attache pdf's til email
Fra : Jeppe Jensen

Dato : 16-06-03 14:33

Nogen der har leget med at skulle åbne en mail, med attachements på disken ?
Så brugeren bare skal indtaste, modtagerens email........?

Microsoft Outlook 2003

Jeppe Jensen

Fra : Peter Lind

Dato : 16-06-03 14:56

"Jeppe Jensen" <no@no.no> wrote in message
> Nogen der har leget med at skulle åbne en mail, med attachements på disken
?

Ja, da.

> Så brugeren bare skal indtaste, modtagerens email........?

Det var ikke engang nødvendigt - programmet fandt email-adressen i en
database.

> Microsoft Outlook 2003

Jaså.
Hvad er det egentlig du vil spørge om ? Er det noget java-programmering ?
For man kan sagtens sende attachments med javax.mail, også pdf-filer. Man
kan også generere pdf filer med nogle værktøjer...
Men Outlook 2003 ? Hvad har det med noget at gøre ?

mvh
Peter Lind
-der da prøver at hjælpe

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 16-06-03 15:29

Ja ser du, jeg kan kalde:

Runtime.getRuntime().exec("rundll32 url.dll,FileProtocolHandler " +
repServer + report);

Som åbner min rapport på en server, og derfra kan man så,
gemme/maile/printe.

Det jeg gerne vil nu er jo at have filerne til at ligge i en temp mappe og
så kalde outlook
med besked om at jeg vil lave en ny mail med disse atttachements.

For at kunne maile flere filer ad gangen.

For i eksemplet ovenover, bliver den temporere fil førs genereret i det
øjeblik man vælger "send page" i internet explore

Fra : Michael Legart

Dato : 16-06-03 15:33

On Mon, 16 Jun 2003 16:28:38 +0200, Jeppe Jensen <no@no.no> wrote:

> [...]

> så kalde outlook
> med besked om at jeg vil lave en ny mail med disse atttachements.

Undskyld, men snakker vi om shellscripts eller java her? Hvis du skal
sende mails fra Java - med attachments - vil du nok have noget mere
held med at bruge JavaMail ( http://java.sun.com/products/javamail/ )
end ved at kalde Outlook...

Michael

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 16-06-03 15:40

> Undskyld, men snakker vi om shellscripts eller java her? Hvis du skal
> sende mails fra Java - med attachments - vil du nok have noget mere
> [...]

Måske, men er javaMail ikke et helt mail program ?

Eller er det bare en programpakke til at "snakke" med mail programmer????

For vi har over 500 brugere der bruger outlook, og som har deres kontakter,
som de skal sende mails til i outlook.

Fra : Peter Lind

Dato : 16-06-03 17:44

> Måske, men er javaMail ikke et helt mail program ?

nej

> Eller er det bare en programpakke til at "snakke" med mail programmer????

Ja, hvis du med mail programmer, mener mail-servere. Det er api'er til at
opbygge og analysere mail's i forskellige encodings, og sende og modtage
mails i forskellige protokoller.

> For vi har over 500 brugere der bruger outlook, og som har deres
kontakter,
> som de skal sende mails til i outlook.

Så forstår jeg ikke at du vil blande Java ind i det. Jeg tror det vil være
betydelig nemmere at knalde noget sammen i Visual Basic.
Prøv at spørge i en outlook eller vb gruppe - der er sikkert også flere folk
der kan hjælpe med det ret specifikke problem.

Mvh
Peter Lind

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 17-06-03 07:30

> [...]
folk
> der kan hjælpe med det ret specifikke problem.

nu sidder vi 7 personer og udvikler et ERP system til de cirka 500
brugere.

Og virksomheden bruger java og oracle. Så der er ikke meget, at vælge
imellem.

Spørgsmålet i sin helhed er: jeg skal kalde en oracle report server som skal
generere nogle rapporter(pdf's).

Dem skal jeg så gemme midlertidigt, og åbne en mail i deres outlook, hvor de
er vedhæftet.

Takker for svar

Jeppe Jensen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-06-03 13:24

In <3eeeb54d$0$9509$4d4eb98e@news.dk.uu.net> "Jeppe Jensen" <no@no.no> writes:

> [...]

>brugere.

>Og virksomheden bruger java og oracle. Så der er ikke meget, at vælge

Man vaelger da teknologi efter hvad man skal loese, selv i et firma.
(Eller arbejder jeg bare et mere fornuftigt sted end dig?)

>Spørgsmålet i sin helhed er: jeg skal kalde en oracle report server som skal
>generere nogle rapporter(pdf's).

OK. ikke saa svaert.

>Dem skal jeg så gemme midlertidigt, og åbne en mail i deres outlook, hvor de
>er vedhæftet.

Nej, hvorfor ikke bare sende en email fra oracle report serveren til brugeren uden
at bruge outlook til at sende email'en med.

Mvh
Martin

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 18-06-03 07:39

> Man vaelger da teknologi efter hvad man skal loese, selv i et firma.
> (Eller arbejder jeg bare et mere fornuftigt sted end dig?)
Måske, men vi har altså valgt kun at bruge de to teknologier

> OK. ikke saa svaert.
Nope

> Nej, hvorfor ikke bare sende en email fra oracle report serveren til
brugeren uden
> at bruge outlook til at sende email'en med.
Fordi brugeren skal kunne skrive en tekst til, + at de skal vælge hvem
mailen skal sendes til.
Og den information ligger i deres "Contacts"(i Outlook).

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-06-03 10:22

In <3ef0091d$0$9502$4d4eb98e@news.dk.uu.net> "Jeppe Jensen" <no@no.no> writes:

> [...]

>mailen skal sendes til.
>Og den information ligger i deres "Contacts"(i Outlook).

Men hvis nu brugeren faar pdf-reporten tilsendt, saa kan de forwarde den
videre og selv tilfoeje teksten.

Jeg ser stadigvaek ikke problemet ?

/Martin

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 19-06-03 07:58

> Men hvis nu brugeren faar pdf-reporten tilsendt, saa kan de forwarde den
> videre og selv tilfoeje teksten.
>
> Jeg ser stadigvaek ikke problemet ?

Ok, det kunne man gøre, altså sende de pdf'er til brugeren og så kunne
brugeren videre sende den til en anden.

Fra : Lars

Dato : 17-06-03 10:27

"Jeppe Jensen" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> så kalde outlook
> med besked om at jeg vil lave en ny mail med disse atttachements.
>
> For at kunne maile flere filer ad gangen.

Det lyder som du har brug for et java-interface til Outlook, som kan
købes kommercielt som komponent (mener jeg) - se evt. på
www.componentsource.com.

Alternativt må du som foreslået udvikle et windows-shellscript, som
foretager de nødvendige handlinger, og kan eksekveres med >
Runtime.getRuntime().exec(...). Et shellscript som det beskrevne er ikke
i java, men typisk i VB eller VB-script. Jeg kan ikke forestille mig
andet end at det er vildt simpelt for en VB haj at lave en ny mail og
indsætte en vedhæftet fil VB.

*/Lars