Journalime=Evangelisme
Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-03 11:35

Markus,Lukas,Matt og Johs var helt som 1fjer-til-5høns journalisterne, da de
overdrev for at gøre budskabet klart og fængende.

En Grosbøllforsvarer skriver i EB 16 jun at med fornuft kan INGEN tro på den
tekstnære Gud&Jesus dokumentation for ...

"Tænk bare på historien om at Jesus gik på vandet, gjorde vin til vand og
bespiste mange hundrede mennesker med fem brød"

Selvfølgelig havde Jesus en NÆSTEN overmenneskelig stålsat vilje, karisma og
placeboeffekt og ku modigt redde skibrudne, så det blev "mirakuløst"(et ord
som alle læger bruger når naturen helbreder) og at maden slog til , fordi
folk var tændt på ånd, dvs. at smuler mættede masser, og du blir da let
beruset på lys pilsner hvis du tror den er normalpils eller stærk (og hvis
den er kold nok, og du tyller den i dig i halvmærke som den tredie).

IKKE AT DETTE BEHØVER UDDYBNING, MEN HER LIDT CITATER OM AT "MAN KAN HVAD
MAN VIL" - om "selvopfyldende profetier" , som gudssønnen var god til. Og
som forvirrer sandhedspedanter.

---------------------

"When a man loves a woman, he is a good liar about himself and to
himself.
He seems to himself transfigured, wiser, stronger, richer, more perfect. He
becomes more perfect. Nietzsche

sp At rose en smuk handling af et fuldt hjerte
er i en vis forstand at tage del i den. La Rochefoucauld

Sp For the sake of love, women wholly become what they are in the
imagination of the men, who love them. Nietzsche

sp Hvis du blot vil, hvad du vil, så kan du, hvad du vil.
Friedrich Rückert

sp Nothing is impossible; there are ways, that lead to everything,
and if we had sufficient will, we should always have sufficient means.
It is often merely for an excuse that we say things are
impossible.Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer

sp Når du tænker noget ondt, gør du det ondt. Nietzsche

sp tf Den som kjemper med uhyrer, må passe på at han selv ikke bliver et
uhyre. Og når du ser lenge nok ned i en avgrunn, ser avgrunnen også inn i
deg.Nietzsche

sp tf who is firm in will, molds the world to himselfGoethe.

sp tf you think a thing evil, you make it evil. Nietzsche

sp tk For the sake of love, women wholly become what they are in the
imagination of the men, who love them. Nietzsche

sp Trust men and they will be true to you, treat them greatly and
they will show themselves great. Emerson

sp Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin elskers
fantasi. Nietzsche

Sp Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not
become a monster. Nietzsche

sp Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv tro fullt
og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt kunststykke
etter?-Nietzsche

Sp? Man vil ikke længe kunne bevare de følelser, som man man bør nære for
sine venner,
dersom man ofte tager sig den frihed at tale om deres fejl.Rochefoucauld

SPAK Styrke gennem glæde. Hitler

spAR Anatomy is destiny. Sigmund Freud

spar Embodiment of the spirit: When a man thinks much and cleverly,
not only his face, but also his body
takes on a clever look. Nietzsche

spbga Man never rises to great truths without enthusiasm.
Vauvenargues

splb, Suggestionen er den grundlæggende Faktor i Massernes
Psykologi. Freud

sppk Hun var ikke smuk, men hun kunne have været køn, hvis en eller anden
havde fortalt hende, at hun var smuk. J. B. Priestley

Spra Hvis du mistænker en mand- så ansæt ham ikke. Hvis du ansætter en
mand- så mistænk ham ikke.

sptf A cynic can chill and dishearten with a single word.
Emerson

sptf Geniet er ej blot et resultat af naturanlæg; det avles også
af skæbnen.
Hadet giver geniblik, ligesom kærlighed. Poul Martin Møller

sptf Mange er blevet dårlige mennesker, fordi de alt for tidligt
anså sig selv for at være det. Hebbel

sptf When an individual is kept in a situation of inferiority, the fact
is that he does become inferior. Simone de Beauvoir

SPtf Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv tro
fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?- Nietzsche

sptf . Before everything else, getting ready is the secret of success.
Henry Ford

Sptf Når du ser ned i en afgrund, ser afrunden op i dig.
Nietzsche

sptf By appreciation we make excellence in others our own
property.Voltaire (1694-1778)French Historian and Writer

sptf Du ligner den ånd, som du begriber. Goethe

sptf Everywhere, we learn only from whom we love.Goethe

sptf "Den sikreste måde at bekæmpe den mandlige sygdom, selvforagt, er
at blive elsket af en begavet kvinde. Nietzsche

sptf Børn er utrolig gode imitatorer. Lige meget hvor hårdt man slider
for at lære dem gode manerer, opfører de sig nøjagtigt som deres forældre.
Lis Byrdal

sptf Character is guided by the nature of things
most often envisaged. For the soul takes on
the colour of its ideas. Marcus Aurelius AD 121 Rome, d. 180
Vindobona (now Vienna),
PSptk Human reason needs only to will more strongly than fate, and
she is fate! Thomas Mann

sptf Det er ved at undlade at tro på sine medmennesker, at man gør dem
til løgnere. Tao-Te-King, French proverb

sptf En religion, der ikke beder - beden er bevis for armod - men
velsigner. "Fra at være bedende må vi blive velsignende."
Nietzsche

sptf Enhver kvinde venter af en mand, at han holder, hvad hun forventer af
ham. Chariklia Baxevanos

sptf For an event to be great, two thing must be united . the lofty
sentiment of those who accomplish it, land the lofty sentiment of those who
witness it.Nietzsche

Sptf For svin er al ting svinsk.Nietzsche

sptf He liked to like people. And therefore people liked him. Mark Twain

sptf Hvis du tænker en ting ond, gør du den ond. Nietzsche

sptf If a woman wants to hold a man, she has merely to appeal to what
is worst in him. We make gods of men, and they leave us. Others make brutes
of them and they fawn and are faithful. Oscar Wilde

sptf Man is what he believes. Chekhov (1860-1904)Russian
Short Story Writer and Dramatist

SPtf Mange er blevet dårlige mennesker, fordi de alt for tidligt
anså sig selv for at være det. Hebbel

sptf Mange er blevet dårlige mennesker, fordi de alt for tidligt
anså sig selv for at være det. Hebbel

sptf Når du ser en god mand, prøv, om du kan ligne ham; når du ser en
ond mand, prøv at finde hans fejl hos dig selv. Kung-Fu-Tse

spTf Når mennesket ikke længer anser sig for ondt, ophører han med at
være det!Nietzsche

sptf Optræd, som om du er lykkelig; det vil bidrage til, at du
bliver lykkelig. Dale Carnegie

Sptf Reason deserves to be called a prophet, for in showing us the
consequence and effect of our actions in the present, does it not tell us
what the future will be? Schopenhauer

sptf Stil en skurk i rampelyset, og han handler som en hæderlig mand.
Napoleon

sptf The mediocre teacher tells.
The good teacher explains.
The superior teacher demonstrates.
The great teacher inspires. William Arthur Ward

sptf To love a thing means wanting it to live.
Confucius

sptf To the mean all becomes mean.Nietzsche

sptf Today is yesterday's pupil. Thomas Fuller

sptf Treat people as if they were, what they ought to be and you help them
to become what they are capable of being. Goethe

sptf Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin
elskers fantasi. Nietzsche

sptf Vejen til helvede er brolagt med gode forsætter, men vejen til
himlen er det også. D.G. Monrad

sptf When one has not had a good father, one must create one.
Friedrich Nietzsche

sptf Whoever fights monsters should see to it that in the process
[...]

help them to become what they are capable of being. Johann W.
von Goethe

sptf"Men elsker sine begær, ikke det begærede. Nietzsche

sptfEn dame er en kvinde, hvis tilstedeværelse bevirker, at mændene opfører
sig som herrer. Anonym

Sptftid The future influences the present just as much as the
past.Friedrich Nietzsche

SptfWhen a man loves a woman, he is a good liar about himself and to
himself.
He seems to himself transfigured, wiser, stronger, richer, more perfect. He
becomes more perfect. Nietzsche

spthh Ånd er: hvad magt et menneskes erkendelse øver over hans liv.
Kierkegård

Sptk Man skal la seg skille fra livet slik Odysseus tok avskjed med
Nausikaa, - mer velsignende enn forelsket. Nietzsche

sptk Man skal la seg skille fra livet slik Odysseus tok
avskjed ed Nausikaa, - mer velsignende enn forelsket.Nietzsche

sptk `A boy gets to be a man when a man is needed.' Unknown

Sptk "Through love, Women actually become what they appear to be in
the imagination of their lovers. Nietzsche

Sptk "When a man loves a woman, he is a good liar about himself and
to himself.He seems to himself transfigured, wiser, stronger, richer, more
perfect. He becomes more perfect. Nietzsche

Sptk "Når man tænker en ting ond, gør man den ond", (for svin er alting
svinsk, for den rene er alting rent) Nietzsche - eller som Glistrup og
Erhard Jacobsen er enige om "tal hellere til kongen i vælgeren end til
pjalten i vælgeren" )

sptk BLIV SUPERMAN ! Af jeres vildkatte må der først blive tigre, og af
jeres gifttudser krokodiller, thi den gode jæger skal have sig en god jagt.
Nietzsche

Sptk Den kristne beslutning om at finde verden hæslig og slet, har gjort
verden hæslig og slet. NietzscheThe Christian resolution to find the world
ugly and bad has made the world ugly and bad. Friedrich Nietzsche

SPtk Den som kjemper med uhyrer, må passe på at han selv ikke bliver et
uhyre. Og når du ser lenge nok ned i en avgrunn, ser avgrunnen også inn i
deg. Nietzsche

Sptk En religion, der ikke beder - beden er bevis for armod - men
velsigner. "Fra at være bedende må vi blive velsignende."Nietzsche

sptk Every man is himself a piece of fate.

SPtk Hvad Vægt ligger der på, om Lægen selv tror på de Midler han
foreskriver, når den Lidende har Tillid til dem og til ham, og virkelig
bedres igjennem sin Tro? Hvorfor ikke gjøre Mennesker lykkeligere gjennem en
Illusion? Edvard Brandes

sptk Hvis der er et lige antal skridt hen til mit sæde, så får jeg ikke
mavepine i dag. Tolstoj

sptk In order to become beautiful, a woman must nor desire to be considered
pretty.Nietzsche

sPtk Når man overkommer mennesket, overkommer man sig selv - man
mestrer sine begær og gør kreativ brug af sin kraft. Nietzsche

sptk Our distrust justifies the deceit of others. La
Rochefoucauld

SPtk Through love, Women actually become what they appear to be in
the imagination of their lovers. Nietzsche

sptk To the mean all becomes mean. Nietzsche

sptk Ved at elske, bliver kvinden det, som hun ser ud som, i sin
elskers fantasi. Nietzsche

sptk What we love, we shall grow to resemble.
Bernard of Clairvaux

Sptk Wherever I found a living creature, there I found the will to power.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not
become a monster. Nietzsche

sptk Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv tro
fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?-Nietzsche

sptkraft Hvis mennesket skal yde alt, hvad man fordrer af ham, så
må han anse sig for mere end han er. Goethe

sptkskæbn Ikke det, vi oplever, men hvordan vi opfatter det, vi
oplever, det udgør vor skæbne. Marie von
Ebner-Eschenbach

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-06-03 11:55

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Markus,Lukas,Matt og Johs var helt som 1fjer-til-5høns
> journalisterne, da de overdrev for at gøre budskabet klart og
> fængende.

Ja ja, du vrøvler og har tilsyneladende ikke forstået ret meget af
hvad der står når du udtaler dig på den måde.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 16-06-03 12:03

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

Bo mener selv at Han er verdens klogeste person.
slige personer kan man ikke diskutere med.
Hig fra mig.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-03 13:29

"OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Bo mener selv at Han er verdens klogeste person.

Som jeg har skrevet, så er der tusinder af bibeltolkninger og alle kan være
gode for den pågældende som SELV er nået frem til dem.
Jeg sætter mig netop ikke over din kristendom - sådan som desværre nogen
gjorde engang her på denne ng, hvor nogle kaldte mig mindre kristen end
andre.
Vedr kristendom er der ingen "verdens klogeste person" som du påstår, så
genovervej din kritik.

Hvis nogen anser sig for at være lærere og andre skal belæres, så har de
misforstået Jesu ord, og Peters om at vi alle er præster for hinanden.

Jeg er altid villig til at lære, selv om jeg ikke bryder mig om at blive
undervist.Winston Churchill

Hvem er dog nutildag en kristen, som Kristus ønskede sig det?

Jeg måske alene, skønt I alligevel regner mig for hedning.. Goethe

Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 16-06-03 22:01

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> "OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

Bibelen siger at der kun er en vej til Gud og det er Jesus.
Jesus guds søn siger : Jeg er vejen , sandheden og livet ,
Jeg beklager der er kun frelse ved troen på Jesus.
Man kan tro på meget men kun et gør at man er kristen og det er troen på
Huds søn Jesus.

--
Hej fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Niels Peter

Dato : 16-06-03 13:33

Bo Warming wrote:
> Markus,Lukas,Matt og Johs var helt som 1fjer-til-5høns

Johannes var tværtimod en seriøs herre, som til sidst i sit evangelium
skriver: "Der er også mange andre ting, Jesus har gjort; hvis der skulle
skrives om dem én for én, tror jeg ikke, at hele verden kunne rumme de
bøger, som så måtte skrives."
Dette er i virkeligheden en meget moderne betragtning, man ikke ville
vente at finde på den tid: Virkeligheden er så enorm, at enhver
beskrivelse altid vil være et udvalg, og dermed subjektiv. Altså langt
fra overfladisk sensationsjournalistik.

> [...]
>
> "Tænk bare på historien om at Jesus gik på vandet, gjorde vin til
> vand og bespiste mange hundrede mennesker med fem brød"

Hvilket er noget (meget udbredt) vrøvl.
Videnskaben kan ikke bevise eller modbevise Guds eksistens. Altså kan
den heller ikke bevise eller modbevise, at det var Ham, der viste sig
som Jesus.
Og hvis Jesus var Gud, er det ovennævnte vel hans mindste kunst?

Niels Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-03 14:17

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message

> [...]
> som Jesus.
> Og hvis Jesus var Gud, er det ovennævnte vel hans mindste kunst?

Vrøvl for dig, men ikke for andre.
Kast ikke sten mod andres tolkninger , hvis du ikke er sikker på at den er
pletfri og korrekt i evighedens lys. Er du det?

OK jeg tolker dit ord "vrøvl" som ikke-dømmesyg beskrivelse af din
refleksreaktion.

Fra : Niels Peter

Dato : 16-06-03 14:42

Bo Warming wrote:

> [...]
> den er pletfri og korrekt i evighedens lys. Er du det?
>
> OK jeg tolker dit ord "vrøvl" som ikke-dømmesyg beskrivelse af din

Jeg indrømmer gerne, at ordet vrøvl var en unødigt ukærlig formulering.
Men jeg bliver bare så træt af at høre - som et medlem af
Tårbækmenigheden sagde til Politiken - "Videnskaben har jo modbevist, at
Gud har skabt verden", når videnskaben vitterligt /ikke/ har gjort noget
sådant.
Flere naturvidenskabsfolk har da også (i overført forstand) slået syv
kors for sig og fastslået, at videnskaben (for nogle den nye gud)
hverken kan sige pro eller contra i den sag.

Niels Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-03 14:57

> [...]
> kors for sig og fastslået, at videnskaben (for nogle den nye gud)
> hverken kan sige pro eller contra i den sag.

Videnskaben har hverken modbevist skabelses-formuleringen i biblen eller
Jesu mirakler.

Men dem, der kan lide at se disse mirakler som en "smuk overdrivelse" ala "
han løb som en hest", skal vi give snor

Værre er det i Kejserens rige hvor Fogh har solgt sin sjæl til Kejser-USA og
insisterer at det er etisk at gå imod USA-præmisser for vor fælles krig.

Så er vi også inde i at skulle anerkende ulandshjælp, der skader som god.

Vi ved ikke om irakerne fik det bedr af krigen, eller en dag får det.

Jeg mener at vide at EB lederen idag har uret i, at negre skal have hjælp
til brønde og rent drikkevand, og det er uetisk at betvivle det.

Der er ulandshjælp der er langsigtet bedre, og vi opnår måske bedst hjælp
ved at blande os mindre, privatisere