udlejning hvad gør vi ??
Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 16-06-03 12:31

Hej
lige et spørgsmål .
vi har købt en gård , og der er den ene længe udlejet , der er lavet 1 stk a
4 med et tidsbestemt lejemål , det løber til 1nov.2005
har vi mulighed for at sige dem op ???? da vi selv skal bruge bygningerne,
ligeledes betaler de husleje bagud , for 1 halv år ad gangen , er det
normalt ???

Hilsen Gitta

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-06-03 14:12

"Gitta Og Ole Christensen" <occ@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bygningerne,
> ligeledes betaler de husleje bagud , for 1 halv år ad gangen ,

Jeg er ikke jurist, men med det kendskab jeg har til Lejeloven
kan de siges op med 12 mdr's varsel, medmindre kontrakten er
uopsigelig i den nævnte lejeperiode.
Mht betaling ½-årligt bagud syntes jeg lyder lidt af aftægt
eller sælger har udlejet til nær familie.
--
Brian Sørup
Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-03 14:16

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> [...]
> --
> Brian Sørup
> Hvis man kører med lysets hastighed og blænder op - hvad sker

Intet........vel ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 16-06-03 14:21

> Intet........vel ?

Mon ikke det lange lys begynder at lyse? Det ville da være det der
normalt skete i en bil. Hvor lyset så bliver af er jo en anden sag..

Selvfølgelig kan det jo være at pæren ved den hastighed allerede er gået
i stykker, i lighed med resten af bilen. ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-06-03 15:16

Scripsit "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk>

> Jeg er ikke jurist, men med det kendskab jeg har til Lejeloven
> kan de siges op med 12 mdr's varsel, medmindre kontrakten er
> uopsigelig i den nævnte lejeperiode.

Det kan man ikke konkludere så hurtigt uden at vide hvad slags lejemål
det er.

Men det er i det mindste oplyst at lejemålet er tidsbegrænset - så kan
det som hovedregel slet ikke opsiges, se §80 stk 1, 2. punktum.

--
Henning Makholm "The compile-time type checker for this
language has proved to be a valuable filter which

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-06-03 14:34

Gitta Og Ole Christensen wrote:

> [...]
> har vi mulighed for at sige dem op ???? da vi selv skal bruge bygningerne,
> ligeledes betaler de husleje bagud , for 1 halv år ad gangen , er det

Hm, da i købte, blev der så af ejendomsmægleren indgående beskrevet,
hvilke vilkår lejemålet er på ?

Er det til beboelse eller andet, især erhverv ?

Svarende på ovenstående betinger videre kommentarer.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-06-03 15:17

"Erik G. Christensen" wrote:

> Gitta Og Ole Christensen wrote:

Vil du venligst sende det til news, som du sendte til mig,
du kan selv vælge at redigere.

Det er jo derfor jeg svarer her, så flere kan få gavn af svaret,
ellers er mit tlf nr til honorar aftaler...

Fra : N/A

Dato : 16-06-03 14:45

Fra : Jesper Jensen

Dato : 16-06-03 14:45

On Mon, 16 Jun 2003 06:19:50 -0700, Biker Mike
<xxxdko12134@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> ingen problemer, du skal dog være meget opmærksom på at lejemålet ikke
> kan
> forlænges med de samme lejere, hvis du gør det kan de ikke tvinges til at
> fraflytte, samt at den tidsbestemte udlejning max må vare 2 år.
>
> At betale 1/2 år bagud har jeg godt nok aldrig hørt om, Hvilken sikkerhed
> har du for at få dine penge, har de betalt depositum ? Det normale er at
> de
> lægger et dep svarende til mellem 3 - 6 mdr leje, og selvfølgelig betales
> husleje 1 md forud, men måske har de været meget gode venner med sælger.

Som jeg forstår spørgsmålet, ønsker man at opsige lejmålet inden 1/11-2005.
Det følger af LL § 80, at et tidsbegrænset lejemål ikke kan opsiges i
lejeperioden, medmindre man har aftalt at det kan opsiges.

Der er ikke noget til hinder for at indgå et nyt tidsbegrænset lejemål med
de samme lejere, når blot tidsbegræsningen er velbegrundet i udlejers
forhold. Derudover ser jeg heller ikke noget i lejeloven om at
tidsbegrænsning kun kan ske op til 2 år (det gælder derimod for fremleje,
jf. LL § 70).

Ovennævnte er afgivet under forudsætning af at det er et beboelseslejemål.

Mvh
Jesper

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-06-03 07:06

"Jesper Jensen" <reklame@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
newsrqu4grp6676t6m@news.inet.mail.dk...
> [...]
> jf. LL § 70).
>
> Ovennævnte er afgivet under forudsætning af at det er et beboelseslejemål.

Er der ikke lige en detalje med at det er en landbrugsejendom?
Svjv, er der særlige regler for landbrugejendomme under forudsætning, at der
drives landbrug. Her gælder særlige regler, der bestemt ikke er til lejers
fordel!

Jeg går ud fra, at disse særlige regler bortfalder, når udlejer ikke er
landbruger.

Er der nogen der kan uddybe disse regler?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Biker Mike

Dato : 17-06-03 19:19

Jesper Jensen wrote:

> [...]
> derimod for fremleje, jf. LL § 70).
>
> Ovennævnte er afgivet under forudsætning af at det er et

Du har ganske ret i at det var opsigelse før den aftalte tid som der blev
ment, jeg var lidt for hurtigt ude, og det var også derfor at jeg slettede
mit indlæg, Men dog ikke hurtigt nok.

Den med de 2 år, og at lejemålet ikke må forlænges med den samme lejer hvis
tidsbegrænsningen skal være lovlig, fik jeg at vide hos LLO dengang, jeg har
dog aldrig selv søgt at efterprøve rigtigheden, men måske skulle jeg
alligevel have gjort det.

Hilsen Michael