/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fartbegrænser???
Fra : Ukendt


Dato : 16-06-03 13:07

I min PGO Comet har ham jeg har købt den af sat en ting i som skulle
forhindre overbelastning af motoren... Han sagde at det ville formindske
omdrejningerne...

Kan dette gøre sådan at den ikke kan køre så hurtigt som den gjorde før den
fik den dims i??

Er det også det der bliver kaldt en fartbegrænser??? (ligesom den på
thansens hjemmeside)





 
 
Troels [around 9000] (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 16-06-03 13:30

> Kan dette gøre sådan at den ikke kan køre så hurtigt som den gjorde før
den
> fik den dims i??

Ja, selvsagt er et lavere antal rpm = lavere hastighed.

Det _er_ en omdrejningsbegrænser der er monteret. Det giver en lavere
tophastighed.

Nogle siger den er skadelig for tændingen/CDI'en, andre siger det modsatte.
Jeg vil ikke udtale mig om det.

// Troels



Brian Axelgaard (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 16-06-03 13:32

Anette Sørensen wrote:
> I min PGO Comet har ham jeg har købt den af sat en ting i som skulle
> forhindre overbelastning af motoren... Han sagde at det ville
> formindske omdrejningerne...

Ja en fartbegrænser begrænser motorens maximale antal omdrejninger.

> Kan dette gøre sådan at den ikke kan køre så hurtigt som den gjorde
> før den fik den dims i??

Færre omdrejninger betyder lavere fart... med undtagelser som jeg ikke gider
at komme ind på :)

> Er det også det der bliver kaldt en fartbegrænser??? (ligesom den på
> thansens hjemmeside)

Temmeligt sikkert ja, der findes dog andre mærker og det kan laves der
hjemme med meget få elektronikkomponenter...



Ukendt (16-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-06-03 13:40

Tak for hjælpen... Jag lagde mærke til idag at jeg ikke kunne køre ligeså
hurtigt som min venninde kunne på hendes lovlige scooter... Tror derfor jeg
vil have fartbegrænseren pillet ud...

ER den nem nok at pille ud?? Også af en der ikke ved specielt meget om
scootere???

"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eedb875$0$15278$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Anette Sørensen wrote:
> > I min PGO Comet har ham jeg har købt den af sat en ting i som skulle
> > forhindre overbelastning af motoren... Han sagde at det ville
> > formindske omdrejningerne...
>
> Ja en fartbegrænser begrænser motorens maximale antal omdrejninger.
>
> > Kan dette gøre sådan at den ikke kan køre så hurtigt som den gjorde
> > før den fik den dims i??
>
> Færre omdrejninger betyder lavere fart... med undtagelser som jeg ikke
gider
> at komme ind på :)
>
> > Er det også det der bliver kaldt en fartbegrænser??? (ligesom den på
> > thansens hjemmeside)
>
> Temmeligt sikkert ja, der findes dog andre mærker og det kan laves der
> hjemme med meget få elektronikkomponenter...
>
>



Lars Lyngeled (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Lyngeled


Dato : 19-06-03 00:00

Hvis det er en "fartbegrænser" som man køber løst, så skal der være en
kontakt til at slå til og fra (eller en "kode" vha. bremsegreb). Det er det
jeg har hørt. Ellers hvis det er de begrænsninger der sidder i når den er
ny, er det noget helt andet. (ring i variator, plomberinger i udstødning
oftest). Kan du finde ud hvad det er?

LL

"Anette Sørensen" <aa> skrev i en meddelelse
news:3eef4939$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tak for hjælpen... Jag lagde mærke til idag at jeg ikke kunne køre ligeså
> hurtigt som min venninde kunne på hendes lovlige scooter... Tror derfor
jeg
> vil have fartbegrænseren pillet ud...
>
> ER den nem nok at pille ud?? Også af en der ikke ved specielt meget om
> scootere???
>
> "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eedb875$0$15278$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Anette Sørensen wrote:
> > > I min PGO Comet har ham jeg har købt den af sat en ting i som skulle
> > > forhindre overbelastning af motoren... Han sagde at det ville
> > > formindske omdrejningerne...
> >
> > Ja en fartbegrænser begrænser motorens maximale antal omdrejninger.
> >
> > > Kan dette gøre sådan at den ikke kan køre så hurtigt som den gjorde
> > > før den fik den dims i??
> >
> > Færre omdrejninger betyder lavere fart... med undtagelser som jeg ikke
> gider
> > at komme ind på :)
> >
> > > Er det også det der bliver kaldt en fartbegrænser??? (ligesom den på
> > > thansens hjemmeside)
> >
> > Temmeligt sikkert ja, der findes dog andre mærker og det kan laves der
> > hjemme med meget få elektronikkomponenter...
> >
> >
>
>



Ukendt (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-03 10:44


"Lars Lyngeled" <dsl55342@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bcqqum$3ak$1@sunsite.dk...
> Hvis det er en "fartbegrænser" som man køber løst, så skal der være en
> kontakt til at slå til og fra (eller en "kode" vha. bremsegreb). Det er
det
> jeg har hørt. Ellers hvis det er de begrænsninger der sidder i når den er
> ny, er det noget helt andet. (ring i variator, plomberinger i udstødning
> oftest). Kan du finde ud hvad det er?
>

Det skulle gerne være en fartbegrænser... Manden jeg købte den af mente det
ville være bedre for motoren med sådan en i... Jeg synes også det var fint
indtil jeg fandt ud af at det var en fartbegrænser der tog farten... Ik så
fedt...



Lars Lyngeled (27-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Lyngeled


Dato : 27-06-03 13:58

Jeg kan ikke tro det er godt for andet end hvis man skulle blive stoppet af
politiet. Det er sådan som jeg har forstået det. Men du må fiinde ud af om
det virkelig er en fartbegrænser og hvor den sidder, og evt. hvad det er for
mærke.... Hvis så kan det være der er nogle der ved hvordan den skal
bruges - den skal jo kunne slås fra.

LL


"Anette Sørensen" <aa> skrev i en meddelelse
news:3ef6cb29$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Lars Lyngeled" <dsl55342@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bcqqum$3ak$1@sunsite.dk...
> > Hvis det er en "fartbegrænser" som man køber løst, så skal der være en
> > kontakt til at slå til og fra (eller en "kode" vha. bremsegreb). Det er
> det
> > jeg har hørt. Ellers hvis det er de begrænsninger der sidder i når den
er
> > ny, er det noget helt andet. (ring i variator, plomberinger i udstødning
> > oftest). Kan du finde ud hvad det er?
> >
>
> Det skulle gerne være en fartbegrænser... Manden jeg købte den af mente
det
> ville være bedre for motoren med sådan en i... Jeg synes også det var fint
> indtil jeg fandt ud af at det var en fartbegrænser der tog farten... Ik så
> fedt...
>
>



a. j. (17-06-2003)
Kommentar
Fra : a. j.


Dato : 17-06-03 18:37

>>Ja og nej... selve delen er næm nok at pille ud... men dit
problem kommer til at blive, at du så skal have den gamle del
tilbage... ellers kommer du slet ingen steder......

selve begrænseren sidder med en skrue, sansynligvis under
sædebrønde, og på den sidder 3 ledninger, i et samlet stik.. det
vil sige du piller stikket af, bytter delen og sætter stikket på
igen....

mvh A. J.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste