Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor køber man "silica gel packages "
Fra : "Magnus

Dato : 15-06-03 20:10

Hey

Jeg har lige fået undervandshus til min ixus V3, og vil derfor gerne
have lidt fugtsugende materiale i huset. Er der noget der ved hvor man
kan købe "silica gel packages". Har snakket med et par butikker, men
de har kun dem der kommer med kameraet, og ville gerne have lidt mere
end 2

Mvh
Magnus

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 15-06-03 20:11

"Magnus <Mambo>" <magnus@sletdetteready.dk> wrote:
> [...]
> kan købe "silica gel packages". Har snakket med et par butikker, men
> de har kun dem der kommer med kameraet, og ville gerne have lidt mere

PhotoCare i Silkeborg havde nogle til at hænge på et stativ, så jeg en
dag i sidste uge... Så man kan få dem.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 16-06-03 12:04

Rune B. Broberg <usenet@mihtjel.dk> wrote:

> PhotoCare i Silkeborg havde nogle til at hænge på et stativ, så jeg en
> dag i sidste uge... Så man kan få dem.

Checkede igen idag - 3 poser a 10 gram, 49,75 - Af mærket 'Hama' - så
enhver fotohandler der forhandler hama kan vel bestille et par pakker
hjem. (Ekspedienten mente også man kunne få pakker med 5 poser af mindre
størrelse, hvis det var nødvendigt - FYI.)

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-06-03 20:18

"Magnus <Mambo>" <magnus@sletdetteready.dk> wrote in message
> [...]
> kan købe "silica gel packages". Har snakket med et par butikker, men
> de har kun dem der kommer med kameraet, og ville gerne have lidt mere

Jeg vil tro det er de samme poser, der altid ligger i nye sko og
ligende?! -Det er i hvert fald sådan nogle til at suge fugt. I så fald
ville jeg da hoppe ind til en skohandler og spørge om de ikke har nogle
stykker liggende...det må de ha'.

Mvh.
Jens Christensen

Fra : max

Dato : 15-06-03 20:23

> [...]
> kan købe "silica gel packages". Har snakket med et par butikker, men
> de har kun dem der kommer med kameraet, og ville gerne have lidt mere

Søg på silica gel her:
http://www.rs-components.dk
-max-

Fra : "Magnus

Dato : 15-06-03 22:03

Hey

Jeg takker mange gange for de gode forslag, og indleder jagten.
Skohandleren er måske en meget god ide

Mvh
Magnus

On Sun, 15 Jun 2003 21:10:04 +0200, "Magnus <Mambo>"

Fra : Arne

Dato : 15-06-03 23:28

Husk de kan genbruges

bare varm dem op i ovnen (ved ikke til hvilken temperatur og hvor længe)
men et gæt er f.eks 100 grader i en time eller lign

Eivind

Fra : Carsten Holck

Dato : 16-06-03 08:37

Arne wrote:
> Husk de kan genbruges
>
> bare varm dem op i ovnen (ved ikke til hvilken temperatur og hvor
> længe) men et gæt er f.eks 100 grader i en time eller lign

Hvis du skal ud at købe det - så få fat i den type der hedder indicator
silicagel - det skifter farve når det er "slidt" normalt blåt, men skifter
til rødt nå det har suget fugt - og så er det bare i ovnen, 70 - 80 grader
er normalt nok, indtil det er blåt igen.
hvis det ike er sket inden for et par timer så øg temperaturen lidt (10-15
grader) maks temp afhænger nemlig af typen.
Den billige der er i div. emballage er normalt klar - så der ved man ikke
om den er virksom ;-(

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Lars Møller

Dato : 19-06-03 19:17

Hej Magnus

Så vidt jeg ved har 'Bjergkæden' i Køge silicagel i løsvægt. Brug en
nylonstrømpe og evt. et kaffefilter omkring silicaen. Og tør den i
mikrobølgeovnen når den ikke suger fugt mere. Link www.bjergkaeden.dk

MVH
Lars Møller
Renholt Foto