Andet multimedie
bentjuul 3670
Batch og Photoshop
Fra : Henrik Woer

Dato : 17-06-03 17:32

Jeg forsøger igen. Jeg skal prøve at gøre et par huindrede billeder mindre.
I batch menuen i Photoshop 7 burde man kunne gøre det. Men jeg kan ikke
finde ud af det. Er der en der gider give mig et par tips? Eller har et par
links til et par forklaringer?

Henrik

Fra : Conix

Dato : 17-06-03 18:48

Henrik Woer wrote:

> [...]
> finde ud af det. Er der en der gider give mig et par tips? Eller har et par

Det er ganske udemærket forklaret i manualen. Fra side 484 og frem i den
engelske udgave (ved om det er samme side på andre sprog).

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 17-06-03 21:59

Henrik Woer skrev:

> Jeg forsøger igen. Jeg skal prøve at gøre et par huindrede
> billeder mindre. I batch menuen i Photoshop 7 burde man kunne gøre
> det. Men jeg kan ikke finde ud af det.

Jeg ved ikke om du kan bruge følgende ældre indlæg til noget, men du
kan da prøve at kigge det igennem:
<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns936BA80E8DC2F.thomas@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-06-03 00:09

> Jeg ved ikke om du kan bruge følgende ældre indlæg til noget, men du
> [...]
Tusinde tak

Jeg har en ide om at jeg kan bruge action til masser af ting.

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-06-03 00:12

Ups - glemte en ting
Kan jeg få den til at gemme med filnavn + xl + jpg?

Fra : Madsen

Dato : 18-06-03 00:18

Henrik Woer skrev:

> Jeg har en ide om at jeg kan bruge action til masser af ting.

Uha ja.
ImageReady har i øvrigt også nogle ret stærke Action-muligheder og på
visse områder flere end Photoshop da man i ImageReady kan lave Actions
direkte udfra History-paletten. Det kan du lære mere om her:
<http://www.apple.com/creative/resources/ttphotoshop/627droplet.html>
(Kræver at du har Quicktime installeret).

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-06-03 00:18

Henrik Woer skrev:

> Kan jeg få den til at gemme med filnavn + xl + jpg?

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener med det.

Madsen.

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-06-03 00:26

> Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener med det.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg har et filnavn f.eks. 127
Til det vil jeg gerne have at der bliver tilknyttet et.xl
og herefter jpeg.
filnavnet vil så til sidst se således ud: 127.xl.jpg

Fra : Madsen

Dato : 18-06-03 01:20

Henrik Woer skrev:

> Jeg har et filnavn f.eks. 127
> Til det vil jeg gerne have at der bliver tilknyttet et.xl
> og herefter jpeg.
> filnavnet vil så til sidst se således ud: 127.xl.jpg

Hvorfor har 127 ikke et efternavn (eller filtypenavn) tilknyttet i
første omgang? Du er klar over at du ikke bare kan tage en hvilken
som helst fil og give den et efternavn og så regne med at filen er
brugbar? Jeg tvivler på at du kan få Photoshop til at køre en batch
på nogle filer som ikke har et efternavn i forvejen for den ved jo
ikke hvordan den skal håndtere filerne. Ikke på en PC i hvert
tilfælde.

Har du modtaget filerne fra en MAC, eller hvad? Er det på en PC du
vil lave den batchkommando i Photoshop?

Madsen.