Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har du styr på NIKON digkameraer?
Fra : Sebastian Steen

Dato : 17-06-03 14:54

Hej

Vi har et Nikon Coolpix 950 som vi er meget glade for. Men det er desværre
kun et 2 Megapixel kamera... Nu vil vi meget gerne købe et nyt kamera som
supplerende erstatning. MEN, vi kunne godt tænke os at kunne bruge det hele
(eller noget af) tilbehøret til begge kameraer.

Vi har nu:
Nikon Coolpix 950
Flere CompactFlash kort
CompactFlash læsere
Vidvinkel

Derudover bruger kameraet almindelige genopladelige batterier og vi vil
gerne købe en blitz.

Vi ønsker os et kamera der kan matche ovenstående specifikationer - det skal
bare være på 4 Megapixel eller mere. Er der nogen der har overblik nok over
Nikon produkter til at anbefale noget?

På forhånd tak

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-03 18:42

On Tue, 17 Jun 2003 15:53:52 +0200, "Sebastian Steen"
<supergnu_salg@mail.tele.dk> wrote:

>Vi ønsker os et kamera der kan matche ovenstående specifikationer - det skal
>bare være på 4 Megapixel eller mere. Er der nogen der har overblik nok over
>Nikon produkter til at anbefale noget?

Coolpix 4300, 4500, 5400 eller 5700 lyder som noget for jer. 4300
hører til i hobbykategorien ifølge Nikon, mens de andre er i
entusiatkategorien.
Enusiatsmodellerne kan alle udstyres med ekstra blitz, udover den
indbyggede (sådan en er der også i 4300). De kan alle bruges med det
udstyr, I har i forvejen.

Priserne varierer fra 4.265 til 8.414 kr. fra laveste til højeste
modelnummer (iflg. pricerunner.dk)

se mere her. www.nikon.dk

KS

Fra : Pfa

Dato : 18-06-03 10:00

"kelds" <kelds snabela ofir dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Enusiatsmodellerne kan alle udstyres med ekstra blitz, udover den
> indbyggede (sådan en er der også i 4300). De kan alle bruges med det
Jeg ved ikke om den nævnte vidvinkel kan bruges, men i hvert fald 5000, 5400
og 5700 bruger ikke standard AA-batterier.

mvh Per

Fra : Sebastian Steen

Dato : 18-06-03 10:17

Pfa wrote:
> "kelds" <kelds snabela ofir dot dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om den nævnte vidvinkel kan bruges, men i hvert fald
> 5000, 5400 og 5700 bruger ikke standard AA-batterier.

Hej Per og KS

Jeg tror ikke det bliver dyrere end Coolpix 4500 - men det ser også
udemærket ud. Så vidt jeg kan se på
http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp4500/ så er batteriet til 4500 ikke
standardbatterier, men til gengæld står der under "Lens Thread": "28 mm (all
existing Nikon add-on lenses compatible)". Så jeg tror at vi kan genbruge
vidvinklen...

Alt-i-alt er det kun batteriet vi ikke kan genbruge, så vi må bare købe et
ekstra!

Nu skal jeg bare finde ud af hvilken blitz jeg skal have (der passer til
begge, og som ikke er for ambitiøs) samt hvor jeg kan købe det billigst. Jeg
har kigget lidt på eg-electronics.de og dnet24.de, men har gennemskuet det
bedste/billigste sted endnu.

Tusind tak for Jeres svar og hjælp.

Sebastian Steen
"supergnu_" = spamfilter!

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 17:34

On Wed, 18 Jun 2003 11:16:45 +0200, "Sebastian Steen"
> [...]

>har kigget lidt på eg-electronics.de og dnet24.de, men har gennemskuet det

www.Picksel.de er lidt billigere (630 euro).

Jeg kan anbefale www.guenstiger.de eller www.evendi.de - begge meget
fyldige tyske prisindeks med alle typer forbrugerelektronik o.lign.

KS