Topboks til Yamaha xs 400 SECA
Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 17-06-03 14:15

Hej NG!
Jeg ville meget gerne høre om der er nogle der har erfaringer med at lave en
bagagebære til en Yamaha xs 400 SECA. Jeg har nemlig købt en lille GIVI
topboks, og mangler bare at lave en beslag til monteringspladen.
Hvis der kommer nogle besvarelser kunne det være fedt med foto, så jeg kan
se hvordan det ser ud, men alle forslag har selvfølgelig interesse.
mvh
MNM

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-03 14:24

> [...]
> Hvis der kommer nogle besvarelser kunne det være fedt med foto, så
> jeg kan se hvordan det ser ud, men alle forslag har selvfølgelig

Jeg har købt universal monteringssættet fra Givi og monteret det sådan her:
http://www.ordell.dk/images/monorack.jpg

Der ligger også et par andre billeder i http://www.ordell.dk/images/, så du
kan se hvordan det ser ud på afstand.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 17-06-03 15:30

Hej Martin!
Tak for den hurtige besvarelse.
Hvor har du købt sættet, og hvad koster det?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-03 15:45

> Tak for den hurtige besvarelse.
> Hvor har du købt sættet, og hvad koster det?

Jeg har købt det ved Special i Aalborg, men dette Monorack forhandles vist
ikke mere. De fleste forhandlere sælger Givi, så de kan nok rådgive dig med
hvad du skal købe. Der findes ikke nogle beslag lavet til XS400, så enten
skal du købe Givis universalbeslag eller også skal du få en smed eller lign.
til at lave noget til dig. Givis beslag er ikke vildt stabile, dvs. hvis der
er godt med læs på, så kan hele racket svinge lidt fra side til side. Men
når der kun er en toptaske på og min normalt kun indeholder en taske med
lidt småting, så er der absolut ingen problemer med det. Rent faktisk så
står der også i manualen at universalracket kun må bære 1,50 kg, men jeg
synes at 3-4 kg heller ikke plejer at være noget problem. Her forleden havde
jeg da 4x1,5L cola, et par liter mælk og nogle andre varer i toptasken
(sikkert 9kg), og det gik da fint.

Så vidt jeg husker, så gav jeg vist omkring 900,- for et Monorack, så helt
billigt var det ikke. Men det er enormt lækkert at have. Jeg kan ikke
undvære det ihvertfald.

signing off.. Martin Sørensen