Min første rigtige tur på min XJ600 88 ;o)~
Fra : Morten Juel

Dato : 16-06-03 13:21

Jeg skulle til syn/toldsyn med den idag, det skulle være i roskilde, så mig
ned og hente plade, på cyklen med den, og så afsted imod roskilde, og jeg må
sige at den er sq lekørt, man kan kaste den rundt som man lyster, og lækker
køre stilling

Men så vokser træet heller ikke ind i himlen, den vil nemlig kun ramme
7000prm i frigear, højere vil den ikke op ! = ca 80kmt i topfart fordi den
ikke ville trække, hehe så ingen fartbøder idag,
Den ene cylinder tændte ikke, (lorte NGK) så da jeg kom hjem fik den et nyt
i og så tændte den sidste også, men den vil stadigt ikke over 7000rpm og den
trækker elendigt..
Jeg tror måske at det er fordi jeg har givet mine membraner siliconespray så
de ikke vil op eller noget i den stil. ellers skal synkroniseringen da stå
helt galt..
Da jeg kom hjem chekkede jeg tændrør, nr1 var rigtig pæn, nr 2 var den der
var død så den var lidt sort og våd og nr3+4 var kulsorte mumle mumle...

Nå men nu flår jeg de kaburatorer af imorgen, og skifter nåle osv osv.. og
så måske tændspoler, det er ski ikke meget gnist hun kan gi fra sig !

Nå men synet blev hun da, og det var på trods af at mt lys ikke virkede da
jeg var inde i synshallen !! wierd, men jeg tror den har en løs forbidelse
til det lys et sted..

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600 **med automatisk bøde kontrol**
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : flemsus

Dato : 16-06-03 13:44

Har du nogensinde haft noget der virker Morten?

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Moller

Dato : 16-06-03 13:53

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du nogensinde haft noget der virker Morten?

*LOL* ja, man må håbe hans kummefryser park er i bedre stand :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Morten Juel

Dato : 16-06-03 13:59

> Har du nogensinde haft noget der virker Morten?

hehe nej man skulle ikke tro det vel

Jow da min DR350 spillede bare, og min GPZ kom da også til at spille.. hehe
og så er der min 320i den spiller også max så det meste virker, det skal
XJ'eren også nok komme til bare vent den skal spinne som en mis

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-06-03 15:01

På den jeg havde (en '86'er), var de "gummirør" mellem karbs og cylinder
krakeleret, og der var små revner i, kan det være dem??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jake

Dato : 16-06-03 15:11

> På den jeg havde (en '86'er), var de "gummirør" mellem karbs og cylinder
> krakeleret, og der var små revner i, kan det være dem??

Mener du indsugningsgummierne ??
Så vidt jeg har forstået har Morten checket disse (correct me if I'm wrong)

Til almen advarsel kan jeg oplyse at de originale koster (og hold nu fast og
sæt jer ned) 545 kr stykket (og man skal bruge 4)

Heldigvis kan de købes uoriginalt til 831,- for den alle fire.

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 16-06-03 15:24

> På den jeg havde (en '86'er), var de "gummirør" mellem karbs og cylinder
> krakeleret, og der var små revner i, kan det være dem??

ja indsugnings gummier, men de er sq pæne og se på, og det hænger ikke
sammen at tændrørene er alm -> sorte, så burde de være hvide da den jo så
ville trække falsk luft..

Hehe det skal siges at den ikke hænger ved 3rpm i tomgang mere, den løber
bare ned på plads.. wierd...

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-06-03 17:26

> Men så vokser træet heller ikke ind i himlen, den vil nemlig kun ramme
> 7000prm i frigear, højere vil den ikke op ! = ca 80kmt i topfart fordi den
> ikke ville trække, hehe så ingen fartbøder idag,

Hej Morten

Hvis den kun kan 80 er der noget helt galt. Vi snakker ikke justering her,
men nok snarere at du har samlet et eller andet forkert. Med hensyn til
synkronisering kan du lave en grovsynkronisering når du har karburatorerne
at ved at justere klapperne til at være helt på linie. Det er ikke den
rigtige måde at synkronisere på, men giver dig et godt udgangspunkt til at
justere ud fra. Så står du ikke med en 1/3 åben og de tre andre helt lukket.

Spørg løs. Jeg kender hver en skrue på din model.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Juel

Dato : 16-06-03 22:28

> Hvis den kun kan 80 er der noget helt galt. Vi snakker ikke justering her,
> men nok snarere at du har samlet et eller andet forkert.

Jamen jamen jeg har kun haft kaburatorene af ! det er alt hvad jeg har
skildt ad..
Jow og den har fået nyt luftfilter.. men ellers intet..

Det kunne være at jeg skulle måle CDI efter imorgen bare så det er
udelukket..

> [...]
> rigtige måde at synkronisere på, men giver dig et godt udgangspunkt til at
> justere ud fra. Så står du ikke med en 1/3 åben og de tre andre helt

Ok, jamen de er næsten på linie nu, der er sq ikke meget galt.

> Spørg løs. Jeg kender hver en skrue på din model.

Hehe hvorfor fortæller du mig så ikke bare hvad der er galt )

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600