Hyben
Fra : Jonas

Dato : 16-06-03 14:18

Hej.

I vores have er der en skrænt beplantet med hyben.
Den tidligere ejer fortalte mig ved overtagelsen af huset, at hun havde
klippet hyben helt i bund.....tror nok at det var hver anden vinter.
Er det nødvendigt og hvorfor gøre det?

Jonas :)

Fra : fa.dk

Dato : 16-06-03 14:46

"Jonas" skrev d. 16-06-03 14:18 dette indlæg :
> [...]
havde
> klippet hyben helt i bund.....tror nok at det var hver anden vinter.

Hej
Det er vel ikke nødvendigt. Det afhænger af, hvor stort og voldsomt, du
vil have hybenbuskene til at vokse på skrænten. Ved nedklipning bliver
de tættere forneden, når de vokser op igen.
I en have i nærheden er der en hæk af hyben. Den blev klippet ned i
efteråret, og den er nu vokset op igen i en meters højde.
Mvh.
Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 16-06-03 16:22

"fa.dk" <fa.dk.news@kandu.dk> wrote in message news:3eedcaae$0$48910

> I en have i nærheden er der en hæk af hyben. Den blev klippet ned i
> efteråret, og den er nu vokset op igen i en meters højde.

Og min nabos, som ikke er klippet i x antal år, står og er helt bare og
ranglede på den nederste meter. Ser temmelig dumt ud, og helt tunge i
toppen.

Så man kan vel gøre det så tit og så meget som man synes de trænger.

:Pia

Fra : lars bo

Dato : 16-06-03 21:03

Hvis du ikke klipper dem bliver de flere meter høje, hvor det kun er i
toppen der er liv.
hilsen
lars bo