Foto
IBM760 5420
Teil 3020
? dig. kam og stjernekikkert
Fra : Anders Hansen

Dato : 16-06-03 20:25

kan man koble disse to sammen? skal kam have et specielt objektiv eller kan
man f.x. bare bruge et ixus 400 med en alm stjernekikkert?

mvh/anders

---

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-03 21:01

On Mon, 16 Jun 2003 21:25:23 +0200, "Anders Hansen"
<isl45662@image.dk> wrote:

>kan man koble disse to sammen? skal kam have et specielt objektiv eller kan
>man f.x. bare bruge et ixus 400 med en alm stjernekikkert?

Både kamera og kikkert skal kunne udstyres med et mellemstykke
(adapter), så du kan sætte dem sammen - hvis du da ikke vil fuske lidt
med det. jeg ved ikke om Ixus 400 er anvendeligt, men bl.a Nikon
coolpix 5400 og 5700 kan påmonteres en adapter til formålet.

KS

Fra : Anders Hansen

Dato : 16-06-03 21:07

ok - tak for det hurtige svar

mvh/anders

---

Fra : Poul B-H

Dato : 16-06-03 21:28

"kelds" <kelds snabela ofir dot dk> wrote in message

> [...]
> med det. jeg ved ikke om Ixus 400 er anvendeligt, men bl.a Nikon
> coolpix 5400 og 5700 kan påmonteres en adapter til formålet.

Og så kan man også håndholde det; astro dogme fotografi
http://www.astronomibladet.dk/obsva/astrofoto/astrofotos1.html

Poul B-H

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 17-06-03 05:58

<isl45662@image.dk> wrote:

>kan man koble disse to sammen? skal kam have et specielt objektiv eller kan
>man f.x. bare bruge et ixus 400 med en alm stjernekikkert?

Du kan også læse mere her.
http://www.sitecenter.dk/birds/oftestilledesprgsml/

Siden handler om digiscoping der er fotografering med digi.cam. og
teleskop. Her ganske vist af fugle men i princippet er det jo lidt det
samme som det du søger.

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=628
Her kan du se billeder lavet af en fyr der eksperimenterer med
digi+stjernekikkert.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Jack L.

Dato : 17-06-03 14:15

Anders Hansen wrote:
> kan man koble disse to sammen? skal kam have et specielt objektiv
> eller kan man f.x. bare bruge et ixus 400 med en alm stjernekikkert?
>
> mvh/anders

Du kan vist købe ringene til at koble kameraet og teleskopen sammen på
følgende link:

http://www.telescopes-astronomy.com.au/telescopes052.htm

Det er lidt dyrt.. :( Brug evt 'spotting scope + c5050' (eller hvad dit
kamera hedder) som søgeord i Google.

Hilsen Jack