Debugging af JSP i Resin med IDEA
Fra : Peter Lind

Dato : 16-06-03 14:29

Hejsa

Jeg bruger IntelliJ IDEA til at skrive og teste alle mine java-programmer,
og jeg har en lokal Caucho Resin server til at køre mine servlets.
Men jeg kan den ondelyneme ikke få de to til at snakke sammen mht debugging.
Er der nogen der kan hjælpe ?

Jeg har startet Resin manuelt med parametrene, som IDEA siger der skal
bruges til remote-debugging:

java -Xdebug -Xnoagent -Djava.compiler=NONE
-Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,suspend=n,address=5005
-cp %classpath% com.caucho.server.http.HttpServer

Hvor classpathen iøvrigt indeholder j2ee.jar, alle jar-filerne i Resins lib
directory, og en enkelt mysqldriver, som mine servlets bruger.

Den starter op, og jeg kan se mine jsp-sider, og IDEA connecter til
debuggeren, men den er hamrende ligeglad med breakpoints.

Gør jeg noget forkert ? Er der noget jeg har glemt ? Jeg mener at jeg har
prøvet det før (for et års tid siden), men når jeg tænker efter, så var det
vist Tomcat jeg brugte dengang.

Nogle der har prøvet remote-debugging med Resin ?

mvh
Peter Lind
-der snart har fyldt sin disk op med stderr.log filer...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-06-03 14:48

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> Den starter op, og jeg kan se mine jsp-sider, og IDEA connecter til
> debuggeren, men den er hamrende ligeglad med breakpoints.

JSP køres ikke direkte, men oversættes til ren javakode sædvanligvis i
form af en servlet, som herefter oversættes på normal vis.

Hvis ikke jsp-compileren er bygget til det, kan du ikke sætte
breakpoints i din JSP, men kun i den genererede servlet.

Netbeans har Tomcat indbygget, og understøtter breakpoints i
JSP-kode.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Søren Reinke

Dato : 16-06-03 17:52

Peter Lind wrote:
> [...]
> -Xrunjdwp:transport=dt_socket,server=y,suspend=n,address=5005
> -cp %classpath% com.caucho.server.http.HttpServer

i http://www.intellij.com/docs/WebApps.pdf siger de 'adress=5050'
gør det nogen forskel ?

> [...]
>
> Den starter op, og jeg kan se mine jsp-sider, og IDEA connecter til
> debuggeren, men den er hamrende ligeglad med breakpoints.

Hej Peter

Måske kan noget af det her bruges:
http://www.intellij.org/twiki/bin/view/Main/ResinIntegration
http://www.caucho.com/resin/faq/debug.xtp
http://www.caucho.com/support/resin-interest/0209/0282.html

Held og lykke

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni