Ifö-toilet løber
Fra : Stefan Garvig

Dato : 16-06-03 18:11

Jeg har et Ifö-toilet, der blev installeret i starten af 1990'erne. Nu er
det begyndt at løbe. Derfor vil jeg prøve at rense skyllemekanismen, der
aktiveres med skylleknappen på toppen af vandbeholderen, evt. at skifte
pakninger. Men mit problem er, at jeg dælme ikke kan få adgang til
skyllemekanismen, som jo sidder placeret inde i toilettets vandbeholder.

Jeg kan yderligere oplyse følgende om mit Ifö-toilet mhp. på identifikation
af modellen: Toilet har én knap til aktivering af skyl. Knappen kan trækkes
op eller trykkes ned - begge måder aktiverer skyl, som er lige store. Der er
ikke mulighed for at vælge lille eller stort skyl.

Jeg har forsøgt på alle måder at afmontere skylleknappen, men uden held.

Tidligere har jeg været ude for, at skylleknappen ved aktivering satte sig
fast i nedtrykket position, hvilket bevirkede, at toilettet tapløb. Det
giver dælme vandspild for alle pengene, skulle jeg hilse at sige.

Hvis nogen kan genkende mit Ifö toilet-model og har en ide til, hvordan jeg
kan få adgang til skyllemekanismen, så vil jeg være jer dybt taknemmelig.
Det kan måske være svært at forklare på skrift, så et evt. slag på tråden er
velkomment: Tlf. 44 91 39 02.

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre

--
**********
For direct reply only:

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 16-06-03 21:19

Prøv at se her: http://makeashorterlink.com/?D1C3252F4

> Det kan måske være svært at forklare på skrift, så et evt. slag på tråden
er
> velkomment: Tlf. 44 91 39 02.

Hmm. du spørger her og får svar her !!

Mvh Morten

Fra : Stefan Garvig

Dato : 17-06-03 22:54

> Prøv at se her: http://makeashorterlink.com/?D1C3252F4
>
> Mvh Morten

Hvorfra har du fundet ovenstående link? Det er jo en meget fin måde at søge
svar på. Er det noget Google-noget, der søger i et stort Usenet-arkiv?

Lad meget gerne høre fra dig.

Venligste hilsner fra

Stefan Garvig

PS: Mit Ifö-toilet løber ikke mere, takket være dig og den anden svarer,
Peter C. Stor tak til jer begge skal lyde herfra.

--
**********

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 19-06-03 22:03

> Hvorfra har du fundet ovenstående link? Det er jo en meget fin måde at
søge
> svar på. Er det noget Google-noget, der søger i et stort Usenet-arkiv?

I din browser skriver du www.google.com og vælger grupper,
Skriver hvad du ønsker at søge efter
og ... tjah .. måske med et par forsøg .. finder du det du har brug for !!

Mvh Morten

Fra : Peter C.

Dato : 16-06-03 21:40

> Jeg har forsøgt på alle måder at afmontere skylleknappen, men uden held.

Well...den KAN altså komme af.
Selve knappen (forkromet gætter jeg på) er nærmest "clipset" på.
Hvis du hiver knappen helt op kan den blanke del "brækkes af" (brække af er
måske ikke den helt rigtige vending at bruge, men jeg kan ikke komme på
nogen bedre. Der skal sikkert lægges lidt kræfter i, men altså.....den
_skal_ kunne komme af kun ved brug af hænder/fingre)

Så er der en hvid "knap" (en slags "inderknap")
Den skal skrues af. Hvis du trækker den helt op skal du kunne få fat om den
lille pind den er skruet på, og holde kontra mens du skruer "inderknappen"
af.

Sidst er der kraven som skylleknappen normalt sidder i.
Også den skal skrues af, og det gøres bedste ved at presse håndfladen hårdt
ned på den mens man drejer. Lidt ligesom når man skal åbne en flaske sprit
med børnesikringslåg.

Når kraven er skruet af, kan låget løftes af.

Vupti

MVH Peter C.