Internet-Explorer / Opera og Named Entitie~
Fra : Morten Andersen

Dato : 17-06-03 14:16

Jeg oplever følgende:

Jeg vil gerne kunne redigere Mathml via et TextArea. For eksempel en tekst,
hvor der indgår et integraltegn:
<mo>∫</mo>
Hvor ∫er lig: &#8747;

Den tekst, der bliver sendt til serveren er dog ikke &#8747;, men derimod
noget helt andet. Dette sker kun, hvis siden bliver indlæst med &#8747; og
ikke, hvis brugeren skriver det i redigeringsfeltet....

Forvirret, så er vi 2. Her er, hvad der sker:
1) Brugeren skriver MathML med &#8747; et sted i tekstfeltet.
2) Denne tekst bliver gemt på serveren uden problemer.
3) Brugeren vil redigere siden igen, og går til redigeringssiden.
4) I tekstfeltet er der nu et "∫" - integraltegn i stedet for &#8747;, mens
der i kildekoden står &#8747;
5) Brugeren sender teksten til serveren, men denne gang er der problemer
med, at det er ren volapyk, der kommer frem til serveren i stedet for
&#8747; som det skulle være.

Problemerne opstår i IE:6.0 og Opera 7.11, men der er ingen problemer med
Netscape 7.1.

Er IE og Opera ikke istand til at klare disse "Named Entities"?
Kan jeg undgå denne fejl ved at give browseren besked på ikke at fortolke
teksten i tekstfeltet?

- og hvordan gør jeg det?

Venlig hilsen

Morten Andersen

PS: Jeg ved ikke om ∫ (integraltegn) bliver vist korrekt eller for den sags
skyld: &#8747; [Ogtegn,Havelåge,8747,Semikolon] i denne mail, da den er
sendt fra Opera.