Atkins - hmm ketostrips (omegakuren.dk)
Fra : john

Dato : 15-06-03 19:07

Hej Gruppe

Jeg har snart i en mdr. levet efter www.omegakuren.dk og atkins for at få
vægten hurtigt ned - den første uge gik det kanon - jeg tabte ca. 700 g. om
dagen, men derefter er det næsten gået i stå - jeg taber ca. 100-200 g om
dagen nu.. men jeg har samtidig købt nogke ketostribs for at følge min
forbrænding - og den viser ringe - og det burde den jo ikke...
Jeg er begyndt at løbe 3 gange om ugen - og det er nok derfor jeg stadigvæk
taber mig - jeg er også nød til at tage HUSK for at holde tarmene igang -
hvad er det lige jeg gør galt

min startvægt var 93,8 nu er den 87,8

en typisk dag ser sådan ud :

morgen : A38 med lidt ymerdrys ( ellers står den på hjemmelavet tunsalat)

middag : en eller anden form for kød - samt lidt salat.

aften : igen kød samt lidt salat..
---

Er der nogen der kan komme med forslag til hvad jeg skal gøre
bedre/anderledes..

John

Fra : sune vuorela

Dato : 15-06-03 19:27

En der kalder sig "john" <postx@klog.dk> skrev:

> [...]
>dagen, men derefter er det næsten gået i stå - jeg taber ca. 100-200 g om

Det vil sige at du nu taber 0,7-1,4 kilo om ugen? Det er da ganske
udmærket! Jeg tror simpelthen du har for høje forventninger.
Cirka et kilo om ugen er vidst hvad man maksimalt bør regne med. At
det så gik meget stærkere i den første uge er fordi du tømmer alle
dine kulhydratdepoter, som hos de fleste vejer cirka 3-4 kilo.

>men jeg har samtidig købt nogke ketostribs for at følge min
>forbrænding - og den viser ringe - og det burde den jo ikke...

Hvis bare feltet på ketostrips skifter farve er det fint. Hvis den
bliver mørk, er det fordi du drikker for lidt.

>Jeg er begyndt at løbe 3 gange om ugen - og det er nok derfor jeg stadigvæk
>taber mig - jeg er også nød til at tage HUSK for at holde tarmene igang -
>hvad er det lige jeg gør galt

Du har for høje ambitioner!

>min startvægt var 93,8 nu er den 87,8

6 kilo på 3-4 uger - det bør du sgu være imponeret af!

>Er der nogen der kan komme med forslag til hvad jeg skal gøre
>bedre/anderledes..

Bare fortsæt det gode arbejde!

--
Sune

Fra : john

Dato : 15-06-03 19:38

Hej Sune

Tak for det hurtige svar

Det er bare fordi, på min keto-"bøtte" viser den, at jo mørkere den er jo
højere er keto-værdien - og min strips skifter kun meget lidt farve - men
jeg giver den lidt mere tid - det er bare fordi jeg kun mangler nogle kilo
for at nå det næste delmål (85kg)

John

Fra : sune vuorela

Dato : 15-06-03 22:09

En der kalder sig "john" <postx@klog.dk> skrev:

>Det er bare fordi, på min keto-"bøtte" viser den, at jo mørkere den er jo
>højere er keto-værdien - og min strips skifter kun meget lidt farve -

Men keto-værdien har ikke ret meget at gøre med hvor hurtigt du taber
dig.
Den skal kun lige skifte farve - et spor af ketoner er nok. Det
betyder at du holder dig til den rigtige mængde kulhydrater.
Hvis den bliver mørk, så er det et tegn på at du drikker for lidt.
Og husk at drik _rigeligt_

Jeg har fundet ud af med mig selv at jeg taber mig lidt mere hvis jeg
drikker rigtig meget - så derfor gør jeg det.

>men
>jeg giver den lidt mere tid - det er bare fordi jeg kun mangler nogle kilo
>for at nå det næste delmål (85kg)

Jep! Tålmodighed - og go fornøjelse

--
Sune
138/129/80

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-06-03 20:58

[john | Sun, 15 Jun 2003 20:07:26 +0200]

> [...]
>dagen, men derefter er det næsten gået i stå - jeg taber ca. 100-200 g om

Hej John. Du skal slet ikke være utilfreds med dit nuværende vægttab.
det vægttab du havde i starten var urealistisk højt, da du også "tabte"
en del væske.

100-200 gram om dagen er stadig 3-6 kilo om måneden; og normalt
anbefaler man vist at ca. 4 kg. om måneden er det sundeste.

>taber mig - jeg er også nød til at tage HUSK for at holde tarmene igang -
>hvad er det lige jeg gør galt

Hmmm, hvis du er nødt til at tage HUSK, lyder det afgjort som om du
spiser for lidt fiberrige grøntsager og/eller drikker for lidt vand.
Det ville jeg starte med at ændre på hvis jeg var dig :)

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Erna Andersen

Dato : 16-06-03 10:11

"john" <postx@klog.dk> wrote in message
> [...]
> forbrænding - og den viser ringe - og det burde den jo ikke...
> Jeg er begyndt at løbe 3 gange om ugen - og det er nok derfor jeg

Motion brænder dine ketoner af, så de ikke viser ret meget farve på
strimlen...

KH Rna

Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-06-03 22:57

> .... men jeg har samtidig købt nogke ketostribs for at følge min
> forbrænding ...

Hvad er de der ketostrips for nogle?

Hvor køber du dem og er der et bestemt mærke jeg kan gå efter?

Fra : John Wegge

Dato : 17-06-03 09:24

Hej Klaus

Det er nogle du kan købe på apoteket.. koster ca. 100 for 50 stk.

Du kan så tisse på disse strips, hvorefter du kan sammenligne dem med
farverne på æsken.. Men som du nok har læst, kan jeg ikke bruge dem til
meget - men de skulle kunne vise om du udskille ketoner i din urin (og
derfor taber dig)

John

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 17-06-03 16:41

"John Wegge" <wegge@trynix.dk> wrote in message

> men de skulle kunne vise om du udskille ketoner i din urin (og
> derfor taber dig)

Er det specifikt ved atkins kur, at udskilning af ketoner er ensbetydende
med vægttab, eller er det ens for alle typer diæter? D.v.s. at uanset
hvilken diæt man er på, så har man vægttab proportionelt med udskilning af
ketoner?

> John

Nicolai

Fra : sune vuorela

Dato : 17-06-03 17:38

En der kalder sig "Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> skrev:

>Er det specifikt ved atkins kur, at udskilning af ketoner er ensbetydende
>med vægttab,

Det er gældende for ketogene (keton-dannende) diæter. Det er kun
lav-kulhydrat-diæter, der er ketogene. Deriblandt Atkins. Men der er
også andre

>eller er det ens for alle typer diæter? D.v.s. at uanset
>hvilken diæt man er på, så har man vægttab proportionelt med udskilning af
>ketoner?

Der gælder ingen proportionalitet!

--
Sune

Fra : Insideout

Dato : 17-06-03 07:00

"john" <postx@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har snart i en mdr. levet efter www.omegakuren.dk og atkins for at få
> vægten hurtigt ned -

Vægten kommer ikke hurtigere ned med disse kure som så mange andre lav
energi diæter.

> den første uge gik det kanon - jeg tabte ca. 700 g. om
> dagen, men derefter er det næsten gået i stå - jeg taber ca. 100-200 g om
> dagen nu..

Hvis du ikke ved hvorfor, så ved du simpelhed ikke nok om hvad du er gået i
gang med . Den første uge tømmer du dine kulhydrat depoter som jo binder
utroligt meget vand. Dine 100-200 gram om dagen derefter er så det du kan
regne med fremover med den mad og aktivitet du har nu og 100-200 gram om
dagen er jo ikke dårligt. Hvis du vil tabe dig mere må du enten nedsætte dit
energi indtag eller øge din aktivitet , Husk dine vitaminer tag en pille
hvis du ikke får dækket dit behov i gennem kosten.

Mvh
Henrik

Som har læst meget om omega og atkins og derfor aldrig kommer til at
beskæftige mig mere med dem
--
Projekt idealvægt start den 19-05-2003 Vægt 155.4 kg. Skal tabe mig 69.4 kg.
Vejning (uge04) den 16-06-2003 Vægt 147.5 kg.