PocoMail - en tilfreds bruger der har skif~
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-06-03 16:13

Jeg har nu fået registreret min version af PocoMail. Selv om det er
version 2.64, jeg har købt, har jeg ret til at opgradere gratis til
version 3. Mere end det - jeg har faktisk sparet små hundrede kroner
ved at købe nu og ikke vente til 1. juli.

Dels bliver version 3 dyrere end version 2 - men der er også mange!
forbedringer - dels kommer der moms på prisen nu ifølge et nyt
regulativ, der kræver, at også amerikanske virksomheder, der sælger
online, skal opkræve moms af europæiske kunder.

Hvis du overvejer at købe PocoMail, som kan downloades fra
www.pocomail.com, så er der altså penge at spare ved at gøre det nu.
PocoMail kan købes med danske penge, og du kan få dansk hjælp og
danske menuer hos Malka - www.malka.it/programs/poco/

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg ikke er med i firmaet, men det
er der, jeg selv har købt min licens.

Henrik, Slagelse

Fra : DonE

Dato : 17-06-03 22:34

Henrik Vestergaard skrev noget i stil med det her:
> [...]
> version 3. Mere end det - jeg har faktisk sparet små hundrede kroner
> ved at købe nu og ikke vente til 1. juli.

Hej
Kan den også bruges til Hotmail?
Syntes ikke jeg kan læse noget om det!
--

Venligst DonE
[Der findes ingen dumme spørgsmål,

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-06-03 13:05

Hej DonE

"DonE" <don_e@net.INVALID> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan den også bruges til Hotmail?
> Syntes ikke jeg kan læse noget om det!

Nej, Yahoo og Hotmail mailkonti kan ikke kobles sammen med Poco, endnu...
Men jeg skal prøve at undersøge mulighederne... Poco er utroligt hurtige med
deres support så det ville undre mig meget hvis IKKE der kom en form for
tilbagemelding på dette indenfor et par dage...

Jeg kan supplerende sige, at jeg tidligere kunne hente Yahoo mail på Outlook
Express, men at Yahoo af reklamemæssige årsager standsede POP og SMTP
hentning/afsendelse så folk altid skulle på hjemmesiden for at behandle
post.... Typisk for at få kastet så mange reklamer i hovedet som muligt.

Jeg giver dig et svar straks jeg har det...

Henrik, Slagelse

Fra : DonE

Dato : 18-06-03 14:06

Henrik Vestergaard skrev noget i stil med det her:

> Jeg giver dig et svar straks jeg har det...

Venter spændt...

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 18-06-03 21:58

Hej DonE

Jeg skrev tidligere i dag i en meddelelse
> [...]
> post.... Typisk for at få kastet så mange reklamer i hovedet som muligt.
>
> Jeg giver dig et svar straks jeg har det...

I forlængelse af dette kan jeg fortælle dig at teknikeren fra PocoSystems
svarede:

*** citat ***
Hello Henrik,
This feature is tricky to implement as Yahoo and Hotmail change their
interfaces often. That said, there are utilities out there like IzyMail that
act as a bridge between PocoMail and a number of services like Yahoo,
Hotmail and AOL.
*** citat slut ***

*** Oversættelse til dansk ***
Hej Henrik
Denne funktion er vanskelig at implementere fordi Yahoo og Hotmail ofte
skifter deres brugergrænseflader. Når det er sagt, findes der værktøjer som
IzyMail der kan fungere som "bro" imellem PocoMail og et antal services
såsom Yahoo, Hotmail og AOL.

*** Oversættelse slut ***

Jeg kan oplyse at IzyMail (fra IzySoft) kan man læse mere om på:
http://izymail.com/izymail.aspx

Håber dette hjalp en del...

Henrik, Slagelse

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-06-03 18:50

Hej NG

Jeg <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> IzyMail der kan fungere som "bro" imellem PocoMail og et antal services

Jeg kan i dag oplyse følgende fra James hos PocoSystems:

***citat***
Currently we have an agreement with a third-part that offers a service that
allows using of non-standard email protocols, Hotmail, AOL, Yahoo, MSN, etc,
to access those accounts using PocoMail. The service is a subscription
service costing about $12 annually. We are in the process of including this
service on our website, and it should be there soon. In the long term, out
plan is to work with the third-party to integrate their system into PocoMail
and do revenue sharing. This is a ToDo in our technology pipeline.
Why the partnership? Because the non-standard protocols are always changing
and you need somebody to constantly change their email client to be able to
access those protocols. Since we found somebody who does it already, we
decided to partner with them.
Again, the service should be posted on our website soon, and the impending
release of Poco 3 is what is sapping all our development time these days....
***citat slut***

***Oversættelse til dansk***
Vi har p.t. en aftale med en tredjepart der tilbyder en service der giver
mulighed for brug af ikke-standard e-mail protokoller (Hotmail,. AOL, Yahoo,
MSN etc) for at få adgang til disse konti med PocoMail. Servicen er en
abonnementsservice der koster omkring 12$ pr år. Vi er på vej til at
inkludere denne service på vores websted og dette skulle gerne snart dukke
op på siden. På langt sigt er det vores plan at integrere deres system i
PocoMail på omsætningsdelingsbasis. Dette er på huskelisten i den
teknologiske liste over opgaver.
Hvorfor dette partnerskab? Fordi disse ikke-standard protokoller ændres
løbende og man skal derved bruge ressourcer på at ændre e-mail klienten for
at få adgang til disse protokoller. Eftersom vi har fundet nogen som
allerede gør dette, vil vi hellere etablere en partneraftale.
Igen, denne omtale skulle snart komme på hjemmesiden, og det er indtil
videre den nært forestående udgivelse af Poco i version 3 der tapper
energien i udviklingsafdelingen for tiden...
***Oversættelse slut***

Fortsat god dag.

Henrik, Slagelse

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-06-03 14:47

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> gratis til version 3. Mere end det - jeg har faktisk sparet små
> hundrede kroner ved at købe nu og ikke vente til 1. juli.

Udkommer version 3 d. 1 juli? Ved du hvad der er nyt? Har de f.eks.
ændret på den grimme brugerflade? Jeg ville ikke have spor imod at
undvære en "skinable" (på godt dansk) værktøjslinje.

Misforstå mig ikke, jeg ønsker ikke en "poppet" brugerflade, bare en
simpel én, uden skins, uden flotte knapper og sjove farver. :)

Du kender garanteret deres hjemmeside ud og ind. Har de et eller
andet roadmap, eller noget? Måske en lille artikel om de nye ting i
PocoMail 3. Jeg er The Bat!-bruger, men jeg synes at PocoMail ser ret
interessant ud.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all (KT)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-06-03 15:01

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Udkommer version 3 d. 1 juli?

Hmm, malka.it siger i slutningen af juni, "Poco Systems" siger mellem
d. 16. juni og d. 31 december 2003. Så er man da ikke i tvivl om det.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 21-06-03 17:03

Hej Lars

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, malka.it siger i slutningen af juni, "Poco Systems" siger mellem
> d. 16. juni og d. 31 december 2003. Så er man da ikke i tvivl om det.

Svaret ligger i at der p.t. udkommer betaer med under en uges mellemrum - og
derved er man ved at nå ganske langt i at sikre at den endelige udgivelse af
en version 3 bliver HELT fejlfri...

Jeg tror malka.it ved bedst, så jeg er sikker på at Britt Malka vil holde os
alle løbende orienteret om endelig udgivelsesdato...

Henrik, Slagelse

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-06-03 17:52

> [...]

> mellemrum - og derved er man ved at nå ganske langt i at sikre
> at den endelige udgivelse af en version 3 bliver HELT fejlfri...

Du må vel have adgang til beta-versionerne, eller hvad? Kan du sige
noget om, om der stadigvæk er skins i version 3? Ikke fordi det
betyder alt, men jeg er nysgerrig. :)

> Jeg tror malka.it ved bedst, så jeg er sikker på at Britt Malka
> vil holde os alle løbende orienteret om endelig
> udgivelsesdato...

Vi får se. :)

Fra : Britt Malka

Dato : 22-06-03 10:59

On 21 Jun 2003 16:51:57 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

>Kan du sige noget om, om der stadigvæk er skins i version 3?

Det er der, ja
Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-06-03 20:03

In dk.edb.internet.software.mail+news, Britt Malka wrote:

> Det er der, ja

Hmm, nå, den får nok en chance alligevel. :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-06-03 12:46

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Hmm, nå, den får nok en chance alligevel. :)

Puha, det var overhovedet ikke mig. Ud med den igen. Det er dog nok
den mest forvirrende brugerflade jeg længe har været vidne til. Jeg
kunne dårligt holde ud at kigge på den i den tid det tog mig at slå
alle de flotte bobler, og malplacerede søgefelter og knapper fra.

Det er ligesom om at de flotte temaer er prioriteret højere end
brugervenligheden. Sådan nogle program gider jeg overhovedet ikke at
give mere end 10 minutter. Hvis ikke de passe mig da, så er det ud.
Det viste PocoMail sig _ikke_ at gøre, ud med den.

En flot brugerflade er ikke nødvendigvis en god brugerflade. Jeg ved
ikke hvornår udviklerne begynder at fatte det.

Den står vist på The Bat! en tid endnu tror jeg.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-06-03 17:21

On 27 Jun 2003 11:45:51 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

>En flot brugerflade er ikke nødvendigvis en god brugerflade. Jeg ved
>ikke hvornår udviklerne begynder at fatte det.

Hmmm... sjovt, som vi er forskellige. Jeg har ingen problemer med den
overhovedet, men nu kom jeg selvfølgelig også fra et rimeligt
kompliceret mail-program (The Bat!), så jeg er vant til mere end tre
knapper. Jeg foretrækker faktisk, at der er mange knapper, men
alligevel mulighed for at bruge genveje.

Heldigvis er der programmer til enhver smag

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-06-03 20:59

In dk.edb.internet.software.mail+news, Britt Malka wrote:

> ... nu kom jeg selvfølgelig også fra et rimeligt kompliceret
> mail-program (The Bat!)

Jeg er skam også "The Bat!"-bruger.

The Bat!: <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/thebat.png>.
PocoMail: <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/usenet/pocomail.png>.

Det er min opsætning af The Bat! og standardopsætningen af PocoMail.
Standardopsætningen af Battet er ikke meget mere kompliceret end min.

På trods af, at der ikke er nogle knapper i syne, er de eneste
tastaturgenveje jeg bruger: Ctrl + N (ny mail) og Ctrl + Retur
(svar på mail).

> Heldigvis er der programmer til enhver smag

Det er jo det. :)

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-03 11:22

On 27 Jun 2003 19:59:25 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote:

>Det er min opsætning af The Bat! og standardopsætningen af PocoMail.
>Standardopsætningen af Battet er ikke meget mere kompliceret end min.

Nå, okay, jeg troede, at det var fordi du var vant til fx Outlook
Express, der har (vist) tre knapper på værktøjslinjen.

Hvorfor synes du, at brugerfladen er grim i PocoMail så? Jeg har hørt
mange kritisere The Bat!'s, der måske ikke er så fix, men det har
aldrig generet mig, men PocoMails synes jeg er pæn, rent faktisk. Ikke
at det egentligt betyder noget for mig. Jeg foretrækker, at selve
programmet er anvendeligt, og så er udseendet i anden række, men det
er da meget rart at vide, hvad folk tænker.

Da jeg første gang prøvede PocoMail selv, tænkte jeg, at det var helt
anderledes end det, jeg var vant til, men nu går det bedre. Tror du
ikke, at det bare er et spørgsmål om vane?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-06-03 13:03

In dk.edb.internet.software.mail+news, Britt Malka wrote:

> Hvorfor synes du, at brugerfladen er grim i PocoMail så?

Jeg synes ikke den er grim, det er det jeg har prøvet at sige.

> Jeg har hørt mange kritisere The Bat!'s, der måske ikke er så fix

Den er simpel og intuitiv - derfor kan jeg lide den. Jeg er ligeglad
med hvor "fix" den er, jeg skal jo bare læse min mail og automatisere
nogle enkelte handlinger.

> PocoMails synes jeg er pæn

Derfor...

> at selve programmet er anvendeligt

....derfor...

> så er udseendet i anden række

....og derfor, kan jeg ikke lige PocoMails brugerflade:

- Den er pæn, alt for pæn. I hvert fald overpyntet, om det er pænt
er en smagssag. Det forvirrer mere end det gavner, da det stjæler
opmærksomheden fra det væsentlige.

- Programmet er ikke umiddelbart anvendeligt for mig, knapperne i
toppen af preview-vinduet er for små og sammenklumpede IMHO. Og så
ligner nogle af dem nogen der er malet på, eller indgår i mailen
som et billede. Det er ikke så heldigt.

- Det er tydeligt at der er gjort meget ud af, at gøre udseendet
pænt at kigge på. Men det øger ikke brugervenligheden.

> Tror du ikke, at det bare er et spørgsmål om vane?

Jo bestemt. Men om man kan bruge et email-program eller ej, skal ikke
afhænge af vane.

Prøv også at kigge på hvor meget alt det der tingeltangel fylder i
forhold til det væsentlige.

Fra : Britt Malka

Dato : 21-06-03 19:39

On Sat, 21 Jun 2003 18:03:02 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Jeg tror malka.it ved bedst, så jeg er sikker på at Britt Malka vil holde os
>alle løbende orienteret om endelig udgivelsesdato...

Jeg ved i alle tilfælde lige så meget som PocoSystems, fordi de er
enormt gode til at holde os sælgere orienterede. Det er virkelig
dejligt!

De har hele tiden sagt, at de satsede på at have en færdig version
klar i slutningen af juni måned. Jeg har ikke hørt, at de skulle have
ændret mening, men på den anden side kan jeg heller ikke forestille
mig, at de sender version 3 på gaden, hvis der stadig er mange fejl i.
Så hellere vente!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-06-03 12:02

> [...]

> Hmm, malka.it siger i slutningen af juni, "Poco Systems" siger
> mellem d. 16. juni og d. 31 december 2003. Så er man da ikke i

Jeg vil gerne gætte på den 27. juni.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-06-03 17:22

On 27 Jun 2003 11:02:12 GMT, Lars Stokholm <monospam@mail.dk> wrote: