opsige et abonnent hos Telia mobil men hvo~
Fra : Henry

Dato : 17-06-03 09:54

Er det generelt svært at opsige et abonnent hos Telia mobil.

Jeg sendte dem for 14 dage siden en opsigelse pr brev, og udbad bekræftelse
på opsigelse pr. brev eller mail.
men jeg har intet modtaget efter ca.14 dage.
Senest har jeg i sidste uge og i denne uge sendt dem 2 mail og hørt om de
har modtaget brevet men har ikke modtaget tilbagemelding på nogen af dem
endnu.

Hvordan gør i når i opsiger et abonnent hos Telia ??
Jeg skal jo også gerne have Sim koden. udleveret ??

og jeg er over de 6 mdr. periode binding..

mvh
Nicklas

Fra : Cox

Dato : 17-06-03 10:40

On Tue, 17 Jun 2003 10:53:32 +0200, Henry wrote:

> [...]
> Jeg skal jo også gerne have Sim koden. udleveret ??
>
> og jeg er over de 6 mdr. periode binding..

Telia Mobiles "kundeservice" er desværre yderst tunge at danse med. Hvis
jeg var dig ville jeg nok ringe til kundeservice og få bekræftet at de har
modtaget din opsigelse - så kan du i samme omgang bede dem oplyse dig
unlock-koden. Husk at have dit kontraktnummer og telefonens IMEI-nummer
klar og glæd dig over at det er et gratis-nummer du ringer til - det kan
godt tage sin tid at komme igennem.

Et godt råd er at sende opsigelser mm. med indleverings- eller
afleveringsattest og beholde en kopi af brevet. Det bliver godt nok dyrere
i porto, men kan gøre tingene noget lettere for dig i tilfælde af tvister.
Telia har en sjov tendens til at skyde skylden på kunden og/eller Post
Danmark ved uregelmæssigheder, men hvis du har en afleveringsattest kan du
jo bevise at de har modtaget brevet.

Hvis Telia ikke vil oplyse unlock-koden kan du måske få hjælp der hvor du
købte telefonen. Det burde ikke være sådan, men det kan nogen gange sætte
hastigheden i vejret hvis forespørgslen kommer fra en forhandler.

Held og lykke!

TC
- en yderst utilfreds, tidligere Telia-kunde, som aldrig mere lader sig
friste af Telias "gode" tilbud.

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 17-06-03 10:40

Jeg tror hvis du skal være helt sikker, så må sende et anbefalet brev via
Posthuset. Så er du sikker at de har modtaget det...
Det koster lidt mere, men så slipper du for eventuelt bøvl i fremtiden...

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-06-03 10:45

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør i når i opsiger et abonnent hos Telia ??

Jeg plejer at sende en fax til 88315532. Opsigelsesfristen er én måned.

> Jeg skal jo også gerne have Sim koden. udleveret ??

Mon ikke du mener låsekoden til telefonen? Det er faktisk noget af det, hvor jeg
aldrig har haft problemer med Telia. Koden kommer retur efter 1-2 på e-mail med
en vejledning om hvordan telefonen låses op. Send e-mailen til
crmkundeservice@telia.dk med subjektet: »Udlevering af låsekode til
mobiltelefon«

E-mailen kan eksempelvis affattes således:

Da jeg den 23.03.2003 har haft mit Telia-abonnement med tilhørende
mobiltelefon i 6 mdr., anmoder jeg hermed venligst om koden til at låse
telefonen op, så den kan anvendes med alle SIM-kort.

Mit kontraktnummer:
Mit telefonnummer:
Telefontype:
Telefonens IMEI-nummer:

På forhånd tak og med venlig hilsen

»Mit navn og min adresse«

Fra : ke

Dato : 19-06-03 16:36

1. IMEI-nummeret (15 cifre), som er anført på bagsiden af telefonen (bag
batteriet). Du kan også finde IMEI-nummeret ved at taste følgende på
telefonen: * # 06 #

2. Mobiltelefonens mærke og model.

3. Kontrakt- og mobilnummer.

4. Navn, adresse og træfnummer.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen eller
sende en mail til vores mailadresse: mobilprivat@telia.dk eller kontakte
vores kundecenter på tlf. 80 10 10 80.

Med venlig hilsen
Telia Mobile

Bjarne Jensen
Kundekonsulent

Fra : mette

Dato : 19-06-03 19:28

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> wrote in message news:<3eeed70b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg skal jo også gerne have Sim koden. udleveret ??
>
> og jeg er over de 6 mdr. periode binding..

Ja, jeg undrer mig over at folk bliver ved med at vælge Telia - vi
kender jo alle urimeligt mange folk, som har haft meget dårlige
oplevelser med Telia. Hvorfor ikke bare boykotte dem - msåke det kunne
få dem til at tage sig lidt sammen....

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-06-03 08:23

"mette" <mette95@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender jo alle urimeligt mange folk, som har haft meget dårlige
> oplevelser med Telia. Hvorfor ikke bare boykotte dem - msåke det kunne

De havde på et tidspunkt nogle meget billige mobiltelefoner, specielt gennem
Wanna-Save og vistnok også Telekæden med et tvangsabonnement til kun 40 kr.
per måned. Derudover kan man ofte ringe for 80 øre i minuttet med Telia. Det kan
være svært ikke at falde for Telia (igen), når man ser drømmetelefonen til en
billig penge. Jeg håber dog ikke at jeg nogensinde selv falder for fristen til
at blive teliakunde i 6 måneder igen.

Nu er næsten alle Telias billige telefoner med et 6 måneders tvangsabonnement
til 120 kr. måned, så nu er fristelsen ikke så stor længere.

Claus

Fra : ke

Dato : 20-06-03 06:48

Jeg glemte at skrive at i skulle sende det til crmkundeservice@telia.dk