt 147.5 kg.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-03 10:30

Insideout wrote:

> Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
> Vejning (uge04) den 16-06-2003 Vægt 147.5 kg.
> Samlet vægttab 7.9 kg. på 4 uger, 61.5 kg igen .

Tillykke med fremskridtene i projektet. Det kører jo bare derudaf.

Må man spørge hvilket "system" du bruger?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Insideout

Dato : 18-06-03 14:00

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

Hej Carsten

> Tillykke med fremskridtene i projektet. Det kører jo bare derudaf.

Jo tak jeg er godt tilfreds, selvom jeg er lidt træt af mig selv med hensyn
til motion, jeg har jo tiden så det er fanme for dårligt .

> Må man spørge hvilket "system" du bruger?

Jeg bruger min sunde fornuft og det vigtigste af alt jeg vejer maden og
tæller kilojoule. Men i disse computer tider behøver man jo ikke i fysisk
forstand at tælle, kun veje maden resten gør computeren .

Jeg bruger Fatlow til dagligt at registre mit energi indtag (det tager ca. 5
minutter) og så bruger jeg Winfood 2.0 en gang imellem til over en længere
periode f.eks. 14 dage , for at se hvordan jeg ligger både i energi
fordeling og om jeg får nok mineraler og vitaminer.

Jeg lever efter en energi fordeling som er Protein 30 % Fedt 15% Kulhydrat
55% og Alkohol 0% .

Mine mineraler, kostfibre og kolesterol er i orden men jeg har problemer med
D og E vitamin så derfor har jeg valg at tage en almindelig vitamin pille.

Når jeg dyrker motion belønner jeg ikke mig selv i form af bananer,
sukkerholdige sportsdrikke mm. Jeg spiser et ekstra stykke rugbrød om morgen
med marmelade (m/sukker) og salat med hamburgerryg samt lige efter træning
indtager jeg 20 gram protein m/200 ml skummetmælk. Når jeg ikke træner
undlader jeg ovenstående.

Mit energi indtag ligger på mellem 7500 og 8500 kilojoule om dagen. I
øjeblikket spiser jeg 4 gange om dagen hvilket er for lidt jeg ved det godt
men der er en forklaring. Min kæreste er under uddannelse og skal først møde
midt formiddag i skole så derfor spiser vi morgenmad sammen. Så spiser jeg
til middag kl. 12.00 og igen til kaffe kl. ca. 15.00 (sammen med min
kæreste) og til sidst aftensmad, jeg spiser aldrig efter aftensmad. Når min
kæreste skal i praktik og møde tidligt og dermed tidlig morgenmad så er det
klart at jeg skal spise midt formiddag også.

Jeg føler meget efter hvordan min krop har det, bliver jeg sulten inden jeg
skal spise næste gang så har man spist for lidt forrige gang man spiste
eller sammensætningen er forkert. Hvis det sker er det vigtigt at gøre noget
ved det for ellers er det jo at vi griber til de forkerte løsninger.

På grund af et højt kostfibre indtag kan ens afføring bliver hård og svær at
komme af med, det sker nok fordi man drikker for lidt vand.

Hvis ens urin er meget gul er det fordi man drikker for lidt vand.

Dette er mit system, men træerne vokser ikke ind i himlen.
En meget stor ulempe mit system har er at jeg jo ikke kan leve sådan resten
af mit liv, derfor er jeg meget bevist om denne gang (for jeg har jo tabt
mig meget før i 1999) at efter mit vægttab så skal jeg programmeres til at
holde vægten og her tror jeg 30% fedtenergi reglen er god men vi får se.

Mvh
Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-03 14:34

Insideout wrote:

snip: en masse fornuftigt.

> Dette er mit system, men træerne vokser ikke ind i himlen.

Tja, /sund fornuft/ er jo også et system.

Så er det jo det dejlige ved /sund fornuft/ at /sund fornuft/ er mange
ting.
Og så længe det virker, så er det jo tifireogenskumbanan (selvom
skumbananer ikke er sundfornuft ).