Geforce4 TI4400 - hvilken cpu ?
Fra : L.M.L

Dato : 16-06-03 09:00

Vil jeg få noget ud af at købe ny cpu i følgende system
Jeg har tænkt på at købe en Barton 2500+ / alternativt
en Tbred 2400+ (fsb266) eller Tbred 2600+ (fsb333)
Jeg bruger primært pc'en til spil - BF1942,

Alternativt spørgsmål: Hvor meget CPU kan et Geforce4 TI4400
udnytte ?

Mit system idag.

Palomino XP1800+ (1533@1583) (9.5x166)
MSI Geforce4 TI4400
Asus A7V333
512 Samsung PC2700
Soundblaster Live
Maxtor 80gb
osv.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-06-03 16:01

L.M.L 's insignificant opinion was stated in:
bcjtdc$1l39$1@news.cybercity.dk

> Alternativt spørgsmål: Hvor meget CPU kan et Geforce4 TI4400
> udnytte ?
Tomshardware har en artikel om forskellige gfxkort testet på 2 forskellige
cpu's, athlon 1000 og XP2700+. Den giver ikke just endegyldigt svar på dit
spørgsmål, men den skulle give et praj om hvilke spil der er mest afhængig
af cpu eller gfxkort.

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-02.html

Som det fremgår af de forskellige tabeller, så er nogle spil nærmest
ligeglad med cpu, mens andre er mere krævende.. Ved ikke lige hvor Bf1942
ligger i den sammenhæng..
--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : L.M.L

Dato : 17-06-03 01:52

> [...]
>
> Som det fremgår af de forskellige tabeller, så er nogle spil nærmest
> ligeglad med cpu, mens andre er mere krævende.. Ved ikke lige hvor Bf1942

Takker :)

Svaret må næsten være, at det afhænger af præcis hvilket spil eller lign.
som
det drejer sig om.
Nu hvor jeg er interesseret i fx. bf1942, må jeg nok undersøge om dette spil
er cpu-krævende...

mvh
Lars