office xp og sidetal
Fra : Michael

Dato : 16-06-03 11:58

Hej

Jeg sidder med et dokument, som består af en indholdsfortegnelse, selve
teksten og diverse bilag. Nu vil jeg gerne have sidetal kun på teksten og
ikke bilag eller indholdsfortegnelse.
Findes der en måde at stoppe sidetallene, således at dokumentet har
indholdsfortegnelse (uden sidetal), teksten (med sidetal fra 1-80) og
bilagene igen uden sidetal?
Nu har jeg delt dokumentet op i flere filer, men det er heller ikke særligt
hensigtsmæssigt synes jeg, da der skal udskrives flere eksemplarer af hver
fil, der så skal sorteres og sættes sammen.
Jeg har forsøgt mig med sektionsskift, men synes ikke jeg kan få de
forskellige formateringer til at virke. Hjælpen skriver noget om at afbryde
forbindelsen mellem de enkelte sektionsafsnit, men det ved jeg ikke hvordan
jeg gør.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 17-06-03 15:57

On Mon, 16 Jun 2003 12:57:56 +0200, "Michael" <spinksergud@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>forbindelsen mellem de enkelte sektionsafsnit, men det ved jeg ikke hvordan

Du er på rette vej, for det er sektionsskift, du har brug for.

Du afbryder forbindelsen til foregående sektion via værktøjslinjen
Sidehoved - Sidefod. Det er femte knap fra højre.

Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Michael

Dato : 18-06-03 07:59

> Du afbryder forbindelsen til foregående sektion via værktøjslinjen
> Sidehoved - Sidefod. Det er femte knap fra højre.

Glimrende. Lige hvad jeg havde brug for.

Michael

Fra : Stefan Majland

Dato : 18-06-03 11:34

Hej Britt

Jeg tror desværre ikke at mine knapper har samme placering som dine.
Jeg er gået ind under Vis->Sidehoved - Sidefod
Hvad hedder knappen så?
Det skal lige siges at jeg har lavet en sektion mellem side 1 og 2,
man skal lige af prøve hvordan det virker inden det inkorporeres i ens
afhandling.

Hilsen
SM

Fra : Michael

Dato : 18-06-03 13:40

Du skal afmarkere den knap der hedder "samme som forrige". Så kan du ændre
den sektion du ønsker at ændre uden at det har indflydelse på din forrige
sektion. (Min knap var heller ikke 5. fra højre

Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 18-06-03 14:12

On Wed, 18 Jun 2003 12:34:28 +0200, Stefan Majland
<dsl89983@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg tror desværre ikke at mine knapper har samme placering som dine.
>Jeg er gået ind under Vis->Sidehoved - Sidefod
>Hvad hedder knappen så?

Det er muligt, at de værktøjslinje mangler. Det sker ofte, fordi man
får lukket for den.

Efter at du er gået ind i Vis -> Sidehoved - sidefod skal du gå i
menuen Vis -> Værktøjslinjer og sætte flueben ud for værktøjslinjen
Sidehoved - sidefod.

Det sidste er ud fra hukommelsen, for det ser ud til, at man slet ikke
kan komme til at lukke værktøjslinjen i Word XP.

Fra : pre

Dato : 18-06-03 17:24

Hvis du går ind på MVP adrssen:
http://www.mvps.org/word/Search/index.html

kan du hente en mængde præcise hjælpetekster til bl. a. Word. Skriv Section
som søgeord, og der kommer et halvt hundrede større eller mindre tekster (på
Engelsk).
Specielt er der en "Working with Sections" som dækker de fleste problemer i
den forbindelse.
Hvis du sender en mail til Sendtome@bredalsparken og skriver "Header-Footer"
som emne, så får du automatisk "På god fod med fødderne" som kan være en god
hjælp.

pre

Fra : Stefan Majland

Dato : 18-06-03 17:35

Det lyder spændende, det prøver jeg.

Hilsen
SM

Fra : Stefan Majland

Dato : 18-06-03 15:01

Jeg takker mange gange. Knappen var der jo … 5 fra højre HØJRE.
Jeg er vist ved at være vågen nu ;)

Hilsen
SM