Top hastighed??
Fra : Thomas

Dato : 16-06-03 13:59

tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??

nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???

og hvad burgte man give for så en brugt??

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-06-03 14:09

> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???

Mangler der ikke nogle 00'er ?
Jeg har svært ved at se 50km som "langt" medmindre det er for at få en
varm fransk hotdog i regnvejr

/A

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 16-06-03 14:20

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Mangler der ikke nogle 00'er ?
> Jeg har svært ved at se 50km som "langt" medmindre det er for at få en
> varm fransk hotdog i regnvejr

*lol*

Det er ihvertfald ikke noget problem at køre 1 time i træk på sådan en med
mindre man er meget høj...

--
Venlig hilsen Rune (har haft en RG 250)
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-06-03 14:29

> Det er ihvertfald ikke noget problem at køre 1 time i træk på sådan
> en med mindre man er meget høj...

Hvis farten afpasses efter køretøj og chauffør er det vel tankens
størrelse der sætte grænsen

/Anders
/Aprilia der ikke kan køre meget mere end halvanden time inden refuel,
hvilket dog oftest klares på under 3min (entry - exit fra
selvbetjenings"pit")

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-06-03 15:01

> tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??
> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???
> og hvad burgte man give for så en brugt??
> Mvh Thomas

Hej Thomas

Tommy fer har fra gruppen har haft sin til at vise 175km/t på speedometeret.
Jeg har kørt bag ham hvor den gik 160km/t på min sigma. Det er da ok. Om han
har kørt hurtigere kan jeg ikke huske. 50km er ikke særlig langt. Det kunne
jeg køre selv på min Puch Maxi.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Pwh

Dato : 16-06-03 18:39

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Tommy fer har fra gruppen har haft sin til at vise 175km/t på
> speedometeret. Jeg har kørt bag ham hvor den gik 160km/t på min
> sigma. Det er da ok.

Min lille 250'er går da 160 i 4 gear, og så er der da stadig 2 gear tilbage.
Næ 2-takt er og bliver det eneste der virker

/Jens (Kawa KR-1)

Fra : SLP/JM

Dato : 16-06-03 18:46

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev > Min lille 250'er går da 160 i
4 gear, og så er der da stadig 2 gear tilbage.
> Næ 2-takt er og bliver det eneste der virker

Jep. Jeg har haft min Aprilia oppe omkring 185 - og så var der ikke mere
langside at ta' af.

--
Susanne

Fra : RacerNiels

Dato : 16-06-03 23:06

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> Min lille 250'er går da 160 i 4 gear, og så er der da stadig 2 gear
tilbage.

Ha! Touringlokum!!

> Næ 2-takt er og bliver det eneste der virker

Ja, til gokarts...

Niels
S FAU

Fra : Pwh

Dato : 17-06-03 18:48

RacerNiels wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Ha! Touringlokum!!

Øhh, er der da nogen gade 250ccm 4-taggere der kan gører det bedre ???.
Meget kan du nok skælde min Kwak ud for, men ikke for at værer et Touringlokum.

> Ja, til gokarts...

Ja også til det, simpelthen den perfekte motor hvis det skal gå rigtigt stærkt.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 17-06-03 21:11

In article <3eef543d$0$5166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh says...
> Øhh, er der da nogen gade 250ccm 4-taggere der kan gører det bedre ???.
> Meget kan du nok skælde min Kwak ud for, men ikke for at værer et Touringlokum.

Det skulle da lige være på nogle serpentinerveje i Alperne!!!

..... NØØØØØJJJHH!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Pwh

Dato : 18-06-03 09:02

Hekto wrote:
> In article <3eef543d$0$5166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
> says...
>>
> Det skulle da lige være på nogle serpentinerveje i Alperne!!!
>
> .... NØØØØØJJJHH!

Ja, men hvordan tror du ens ryg/nakke ville have det når du
først var nået ned til Alperne
Men for satan hvor ville det værer sjovt at kører på den der.

/Jens

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-06-03 15:45

Pwh wrote:
> Min lille 250'er går da 160 i 4 gear, og så er der da stadig 2 gear tilbage.
> Næ 2-takt er og bliver det eneste der virker

Det gør RD'en jo næsten også ... æh, eller også var det i 5.

// Hans, 2takt holder!
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 16-06-03 15:12

"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??

Mener den oprindelig var mål til omkring 180 km/t, men jeg er ikke sikker.

> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???

Ingen problemer for mig, heller ikke når vi snakker om at tilbringe en dag
på ryggen af den
Jeg er forresten 182 cm høj.

--
Jacob GSXR250

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-06-03 15:52

Det var smuk og solrig dag da Thomas skrev
news:3eedbeed$0$32444$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i dk.fritid.motorcykel:

> tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??

170-180 km/t

> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???

Kørte 70 km(de 50 af dem i motorvejskø)i morges på min, og er ikke død af
det.

> og hvad burgte man give for så en brugt??

30.000 hvis det var min

Se http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/

--
Rune D. Jørgensen

Fra : S.G

Dato : 16-06-03 21:05

> Se http://www.skydiver.dk/gsx-r/techinfo/

0-160 km/t 22,0 sek.

? burde det ikke gå hurtigere på sådan en 250´er?

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 16-06-03 21:15

Det var smuk og solrig dag da S.G skrev
news:YmpHa.2966$Lz3.371@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> 0-160 km/t 22,0 sek.
>
> ? burde det ikke gå hurtigere på sådan en 250´er?

Jeg synes godt nok også det virker lidt underligt at det skulle tage 16
sekunder fra 100-160 km/t. Men på den anden side, så er 160 km/t jo også
relativt tæt på topfarten. Jeg synes dog at min trækker pænt derop ad, har
dog ikke noget ud på maskinen, så det er lidt svært at måle.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-06-03 22:08

> [...]
> relativt tæt på topfarten. Jeg synes dog at min trækker pænt derop ad, har
> dog ikke noget ud på maskinen, så det er lidt svært at måle.

Speedometeret viser jo også for meget, så det skal måske helt op på 180 før
det passer med de 160. Så er tiden nok ikke helt ved siden af længere, når
man også tænker på den begrænsede topfart.

mvh Jacob

Fra : Allan Bojesen

Dato : 16-06-03 16:26

Thomas wrote:
> tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??

Jeg har haft Vibekes oppe på 170 km/t på speedometret, hvad det svarer til i
ægte ved jeg ikke.

> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???

Tja - jeg har kørt 180 km i et stræk og efter 2 timers pause kørt 180 km
tilbage uden problemer. Og jeg fylder 175 cm i højden.

> og hvad burgte man give for så en brugt??

Alt efter stand og km kan de koste mellem 18.000,- og 25.000,-, i privat
handel.

Allan Bojesen

Fra : Megas

Dato : 17-06-03 01:18

Thomas wrote:
> tophastighed på en Suzuki GSXR, 250 ccm, '91, med 45hk??
>
> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???
>
> og hvad burgte man give for så en brugt??
>
> Mvh Thomas

Mon ik den ligger et sted imellem 150 - 170km/t reel tophastighed, ellers
skal der vist være godt med medvind & god hældning ned af bakke

Fra : Thomas

Dato : 17-06-03 09:01

Jeg må indrøme at jeg er blevet lidt forelsket i Suzuki GSXR, 250 ccm!

hvordan er den at køre 2 på??

og hvad med forsikring, er den til at betale???

Mvh Thomas

Ps. Tak for jeres svar!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-06-03 09:54

Jeg fik målt min GSXR 250 fra 89 hos Rydberg MC , inden den blev justeret ,
og fik ny udstødning. Der lagde den 34,6 HK, og 187km/t på toppen. Men
tophastigheden er jeg skeptisk overfor, for han lod den ikke køre helt ud .
Men ihvertfald, så går min efter speedo det der svarer til 7-8 km/t over de
180, som den kan vise. Iøvrigt har jeg kørt ved siden af en ZX636R ¨03, og
hans vise samme som min +/- 2 km/t ved 160.

0-100 er overstået på noget der minder om 6 sekunder. Ikke lynhurtigt, men
hurtigt nok som nybegynder.

Mvh Thomas

Fra : Mogli

Dato : 17-06-03 10:02

Hej Thomas

Efter at have rådspurgt mig hos min kæreste, som er den som kan svare bedst
på hvordan der er at sidde bag på, kan jeg kun sige at den er fin nok at
sidde bag på, men citat >>Man skal ikke være for bredrøvet<<

Hvad angår forsikringen så har jeg nu kørt i godt og vel 4 år og jeg betaler
igennem Nykredit Østifterne 2000,- årligt for en ansvarsforsikring - Jeg ved
godt at det er dyrt, men så får jeg en billigere bilforsikring, indbo mm. Så
det går fint op.

Håber at det var en lille hjælp.

Vh
Miki

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-06-03 10:42

"Mogli" <Not_my@Email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hvordan der er at sidde bag på, kan jeg kun sige at den er fin nok at
> sidde bag på, men citat >>Man skal ikke være for bredrøvet<<

Jeg kan så tilføje en herfra : " Det er pissehård det møg sæde" .. :)
Det siger kæresten ihvertfald her.

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Jon Larsen

Dato : 17-06-03 13:04

> Jeg kan så tilføje en herfra : " Det er pissehård det møg sæde" .. :)
> Det siger kæresten ihvertfald her.

> Mvh Thomas Buus
> GSXR 250
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sjovt nok siger damen det samme her

Fra Vejle og ned mod lillebæltsbroen lå nålen på min lige lidt over de 180
km/t, men det går en lille smule ned af bakke hele vejen fra Vejle.. så mon
ikke 170-175 stykker er den reelle topfart for den lille gixxer ?!?!?

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Chrille

Dato : 17-06-03 17:16

> [...]
>
> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???
>
> og hvad burgte man give for så en brugt??

Jeg har flere gange kørt fra Hjørring til Sønderborg uden problemer.
Selvfølgeligt skal man ind og tanke undervejs så det er en velkommen
lejlighed til at strække benene.

I det hele taget er den ikke så slem at køre langt på, men komforten er
selvfølgelig ikke så god som på en større cykel. Hvis der skulle blive
lejlighed til det i sommer vil jeg heller ikke ha noget imod at køre
udlandsture på den, så må man jo bare holde nogen gode pauser ind imellem så
man ikke bliver alt for øm, men det er vel det samme problem på næsten alle
cykler.

Mht til farten, jeg syntes den er frisk nok op til de 150-160 stykker, så
begynder det at gå lidt trægt..
Jeg kan nu godt få den op på 180 kmt, min makker på Thundercat 600 måler det
samme, så mon ikke det holder nogenlunde.. Men det skal ha godt mewd tilløb
for at komme derop

Mvh
Christer

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 18-06-03 01:41

> [...]
>
> nogen erfaringer med at køre langt (50km) på sådan en???
>
> og hvad burgte man give for så en brugt??

Der er jo megen diskussion her om topfarten, menjeg har ikke indtryk af
nogen bare måler det. På min aktuelle BMW R60 fra 1976 kontrollerede jeg
speedometeret ved at måle omkredsen på forhjulet (halvt slidt ned) og
iagttog hvad speedometeret viste kontra hvad jeg havde udregnet at det
skulle vise bestemt af RPM. Det viste for meget også da jeg senere gearede
den op feter at have ændret til 1.000 cc og tunet den maksimalt (skulle være
100 Hk) men stadig viser speedometeret lidt for meget.
Jeg kontrollerede det bl.a. ved at sammenligne det med hvad der blev vist på
de hist og her opstillede "skilte" som viser hastigheder for forbirende
køretøjer.
Nu er dæk jo mindre i diameter ved lav hastighed end ved topfart, man siger
vel stadig at ved 100 km/tim har dækket den omkreds man måler det til ved at
lægge et målebånd omkring det; så det medtog jeg også i beregningerne.
Desuden har jeg da brugt km- og 100 meter stenene langs motorveje til med ur
at måle hastigheder. Men for den nuværende/nævnte BMW har jeg ikke prøvet
topfarten, som er over 200, selvom den stadig er gearet lidt for lavt, fordi
det alligevel er så sjældent at man har chance for at køre topfarten.
Som iagttagelse af farterne regnede jeg på formlerne for luftmodstand og
rulningsmodstand; frontarealet fundet via fotos og Cd værdier via data fra
test/bøger/blade. For øvrigt er det jo godt at bruge udregningerne til at
finde hvad topfarten vil blive efter at have tunet til flere Hk, så man ikke
bliver for skuffet når den er tunet.
Hos Køge MC19 så jeg ellers at de på væggen havde opsat tophastigheder målt
på en del af deres motorcykler, en morgen de havde kørt om kap for at finde
den hurtigste; og altså målt at personer stående ved motorvejen.

Gert Thorgersen

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 02:19

GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en

> [...]
> speedometeret ved at måle omkredsen på forhjulet (halvt slidt ned) og
> iagttog hvad speedometeret viste kontra hvad jeg havde udregnet at det

Øhehh?? :-/
BMW har da altid målt hastigheden på baghjulet (gearkassen)! :-|

> [...]
være
> 100 Hk) men stadig viser speedometeret lidt for meget.

- - - - - - Så dét her hænger slet ikke sammen :-|
Hvordan gearede du den op?
Speedo'et viser i praksis gearkassens udgangs-omdrejninger, så hvis man
gearer op på bagtøjer eller v.h.a. et større dæk, vil BMW'en med samme
hastighed på gearkassen køre stærkere => voldsom misvisning á for lidt

> [...]
fordi
> det alligevel er så sjældent at man har chance for at køre topfarten.

Hvorledes har du gearet den "for lavt"??

--
Armand.

Fra : -V-

Dato : 18-06-03 03:54

GERT BO THORGERSEN wrote:
> [...]
> siger vel stadig at ved 100 km/tim har dækket den omkreds man måler
> det til ved at lægge et målebånd omkring det; så det medtog jeg også

Så har du naturligvis kunnet beregne den nøjagtige forskel i diameter, ved
at måle din hastighed i min/km (vha. kilometersten) ved forskellige
hastigheder. og samtidig tælle antal hjulomdrejninger pr. km.
Derved kan du nemt (!!!) finde forskellen i diameter som følge af hastighed.

Forskellen kan du derefter bruge til at estimere, hvor hurtigt du skal køre
for at nedsætte sliddet på dækkets sider væsentligt.
Nå, ikke?

> Cd værdier via data fra test/bøger/blade.

'Cd'?
Mener du ikke Cw?

-V-

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-06-03 08:15

> Derved kan du nemt (!!!) finde forskellen i diameter som følge af
> hastighed.

Den nemme er istedet for kantpæle at bruge en cykelcomputer og en gps...
Cykelcomputerens fejlvisning i forhold til gps'en er da et fint udtryk

En tysker (kan ikke huske linket) har lavet forsøget med kantpælene.
Gennemkøre den samme strækning med forskellige hastigheder og notere
cykelcomputerens udlæsning. Han fandt hvis en +-1% afvigelse i forhold
til en kalibrering ved 80km/t

/A

Fra : Thomas

Dato : 18-06-03 10:10

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gennemkøre den samme strækning med forskellige hastigheder og notere
> cykelcomputerens udlæsning. Han fandt hvis en +-1% afvigelse i forhold

Prøv lige at se lidt realistisk på det! hvor meget kan sådan et dæk udvide
sig?? nogle få cm højest og det vil jo ikke give mere end nogle få km/t
afvigelse på speedometeret (som i forvejen er en smule upræcist)

Så hvis man virkelig skulle snakke om det, skulle man køre 500 km/t, men på
det tidpunkt er der nok ikke noget dæk tilbage og så kan det jo være det
samme!

Hvis problemet var så stort havde producenterne nok oxo taget højde for det,
og det har de måske oxo???

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 12:56

> [...]
> <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv lige at se lidt realistisk på det! hvor meget kan sådan et dæk udvide

Dækket udvider sig som sådan ikke; men profilen slynges istedet ud af form
så dækket bliver smallere/højere!

> ........nogle få cm højest og det vil jo ikke give mere end nogle få km/t
> afvigelse på speedometeret (som i forvejen er en smule upræcist)

For et godt gammeldags 130/80-18 bagdæk er forskellen på radius v. hhv. 180
og 210 nominelt 4 mm => 1% for alene dén fartforskel!

> Hvis problemet var så stort havde producenterne nok oxo taget højde for
det,
> og det har de måske oxo???

Jup!
Trick'et hedder Radial-dæk, som er meget stivere i karkassens tværsnit!
Derfor brugte jeg også den bedagede profil (130/80), for at kunne regne på
et (formodet) diagonal-dæk!
Et typisk 600'er bagdæk (160/60-17) har en forskel på 2 mm i nævnte område
til trods for langt bredere tværsnit (der burde kune slynges voldsommere
ud), og fra 180 til 240 er tallet for dét 8mm's forskel!
Farten gør meget og for serie 200-dæk, der sidder på 300 km's modeller er
påvirkningerne givetvis langt voldsommere :-/

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 18-06-03 15:31

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en

> [...]
> Farten gør meget og for serie 200-dæk, der sidder på 300 km's modeller er
> påvirkningerne givetvis langt voldsommere :-/

Der hvor vi ser rigtig stor forskel i hjules omkreds er jo ved de 4 hjulede
kvartmile køretøjer hvor man direkte benytter dette til gearingen/progressiv
gearing.

Gert Thorgersen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-06-03 10:12

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <bcp647$54s$1@sunsite.dk>...

> [...]
> Gennemkøre den samme strækning med forskellige hastigheder og notere
> cykelcomputerens udlæsning. Han fandt hvis en +-1% afvigelse i forhold

Det eneste der kan bruges til noget er GPSen. Cykelcomputeren skal jo
kaliberes til hjulstørrelsen. Det kan man gøre med kantpælene, men hvem
siger de står korrekt? Men ved at prøve flere steder på forskellige
strækninger kan man jo overbestemme sine observationer som det hedder i
fagsproget.
Man kan så selvfølgelig bruge de gule T-er på motorvejen, som må formodes
at være korrekt udlagt. Men besværligt,

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 12:28

Soren Lindholt <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en

> [...]
>
> Det eneste der kan bruges til noget er GPSen. Cykelcomputeren skal jo
> kaliberes til hjulstørrelsen. Det kan man gøre med kantpælene, men hvem

Det gør domstolene!
Kantpælene er retsgyldige til afmåling i forbindelse med
fartoverskridelser - Faktisk har jeg vundet en fartsag ved byretten fordi
målingen angiveligt var efter kantpæle på Vejlefjords-broen; men distancen
var umådelig skæv (á x38 meter!), og dommeren fastslog at kantpælene ikke
stod med spring der understøttede dén måling

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-06-03 15:01

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<bcpir9$tqp$8@news.cybercity.dk>...

> [...]
> var umådelig skæv (á x38 meter!), og dommeren fastslog at kantpælene ikke
> stod med spring der understøttede dén måling

Øh, siger de så at de IKKE står korrekt ? hvis du vandt sagen...
ellers må du lige forklare igen...
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 21:26

> [...]
> <bcpir9$tqp$8@news.cybercity.dk>...

> distancen
> >
> Øh, siger de så at de IKKE står korrekt ? hvis du vandt sagen...

OK, så:
Dommeren fastholdt at kantpælene stod så præcist (á 100, eller mindst 50
meters interval) at målingen på x38 meter IKKE kunne være taget efter
disse - Ergo faldt målingen til jorden hvilket blev til min fordel!

--
Armand.

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 18-06-03 10:15

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en news:bcp647$54s$1@sunsite.dk...

> [...]
> Gennemkøre den samme strækning med forskellige hastigheder og notere
> cykelcomputerens udlæsning. Han fandt hvis en +-1% afvigelse i forhold

Det kommer an på hvordan cykelcomputeren virker, jeg har ikke selv en sådan
og har ikke sat mig så meget ind i dem. Men hvis den virker som stadfæstelse
af bevægelse i relation til f.eks. 2 faste punkter på jorden -
radiosendere - er den jo god nok, men hvis den bare virker ud fra motors
omdrejningstal og gearing eller lignende er den ikke, dette sås bl.a. af at
et værksted der for 20 år siden manglede mindst 20 km i topfart, og jeg så
spurgte om hvordan det stodtil med afbalancering af baghjulet. Den var der
slet ikke tænkt på, men da den derefter blev bragt i orden kom den topfart
der skulle være der. Altså højere reel topfart ved samme (eller endog
lavere) RPM.

Gert Thorgersen

Fra : -V-

Dato : 18-06-03 12:48

GERT BO THORGERSEN wrote:
> [...]
> blev bragt i orden kom den topfart der skulle være der. Altså højere
> reel topfart ved samme (eller endog lavere) RPM.

En cykelcomputer er vel oprindeligt beregnet til en cykel.
Hvis jeg husker ret fra mine landevejscykeldage, så er der ikke GPS i en
cykelcomputer til et par hundrede kroner, hvorfor idéen om to faste
radiopunkter virker....mærkelig.

Jeg kan ejheller se, hvordan i alverden man skulle kunne tilslutte en
cykelcomputer til omdrejningstælleren på en motor.

Enlighten me!

En cykelcomputer virker svjv ved at sætte en sensor på eger eller fælg og
notere afstand fra omdrejningspunkt (aksel) til sensor for derved at finde
radius og vinkelhastigheden.
Denne kan derefter nemt omsættes til reel hastighed, og presto!

-V-

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-06-03 14:01

> [...]
> derved at finde radius og vinkelhastigheden.
> Denne kan derefter nemt omsættes til reel hastighed, og presto!

Simplere endnu. Du taster den kendte afstand ind for en omgang. Eneste
"udregning" den skal gøre at måle tiden mellem to pulser. Så er det bare
afstand/tid ... Største usikkerhed på cykelcomputere metoden er at deres
ure ikke er specielt nøjagtige, men den usikkerhed er alligevel mindre
end usikkerheden på hjulet omkreds. Forskellen på et nyt og et slidt dæk
er ~3% for mig - og dertil op mod +-1% som nævnt.

Min min aprilia viser gladeligt op til over 20% for meget og er desuden
ret upræcist....

Den eneste officielle måling jeg har fået foretaget (med laser) passede
med cykelcomputeren inden for 2km/t. Det er dog en lidt dyr
kontrolmetode .... Men med fotobilernes hastige udbredelse er det jo
nemt at få papir på ....

/A

Fra : Hekto

Dato : 18-06-03 14:04

In article <bcpnrf$fe6$2@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk>
says...

> [...]
> med cykelcomputeren inden for 2km/t. Det er dog en lidt dyr
> kontrolmetode .... Men med fotobilernes hastige udbredelse er det jo

Sporbar kalibrering???
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-06-03 08:29

> Sporbar kalibrering???

Det er jo et ømt punkt for ordensmagten, men jeg har bare betalt
girokortene...

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-06-03 15:03

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote in article
<3ef05174$0$24630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Enlighten me!

Nu sagde Gert jo netop at han ikke vidste hvordan den virkede, så det var
vel nærmest omvendt...

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : -V-

Dato : 18-06-03 16:11

Soren Lindholt wrote:

> Nu sagde Gert jo netop at han ikke vidste hvordan den virkede, så det
> var vel nærmest omvendt...

At GBT ikke vidste bedre end os andre er i givet fald første gang.

-V-

Fra : Christian Knudsen

Dato : 18-06-03 23:43

> [...]
finde
> den hurtigste; og altså målt at personer stående ved motorvejen.

Haha.. Køge MC.... De har sikkert målt en '91 GS 500 uden kåbe med 70.000km
på klokken til at kunne køre 190 ægte kilometer med en 120 kgs tung fører så
den "uden problemer" kan sælges for 50.000 kr *LOL*

mvmch
christian, der synes at Køge MC's priser er ALT for høje

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 19-06-03 01:17

Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en

> [...]

> den "uden problemer" kan sælges for 50.000 kr *LOL*
>
> mvmch
> christian, der synes at Køge MC's priser er ALT for høje

Køge MC 19 (jeg er så dårlig til at huske navne men dette skulle være ok) er
en motorcykelklub som har eksisteret i gov. 25 år. Den hed sikkert noget
andet den gang hvor den lå et andet sted svjh en anelse syd for Køge kontra
siden lidt nord og vest for Køge; på den anden side af motorvejen; vel
nærmest Ølsemagle, måske Egedesvej. Jeg er mest vant til at huske hvor
steder ligger ud fra hvor jeg har kørt.
Så det er som nævnt en klub hvor man fandt ud af hvem der har den hurtigste
mc; det var vist 242 km/tim. For mange år siden kørte jeg optræk med en
(Søren) en dag jeg kom forbi
på min daværende Honda CB750. Så det er da en klub hvor de hellere vil se
faktiske ydelser end tro på hvad de læser eller folk fortæller. I klubben er
der jo også træf hver sommer, hvortil der bl.a. kommer faste gæster fra
Tyskland.

Gert Thorgersen.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-06-03 15:03

"GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> der jo også træf hver sommer, hvortil der bl.a. kommer faste gæster fra

Ahh.... der kan man bare se....
Nå men det var nu rart at få svinet Køge MC lidt alligevel.. :))
Køge MC19 derimod virker da som en fed klub, hvis forholdsreglerne for de
der tophastighedstest er iorden...

mvmch
christian