Program til opdeling af koncert optagelse
Fra : Poul Erik

Dato : 17-06-03 14:11

Hej.

Er der et program, hvor man forholdsvis enkelt, kan gå ind og opdele
en koncert optagelse i enkelte numre, inden de brændes over på en CD.

Jeg sidder lidt og lejer med Nero's Wave Editor, men synes det er en
besværlig proces, da man kun kan have et vindue åbent af gangen.

Lettets ville det være hvis man blot kunne opmærke hvor nummeret
stoppede/nyt startede.

Nogen forslag.

PS. Det er en stereo video optagelse af Jean Michel Jarre's AERO
koncert jeg sidder med, så det vil være lovligt.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 17-06-03 14:34

> Er der et program, hvor man forholdsvis enkelt, kan gå ind og opdele
> en koncert optagelse i enkelte numre, inden de brændes over på en CD.

Cool Edit er rigtig godt til den slags. Jeg skulle nemlig lave det samme
nummer. I CE markerer du simpelthen (via den grafiske wave-form) områderne,
en ad gangen, og vælger Save Selection As...
Forrygende let.

Morten

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-06-03 15:10

In article <GNEHa.22752$Jp3.982176@news010.worldonline.dk>,
morten.x@NOSPAMfilm.dk says...

> [...]
> nummer. I CE markerer du simpelthen (via den grafiske wave-form) områderne,
> en ad gangen, og vælger Save Selection As...

Eller "Copy to new" for at få det åbnet i et seperat vindue, så man evt.
kan finpudse klipningen lidt.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 18-06-03 09:49

On Tue, 17 Jun 2003 16:09:36 +0200, Lars Bernau <bernau@invalid.dk>
wrote:

>In article <GNEHa.22752$Jp3.982176@news010.worldonline.dk>,
>morten.x@NOSPAMfilm.dk says...

>Eller "Copy to new" for at få det åbnet i et seperat vindue, så man evt.
>kan finpudse klipningen lidt.

Jeg er gået igang med CoolEdit 2001, som jeg havde liggende. Det
virker fint.

Poul Erik

Fra : Ingrid

Dato : 17-06-03 14:58

> [...]
> besværlig proces, da man kun kan have et vindue åbent af gangen.
>
> Lettets ville det være hvis man blot kunne opmærke hvor nummeret

Prøv MP3 splitter (freeware)

http://www.codevisions.de/news/index.html

Hilsen
Ingrid

--
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Poul Erik

Dato : 17-06-03 19:38

On Tue, 17 Jun 2003 15:58:04 +0200, "Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net>
wrote:

>Prøv MP3 splitter (freeware)
>
>http://www.codevisions.de/news/index.html

Dur ikke, da det ikke er en mp3 fil. Jeg får ondt i ørene af at lytte
til dem

Ellers tak for forslaget.

Poul Erik

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-06-03 15:12

Poul Erik wrote:
> [...]
> besværlig proces, da man kun kan have et vindue åbent af gangen.
>
> Lettets ville det være hvis man blot kunne opmærke hvor nummeret

Med Nero's audio CD wizard er det muligt at sætte "track marks" ind i et
nummer.
Du behøver ikke bruge wave editoren.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 17-06-03 16:56

On Tue, 17 Jun 2003 15:10:34 +0200, Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Er der et program, hvor man forholdsvis enkelt, kan gå ind og opdele
>en koncert optagelse i enkelte numre, inden de brændes over på en CD.

Jeg bruger CD Wave og brænder derefter Disc Ar Once:
http://www.cdwave.com

Venligst Hans Henrik Pedersen.

Fra : Steen

Dato : 17-06-03 21:17

wrote:

> [...]
>
>PS. Det er en stereo video optagelse af Jean Michel Jarre's AERO
>koncert jeg sidder med, så det vil være lovligt.

Jeg synes Goldwave er et ret godt program.

det kan det det skal og er ret overskuleligt.

Hilsen

Steen