honda vf 400f
Fra : john-pilely

Dato : 16-06-03 05:49

Hejsa !
Jeg er blevet interesseret i en Honda vf 400 f.
Er der nogle der har erfaringer med denne mc.
Er der noget specielt med motoren ?

Hilsen Sanne

Fra : Uffe Bundgaard

Dato : 17-06-03 21:04

Hej

Det er ret besværligt at komme til noget, da toppen af cylindrene sidder
inde i stellet.
Ellers er den en fin cykel - motoren er lækker og omdrejningsvillig.
Den skal dog have lidt omdrejninger før der sker noget - ved 4000 omdr.
trækker den rent - ved 8000 omdr. sker der noget - og ved ca. 12000 er det
slut
Jeg havde en i ca. 2 år.
Af motorproblemer.. en knækket plejlstang.

mvh
Uffe
MG Lario 650

Fra : Armand

Dato : 17-06-03 23:04

Uffe Bundgaard <uffe.bundgaard@get25net.dk> skrev i en
> [...]
> Ellers er den en fin cykel - motoren er lækker og omdrejningsvillig.
> Den skal dog have lidt omdrejninger før der sker noget -

Min svigerinde havde en NC24'er, og på min første prøvetur på dén lavede jeg
en 2.-gears start uden at jeg ænsede andet end at jeg måske nok lige havde
koblet til lidt uhensigtsmæssigt.
Først 3-400 meter senere opdagde jeg fejlen da jeg ikke kunne finde frigear
(imellem 2. og 3., som jeg tog for 1. og 2. ud fra dét gear jeg havde
startet i lige forinden)

Til Sanne: Vær lige sikker på at have hørt forsikrings-præmien på den inden
at du handler!!!
Min ZXR400 skulle koste 12.000,- årligt ved det første selskab jeg
kontaktede (Codan), og jeg er så gammel og provinsiel at alle forhold taler
til min fordel omkring præmiens størrelse

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 18-06-03 06:48

On Wed, 18 Jun 2003 00:04:21 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Min svigerinde havde en NC24'er

Ahmmm Armand,tråden omhandler en VF400F ikke en VFR400R,der er jo en
lille smule forskel .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 18-06-03 12:31

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en

> Ahmmm Armand,tråden omhandler en VF400F ikke en VFR400R,der er jo en
> lille smule forskel .

Lort!

Så'en en har jeg endda selv haft et forår (profit-ejerskab). Det var imens
jeg stod midt imellem XS1100 og GPZ900, og jeg synes ikke at erindre den som
generende svagtbrystet, andet end under utallige stall's under tilkobling
(lav roterende vægt = begrænset drejningsmoment lige over tomgang); men
sådan havde jeg det også hver gang jeg sidenhen kom på ryggen af min svogers
GSXR750. VF400'eren var til gengæld forrygende letkørt!
Jeg monterede nye dæk og kæde på den imens jeg havde den og dét var et uvant
puslespil p.g.a. de indkapslede bremser!

Holdbarhedsmæssigt regnes den på linie med VF500 => Risiko for skader omkrig
krumtappen (læs MKS' VF500 indlæg i disse dage!)

--
Armand.