Ang. syn af mc.
Fra : Esben Bøll

Dato : 16-06-03 15:32

Jeg skal i morgen formiddag op til både syn og toldsyn.
Jeg har tænkt mig at bille lidt plastik dele af, såsom vindskærm,
motorbeskytter, og en sideplade af.
De skulle vel give den en lavere værdi af hensyn til afgiften.
Det skulle der vel ikke være være nogen problemer i med hensyn til alm syn.
De er vel ligeglade med plastikele og ridser så længe resten af cyklen er i
orden..

MVh Esben Bøll
som lige nu er vildt forvirret over alt for mange regler

Fra : TheHobbit

Dato : 16-06-03 15:53

Jeg stillede nogenlunde det samme spørgsmål på gruppen for noget tid siden
og fik følgende svar (jeg mener det var fra Michael MKS-74):

Told&Skat vil ikke finde sig i at blive "rendt-om-hjørner-med". Dvs. hvis
modellen standard har kåbe så hjælper det ikke noget at afmontere den - så
vil de bare formode at du har den liggende derhjemme i perfekt stand. Hvis
er en smule slidt vil det altså være bedre at lade den blive siddende på -
og det vil nok også virke mere reelt. De har set ALLE tricks i bogen - og de
kan gå ind og vurdere at man bevidst har fjernet eller sat dårligere dele på
modellen for at få en lavere afgiftsvurdering - i så fald kan de vælge at se
helt bort fra denne fejl/mangel.

Andre må meget gerne supplere med et svar der er mere uddybende, evt. hvad
man rentfaktisk KAN gøre....

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : MKS - 74

Dato : 16-06-03 16:12

On Mon, 16 Jun 2003 16:53:16 +0200, "TheHobbit" <hobbit@protek.dk>
wrote:

>Andre må meget gerne supplere med et svar der er mere uddybende, evt. hvad
>man rentfaktisk KAN gøre....

Ja - Jeg kan jo kun svare for mig selv og sige at det har jeg
meget-meget lidt lyst til.....bevæggrundene er legio,men vel
umiddelbart indlysende ).

--
-Michael

Fra : hms

Dato : 16-06-03 16:43

Hej.

Nu siger du nok toldsyn.Hvis det er det almindelige toldsyn, hvor man i
samme forbindelse betaler afgiften, bliver der kun set på stelnummer og
KM-antal.Hvordan MC,ens øvrige tilstand ellers er,ser man ikke på. Kun
hvis du ikke har accepteret den forudbetaling som er sat på dette
tidspunkt kan du anmode om at få cyklen vurderet. T&S indkalder også i
enkelte tilfælde køretøjer til denne vurdering.

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : S.G

Dato : 16-06-03 21:03

toldsyn... har ikke noget med standen på mc´en at gøre.
Den endelige vurdering (hvor de gennemgår standen) kommer når du har
indbetalt depositummet